A Google színelemző appja megmondja, illik-e a lakásunkba Mona Lisa

A Google párizsi Művészeti és Kulturális laboratóriumában most azzal kísérleteznek, hogyan segítheti a gépi tanulás a művészet megértését és a műtárgyakhoz, híres fotókhoz való hozzáférést, mégpedig úgy, hogy ehhez ki se kelljen mozdulnunk a szobánkból.

A legutóbbi, szelfivel festmény-hasonmást kereső alkalmazása után a Google Arts and Culture projekt most két újabbat fejlesztett a művészet iránt egy kicsit is érdeklődőknek. Az Art Palette alkalmazását például a színekre, pontosabban egy színkeresőre építette, amellyel elsősorban a divat, a dizájn és lakberendezés rajongóit célozta meg. Ehhez elég egy fotót feltölteni egy virágról, egy ruhadarabról vagy lakásunk tapétájáról, a kereső algoritmusa a kép öt legdominánsabb színére bontja azt, amelyek alapján aztán megszűri és kidobja az összes hasonló színű műalkotást, amelyeket a világ különböző múzeumaiban őriznek. A Kreatív utolsó címlapján használt színpalettára például ezeket dobta ki:

A Google a színszeretetéről legendásan híres Paul Smith brit divattervezővel is kipróbáltatta az alkalmazást. Neki köszönhetjük egyébként azt a több ezer, Instagramra feltöltött rózsaszín szelfit is, amelynek hátterét Los Angeles-i márkaüzletének pink-, majd szívárványszínűre festett fala adta. Szóval Paul Smith is kipróbálta ezt az appot, miközben egy fán pompázó rózsaszín virágsziromról készített fotón keresztül mutatta meg, hogyan tudja az appot mostantól inspirációként használni saját műhelyében. "Akinek munkájában annyira fontosak a színek, mint nekem, annak nagy segítség, ha látja, hogyan használták, kombinálták össze a színeket mások" - utalt a divattervező azoknak a művészeknek a festményeire, szobraira, fotóira és műtárgyaira, amelyeket az általa kért színpaletta alapján dobott ki az alkalmazás keresője.

Egy kép ezer szónál is többet ér

Ezzel a szöveggel nyílik a Google másik, Life Tag nevű alkalmazása, amely az amerikai Life magazin több mint négy millió fotóját katalogizálta egy gyűjteménybe. Az 1883-as alapítású, a világ eseményeiről, híreiről elsőként már fotókkal is beszámoló lap gyakorlatilag a XX. század Pinterest-je volt, amely 1936 és 1972 között élte aranykorát. Tudósított a vietnámi háborúról, Robert Capa fotóin keresztül a normandiai partraszállásról, az '56-os forradalmunkról, Martin Luther King elleni merénylet véres helyszínéről (amelynek teljes képanyagát végül nem publikálták), de halála előtt még Mahátma Gandhiról is a Life fotósa készíthetett utoljára portréfotót.

Ebből az időszakból rakott össze a Google egy olyan digitális enciklopédiát, amelyben a mesterséges intelligencia segítségével minden egyes fotóhoz különböző címkéket rendelt, ezzel pedig gyakorlatilag egy visszakereshető fotóarchívumot hozott létre. Több száz címke alapján lehet benne kutakodni, és bár a címkék elég hiányosak, sokszor a fotókon a szerzőt, a dátumot vagy a rajta szereplők neveit is elfelejti a rendszer feltüntetni, a digitális múzeumprojekt vezetője blogjában arról ír, "jó lenne, ha ez az alkalmazás a jövőben még több beszélgetést generálna majd arról, hogyan segítheti a digitális technológia a kreativitást, a felfedezést és az élményalapú tudásszerzést".

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 21.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.