hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem lesz Axel-Ringier fúzió

A médiatanács szerint veszélybe kerülne a sokszínű tájékoztatás a Ringier-Axel Springer összeolvadásával, ezért a szakhatósági hozzájárulást megtagadták. Ettől még lehet fúzió.

hirdetés

Rosszul áll az Axel Springer - Ringier fúzió ügye, mert a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) nemet mondott a két kiadó összeolvadására. 

A Médiatanács a következő indoklást tette: "A tanács többek között a véleménybefolyásolási képességet, a tulajdoni koncentráció mértékét, a keresztolvasottsági adatokat és az írott sajtótermékek helyettesíthetőségének jellemzőit elemezte. Az összetett szempontrendszert vizsgáló elemzésből kiderül, hogy a fúzió egyértelműen és jelentősen veszélyeztetné a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését, ezért a Médiatanács a fúzióhoz való szakhatósági hozzájárulást nem adta meg."

Kiricsi Karola, a médiatanács szóvivője kifejtette: a médiatanács a bírálat során többek között a vélemény-befolyásolási képességet, a tulajdoni koncentráció mértékét, a keresztolvasottsági adatokat, illetve a nyomtatott sajtótermékek helyettesíthetőségének jellemzőit elemezte.

A két kiadó összeolvadásának hazai engedélyezéséről a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) dönt, azonban a tavaly elfogadott médiatörvény szerint ki kell kérniük a médiatanács állásfoglalását a sajtót érintő vállalkozások összevonásának engedélyezésekor. A médiatörvény 171.paragrafusa értelmében ebben az esetben a GVH-nak kötelessége nemet mondani.

A két nemzetközi médiacég regionális egyesüléséről tavaly március végén döntöttek a tulajdonosok. A márciusi bejelentésnek megfelelően Ringier AG és az Axel Springer AG július 1-jén megalapította közös médiavállalatát, egyesítve a két vállalat kelet-európai működését. Az érintett versenyhivatalok Lengyelországban, Szerbiában, Szlovákiában, Csehországban, Svájcban, Németországban és Ausztriában már tavaly július elején jóváhagyták az egyesülést, Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal egy éve húzza a választ, persze közben számos dolog történt a médiapiacon. 

A Ringier nem kívánta kommentálni a döntést.

A Versenyhivatal is a sajtóból értesült

A Gazdasági Versenyhivatal is a sajtóból értesült a Médiatanács döntéséről. Gondolovics Katalintól, a GVH szóvivőjétől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a szakhatósági eljárás eredményéről csak a határozat kézhez vételét követően tudnak bővebb tájékoztatást adni.

A Médiatanács határozatának kézhez vételétől számítva a Versenyhivatalnak 14 munkanap áll rendelkezésére az eljárás befejezésére és a döntés meghozatalára, amely a versenytörvény alapján még 45 munkanappal hosszabbítható. (A versenyfelügyeleti eljárás határidejébe a szakhatósági eljárás időtartama nem számít bele.)

A GVH-t köti a médiatanács állásfoglalása

A médiatörvény alapján a GVH-t köti a Médiatanács szakhatósági állásfoglalása, így az eljárás során figyelembe kell vennie a határozatban foglaltakat.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Erre jutott a Budapest Design Week, mely idén a körforgásos gazdaság témáját járta körül.

Az új országimázs kampány már a fiktív karakter szavajárására épít.

A Mito saját kirándulásaira szokott pólókat tervezni, de mivel idén a túra a járvány miatt elmarad, az ügynökség inkább nosztalgiázik.

A cég iskolákba is elviszi a védekezés nélküli szex kockázataira figyelmeztető kampányát.

Márkakampányt indított és ezzel együtt új vállalati célkitűzéseket határozott meg az Accenture tanácsadócég. 

hirdetés
hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!