hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pályázati alapot indít a Google magyar sajtótermékeknek is

A Google 150 millió eurós - kb. 46,7 milliárd forintos - Innovációs Alapot nyit a digitális újságírás támogatására. A Digital News Initiative kezdeményezés során meghirdetett pályázatra magyar sajtótermékek jelentkezését is várják.

hirdetés

A Google tizenegy európai médiavállalattal együttműködésben áprilisban indította el Digital News Initiative (DNI) elnevezésű kezdeményezését, melynek célja hogy a technológia és az innováció révén hozzájáruljon a minőségi újságírás fejlődéséhez. Indulása óta több mint 120 szervezet csatlakozott a kezdeményezéshez, jelentkezni pedig továbbra is lehet: az Európában működő, a digitális újságírással is foglalkozó szervezeteket várják, legyenek bármilyen méretűek, vagy rendelkezzenek bármilyen hosszú múlttal. A DNI keretében induló Innovációs Alapra mától lehet pályázni.

A 150 millió eurós - Forintra átszámítva 46,7 milliárdos - Alapot azért hozták létre, hogy új megoldásokra, gondolkodásmódra inspirálja a média szereplőit, és hogy a médiavállalatok - akármekkorák is legyenek - kísérletezhessenek, új ötleteket próbálhassanak ki. A 150 millió eurós Alap kötöttségek nélküli támogatást nyújt mindehhez az elkövetkező három évben.

A pályázni évente legalább kétszer lehet. Az első jelentkezési időszak október 21-től december 4-ig tart. A második, 2016 tavaszára tervezett időszakkal kapcsolatos részletek a Digital News Initiative honlapján lesznek elérhetőek.

Hogyan működik az Alap?

A projektekről

Olyan projektekkel lehet pályázni, melyek új utakat, gondolkodásmódot hoznak a digitális újságírásba, támogatják új üzleti modellek fejlődését, vagy akár megváltoztatják a digitális hírfogyasztást. A projektek lehetnek kísérleti jellegűek, de pontosan meghatározott célokkal és jelentős digitális elemmel kell rendelkezniük. Google-termékek használata nem követelmény. A sikeres projektek innovatívak, valamint pozitív hatást gyakorolnak a digitális újságírás termékeire és az iparág fenntarthatóságára.

Kik jelentkezhetnek?

Az Alap nyitott az Európai Unió és az EFTA területén tevékenykedő kiadóvállalatok, online szereplők, hírközléssel foglalkozó start-upok iparági társulások és egyének számára egyaránt.

Finanszírozás

Az Alap forrásai három kategóriában elérhetőek:

  • Prototípus projektek: A kategória nyitott a jelentkezési kritériumoknak megfelelő szervezetek és egyének számára 50 ezer euró (kb. 15,5 millió Ft) támogatási összegig. A pályázati projekteknek korai fázisban kell lennie, kidolgozásra váró ötletekkel és ellenőrzésre váró feltételezésekkel kell rendelkezzen. Az Alap ezen projekteket nyomon követi és költségeinek 100%-át fedezi.

  • Közepes méretű projektek: A kategória nyitott a jelentkezési kritériumoknak megfelelő szervezetek számára 300 ezer euró (kb. 93,5 millió Ft) támogatási határösszegig. A projektek finanszírozását az Alap a megvalósítást a teljes költség 70%-ig fedezi.

  • Nagyméretű projektek: A kategória nyitott a jelentkezési kritériumoknak megfelelő szervezetek számára 300 ezer euró (kb. 93,5 millió Ft) támogatási összeg felett. Az Alap 70%-ig fedezi a projekt megvalósításának költségeit. A támogatás maximális összege 1 millió euró (kb. 311 millió Ft).

 

Az 1 millió eurós felső támogatási határ esetében kivételnek számítanak az olyan nagy projektek, amelyek együttműködésen alapulnak (pl. nemzetközi, ágazati, több szervezetet tömörítő kezdeményezések) vagy olyan projektek melyekből a hírközlési ökoszisztéma fejlesztését támogatják.

A jelentkezés menete

A jelentkezést a Digital News Initiative honlapján lehet leadni, ahol megtalálhatóak a pályázat részletei, a jelentkezés kritériumai, szabályzata és a jelentkezési űrlap is. A pályázatot angolul kell leadni, az első jelentkezési időszak határideje 2015. december 4.

Működési elvek

A projekt indítását széles körben végzett egyeztetések előzték meg, hogy az Alap átlátható és befogadó jelentkezési és kiválasztási folyamatokkal működjön. Kritikus fontosságú, hogy a bizalmas információk titokban maradjanak, épp ezért a jelentkezők semmilyen üzleti szempontból érzékeny vagy bizalmas információt nem adhatnak meg. Minden további részlet megtalálható a DNI honlapján.

A beérkezett projekteket első körben ágazati szereplőkből és a Google képviselőiből álló projekt csapat választja ki, akik átnézik a pályázatokat, megvizsgálják a kritériumrendszer, valamint innovációs és várható hatásuk alapján. Ez a csapat javaslatokat tesz az Alap Tanácsának a Prototípus és Közepes méretű projektek finanszírozására vonatkozóan. A pályázatok kiválasztását a jövőben 13 tagúra bővülő Tanács felügyeli, az új tagok neve az Alap honlapján lesz elérhető. A Tanács szavazással dönt a Nagyméretű projektekről.

A Tanács tagjai:

  1. Joao Palmeiro, A Portugál Kiadók Szövetségének és a DNI Innovációs Alap Tanácsának elnöke

  2. Alexander Asseily, a Jawbone alapítója és vezérigazgatója

  3. Arianna Ciccone, a Perugia Nemzetközi Sajtófesztivál társalapítója és igazgatója

  4. Bartosz Hojka, az Agora S.A. vezérigazgatója

  5. Katharina Borchert, a Der Spiegel Online részlegének vezetője

  6. Veit Dengler,a Neue Zürcher Zeitung vezérigazgatója

  7. Rosalia Lloret, az Online Kiadók Európai Szövetségének intézményi kapcsolatokért felelős vezetője

  8. Bruno Patino, a Journalism School Tudományos karának dékánja

  9. Murdoch MacLennan, a Telegraph Media Group ügyvezető igazgatója

  10. Madhav Chinnappa, a Google Hírek stratégiai partnerkapcsolatokért felelős vezetője

  11. Torsten Schuppe, a Google EMEA-régióért felelős marketingvezetője

  12. Ronan Harris, a Google alelnöke

 

A cég sok jelentkezőben bízik, a támogatások első köre 2016 elején válik elérhetővé.

 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.