A bokszer formájú hordható billentyűzet már a jelen

Se klaviatúra, se telefonon kényelmetlenkedés -  a hordható billentyűzet ma már annyit jelent, hogy egy műanyag pántba dugjuk kezünket, majd úgy teszünk, mintha csak morzéznánk vagy a taktust dobolnánk ujjainkkal.

A hordható okoseszközök alaposan felforgatták az elmúlt évtized iparági trendmutatóit, az Apple okosórájának népszerűségéből kiindulva például a Forbes arról írt, hogy szakértői jóslatok szerint 2020-ra 34 millió dollár cserél majd gazdát csak ebben a szektorban. Van azonban a piacra belépő hordható okoseszközök között néhány olyan darab is, amelyek bár első látásra egészen vad ötletnek tűnnek, a praktikum mégiscsak igazolja helyüket a világban. Ilyen a Tap Systems cég által gyártott ujjainkon hordható billentyűzet, amelynek prototípusa másfél éve készült el, ma pedig már 130 dollárért (32 ezer forint) kínálják a webáruházak - írja a Digital Trends

A bokszerszerű Tap Stap billentyűzetet azoknak találták ki, akiket zavar az okosórájuk vagy telefonjuk kijelzőjének apró betű- és számsora. Ehhez a Bluetooth-szos, klaviatúrát helyettesítő szerkezethez ugyanis mindössze egy rugalmas, műanyag, ujjainkra felhúzható pánt kell, amely a beépített mozgásérzékelők segítségével követi le és alakítja betűkké ujjaink mozgását, gyakorlatilag bármilyen felületen. Így pötyöghetünk szöveget keresztbe tett kézzel a karunkon, a fotel karfáján, a bringánk kormányán vagy egyszerűen csak magunk mellett az asztalon anélkül, hogy a telefont egyszer is érintenénk. Az eszköz szoftvere 31 különböző gesztust ismer fel, ezeket kell megtanulni a használata előtt. De ha ezen túljutunk, a beépített akksija akár négy órán át bírja a szövegelést egyetlen feltöltéssel. Az ujjra tekerhető klaviatúrát két féle méretben árulják, és ma már tabletet, VR-szettet, számítógépet és okostévét is lehet vezérelni vele.

Egyébként a viselhető technológia atyja kifejezést Steve Mann kanadai feltalálóhoz és kutatómérnökhöz kötik, aki az 1970-es években a világ első kiborgjaként jelent meg hátán egy számítógéppel és a fejére rögzített, fél szemét egy apró kamerával lefedett szerkezettel. Ez volt az első hordozható általános számítógép a csak egy-egy funkcióra képes időt mérő karóra vagy az első hordozható, egyszerű számításokat végző abakusz óta. Steve Mann már a középiskolás mindennapjaiban is szívesen hordta találmányát - egyszerűen csak Computer Steve-nek hívták, és sokan nevettek rajta. Ma már senki nem teszi ezt. "Most akkor néznek rád furcsán, ha nem sétálgatsz valami számítógéppel, pl. a telefonoddal együtt. És nem én vagyok az egyetlen, aki digitális szemüveget hord. A jövőben ez is természetes lesz" - utalt néhány éve a Time magazin cikkében arra a több mint harminc éve hordott csatlakoztatott szemüvegére, amely egyik szemére egy mini kamerával egyszerre közvetíti, plusz infókkal egészíti ki és rögzíti a valóságot. Steve Mann azóta is kísérletezik egy olyan szemkamerával, amely a fejre rögzített elektródák segítségével a vak embereknek is visszaadhatja a látásukat. 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.