A Google applikációja bárkit megtanít rajzolni

És bár maga az alkalmazás néhány hónapja született, ezúttal a kiterjesztett valóság segít abban, hogy az összes figurát és betűt lemásolhassuk, amit a rajzos oktatóvideókban kinéztünk magunknak.

A gépi tanulásra épített okosrajzolós szolgáltatását még 2017-ben indította a Google. Az akkori AutoDraw lényege az volt, hogy a szerkesztő felületébe belefirkált leglehetetlenebb krikszkrakszból is kitalálja az algoritmus, hogy mit akartunk rajzolni, mi pedig az általa értelmezett és felajánlott ábrákból választhattuk ki, hogy tényleg arra gondoltunk-e. A Google kreatív laborja azonban mindezt továbbgondolta, és most azzal kísérletezik, hogy a rajzolást oktató YouTube-kisvideókon keresztül a kiterjesztett valóság segítségével tanítsa meg a felhasználókat rajzolni.

A cég kedden jelentette be Drawalong AR nevű programját, amelyben Amanda Rach Lee digitális művészettel foglalkozó YouTuberrel dolgozott össze. A projektben arra igyekeztek megoldást találni, hogy a rajzoktató videókból a skiccelési technikákat ne úgy kelljen ellesni, hogy közben a képernyőt és a papírunkat váltogatva nézegetjük, hanem úgy, hogy a telefonunkat a papír fölé helyezve gyakorlatilag az applikáció vezethesse kezünket rajzolás közben. 

Ehhez mindössze a kiterjesztett valóságot megjelenítő ARCore mobilalkalmazásra van szükség, ebbe kell behúzni a kiválasztott videót, majd az egyik kezünkben a telefonunkat, a másikban a tollat tartva, egyszerűen csak le kell másolnunk a papírra azt a mintát vagy grafikát, amit szeretnénk. Az app ugyanis a mobilunk kameráján keresztül látja a tollunkat, mi pedig a telefon kijelzőjén követhetjük, hogyan és merre kell irányítani írószerszármunkat a papíron. A formák és vonalak kijelzőn keresztüli nyomon követése egyrészt pontosabb rajzot eredményez, másrészt a rajzolási készséget is fejleszti – teszi hozzá cikkében a DigitalTrends.

És bár egyelőre csak a kísérletezés szakaszában van a projekt, ha az olyan, tesztelés közben egyébként már felmerült problémákra is megoldást találnak, mint pl. a kézmozgás miatt képernyőn elcsúszó kép, akkor hamarosan már tényleg bárki, bármilyen tutorial kisvideó anyagát megrajzolhatja a papírlap fölé helyezett mobilja segítségével.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.