A bokszer formájú hordható billentyűzet már a jelen

Se klaviatúra, se telefonon kényelmetlenkedés -  a hordható billentyűzet ma már annyit jelent, hogy egy műanyag pántba dugjuk kezünket, majd úgy teszünk, mintha csak morzéznánk vagy a taktust dobolnánk ujjainkkal.

A hordható okoseszközök alaposan felforgatták az elmúlt évtized iparági trendmutatóit, az Apple okosórájának népszerűségéből kiindulva például a Forbes arról írt, hogy szakértői jóslatok szerint 2020-ra 34 millió dollár cserél majd gazdát csak ebben a szektorban. Van azonban a piacra belépő hordható okoseszközök között néhány olyan darab is, amelyek bár első látásra egészen vad ötletnek tűnnek, a praktikum mégiscsak igazolja helyüket a világban. Ilyen a Tap Systems cég által gyártott ujjainkon hordható billentyűzet, amelynek prototípusa másfél éve készült el, ma pedig már 130 dollárért (32 ezer forint) kínálják a webáruházak - írja a Digital Trends

A bokszerszerű Tap Stap billentyűzetet azoknak találták ki, akiket zavar az okosórájuk vagy telefonjuk kijelzőjének apró betű- és számsora. Ehhez a Bluetooth-szos, klaviatúrát helyettesítő szerkezethez ugyanis mindössze egy rugalmas, műanyag, ujjainkra felhúzható pánt kell, amely a beépített mozgásérzékelők segítségével követi le és alakítja betűkké ujjaink mozgását, gyakorlatilag bármilyen felületen. Így pötyöghetünk szöveget keresztbe tett kézzel a karunkon, a fotel karfáján, a bringánk kormányán vagy egyszerűen csak magunk mellett az asztalon anélkül, hogy a telefont egyszer is érintenénk. Az eszköz szoftvere 31 különböző gesztust ismer fel, ezeket kell megtanulni a használata előtt. De ha ezen túljutunk, a beépített akksija akár négy órán át bírja a szövegelést egyetlen feltöltéssel. Az ujjra tekerhető klaviatúrát két féle méretben árulják, és ma már tabletet, VR-szettet, számítógépet és okostévét is lehet vezérelni vele.

Egyébként a viselhető technológia atyja kifejezést Steve Mann kanadai feltalálóhoz és kutatómérnökhöz kötik, aki az 1970-es években a világ első kiborgjaként jelent meg hátán egy számítógéppel és a fejére rögzített, fél szemét egy apró kamerával lefedett szerkezettel. Ez volt az első hordozható általános számítógép a csak egy-egy funkcióra képes időt mérő karóra vagy az első hordozható, egyszerű számításokat végző abakusz óta. Steve Mann már a középiskolás mindennapjaiban is szívesen hordta találmányát - egyszerűen csak Computer Steve-nek hívták, és sokan nevettek rajta. Ma már senki nem teszi ezt. "Most akkor néznek rád furcsán, ha nem sétálgatsz valami számítógéppel, pl. a telefonoddal együtt. És nem én vagyok az egyetlen, aki digitális szemüveget hord. A jövőben ez is természetes lesz" - utalt néhány éve a Time magazin cikkében arra a több mint harminc éve hordott csatlakoztatott szemüvegére, amely egyik szemére egy mini kamerával egyszerre közvetíti, plusz infókkal egészíti ki és rögzíti a valóságot. Steve Mann azóta is kísérletezik egy olyan szemkamerával, amely a fejre rögzített elektródák segítségével a vak embereknek is visszaadhatja a látásukat. 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.