A bokszer formájú hordható billentyűzet már a jelen

Se klaviatúra, se telefonon kényelmetlenkedés -  a hordható billentyűzet ma már annyit jelent, hogy egy műanyag pántba dugjuk kezünket, majd úgy teszünk, mintha csak morzéznánk vagy a taktust dobolnánk ujjainkkal.

A hordható okoseszközök alaposan felforgatták az elmúlt évtized iparági trendmutatóit, az Apple okosórájának népszerűségéből kiindulva például a Forbes arról írt, hogy szakértői jóslatok szerint 2020-ra 34 millió dollár cserél majd gazdát csak ebben a szektorban. Van azonban a piacra belépő hordható okoseszközök között néhány olyan darab is, amelyek bár első látásra egészen vad ötletnek tűnnek, a praktikum mégiscsak igazolja helyüket a világban. Ilyen a Tap Systems cég által gyártott ujjainkon hordható billentyűzet, amelynek prototípusa másfél éve készült el, ma pedig már 130 dollárért (32 ezer forint) kínálják a webáruházak - írja a Digital Trends

A bokszerszerű Tap Stap billentyűzetet azoknak találták ki, akiket zavar az okosórájuk vagy telefonjuk kijelzőjének apró betű- és számsora. Ehhez a Bluetooth-szos, klaviatúrát helyettesítő szerkezethez ugyanis mindössze egy rugalmas, műanyag, ujjainkra felhúzható pánt kell, amely a beépített mozgásérzékelők segítségével követi le és alakítja betűkké ujjaink mozgását, gyakorlatilag bármilyen felületen. Így pötyöghetünk szöveget keresztbe tett kézzel a karunkon, a fotel karfáján, a bringánk kormányán vagy egyszerűen csak magunk mellett az asztalon anélkül, hogy a telefont egyszer is érintenénk. Az eszköz szoftvere 31 különböző gesztust ismer fel, ezeket kell megtanulni a használata előtt. De ha ezen túljutunk, a beépített akksija akár négy órán át bírja a szövegelést egyetlen feltöltéssel. Az ujjra tekerhető klaviatúrát két féle méretben árulják, és ma már tabletet, VR-szettet, számítógépet és okostévét is lehet vezérelni vele.

Egyébként a viselhető technológia atyja kifejezést Steve Mann kanadai feltalálóhoz és kutatómérnökhöz kötik, aki az 1970-es években a világ első kiborgjaként jelent meg hátán egy számítógéppel és a fejére rögzített, fél szemét egy apró kamerával lefedett szerkezettel. Ez volt az első hordozható általános számítógép a csak egy-egy funkcióra képes időt mérő karóra vagy az első hordozható, egyszerű számításokat végző abakusz óta. Steve Mann már a középiskolás mindennapjaiban is szívesen hordta találmányát - egyszerűen csak Computer Steve-nek hívták, és sokan nevettek rajta. Ma már senki nem teszi ezt. "Most akkor néznek rád furcsán, ha nem sétálgatsz valami számítógéppel, pl. a telefonoddal együtt. És nem én vagyok az egyetlen, aki digitális szemüveget hord. A jövőben ez is természetes lesz" - utalt néhány éve a Time magazin cikkében arra a több mint harminc éve hordott csatlakoztatott szemüvegére, amely egyik szemére egy mini kamerával egyszerre közvetíti, plusz infókkal egészíti ki és rögzíti a valóságot. Steve Mann azóta is kísérletezik egy olyan szemkamerával, amely a fejre rögzített elektródák segítségével a vak embereknek is visszaadhatja a látásukat. 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.