A szorongó blökiken segít a legújabb okoscsont

A kölyökkutyák szorongásának enyhítésére kötötték mobilra azt a műanyag okoscsontot, amely bár nem pótolja a gazdi törődését, annyira megdolgoztatja a család négylábúját, hogy egy idő után még unatkozni is elfelejt.

Akinek van kutyája, pláne egészen kiskorú formában, annak valószínűleg nem ismeretlen a szeparációs stressz jelensége. A mamájától leválasztás, az új környezet, az új gazdi megszokásának időszakában produkált pánikszerű, szorongó viselkedés akkor uralkodik el rajtuk, ha egyedül hagyják őket, és ebbe az állapotba az ugatástól a bútorok megrágásán át a szőnyegek összepisilésig több minden is belefér. Ez motiválhatta a világ első interaktív okoscsontjának fejlesztőit, a Cheerable Technology csapatát is, akik egyébként néhány találmányukkal már jelen vannak a digitalizált kutyajátékszerek világában. És bár okoscsontokkal már mások is próbálkoztak, a WickedBone névre keresztelt rágóka pont a kétirányú kommunikációs tulajdonsága miatt számít izgalmasnak.

Ez az intelligens csont ugyanis nemcsak arra képes, hogy félnapos távollétünkben elgurulgasson ide-oda a lakásban, de állítólag arra is, hogy a kisállat hangulatát, passzivitását a szenzoraival megérezze, majd arra reagálva különböző fokozatú mókázásba kezdjen. A mellé fejlesztett alkalmazásban ugyanis a rémülttől a megőrülés határán futkosó állapotig kilenc féle hangulatot érzékel, és attól függően változtatja sebességét és gurulási irányát, hogy éppen mire vágyik a kutya  - írja cikkében a DesignBoom. Egy feltöltéssel negyven percig joystick-ként közvetlenül telefonról is vezérelhető, interaktív beállításban pedig négy órát bír ki - a fejlesztők valószínűleg úgy gondolkodtak, a munkaidőnk nagyobbik részét a sok játéktól kimerülten úgyis végigdurmolja majd négylábúnk.

Azt persze nem tudni, hogy ez a csodacsont mennyire bírja a strapát egy bullmasztiff fogai között, mindenesetre a szerkezet műanyag borítást kapott, a gumikerekei pedig egyszerűen lepattinthatók a tisztításhoz. A  WickedBone-t egyelőre csak előrendelni lehet 89 ausztrál dollárért (17 ezer forintért), bár a közösségi kampányban már az első két nap alatt összegyűlt a fejlesztők által kért összeg. Az ötlet egyébként jópofa, nemcsak a lakásokban magányoskodó blökiknek jelenthet egy kis szórakozást, de egy kis segítséggel a menhelyeken is egészen biztosan hasznát vennék. Így örülnének neki:

 

 

A rovatot a Telenor támogatja. 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.