hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megalakult a Főszerkesztők Fóruma

Közös etikai irányelveket fogadtak el a magyar sajtó meghatározó szereplői, és egyesületet hoztak létre Főszerkesztők Fóruma néven ezen irányelvek betartásának és terjesztésének céljával.

hirdetés

A magyar médiapiac meghatározó szerkesztőségeinek vezetői egyesületet hoztak létre Főszerkesztők Fóruma néven, valamint közös etikai irányelveket fogadtak el. Az alapítók egyetértenek abban, hogy a szakma és a közönség érdeke is, hogy legyenek olyan közös értékek, amelyeket a szerkesztőségek - platformtól, műfajtól, célközönségtől, mérettől, világnézettől, stílustól függetlenül - mindannyian osztanak, ezek az értékek pedig legyenek ismertek és számon kérhetőek - áll a kiadott közleményben.

A többéves folyamat eredményeként elfogadott etikai irányelvek a lelkiismeretes újságírói munka külső és belső feltételeit írják le: többek között az elfogulatlanságot, az alaposságot, az információ megszerzésének és kezelésének szabályait, az összeférhetetlenségi tilalmakat, a szerkesztőségi tartalom és a hirdetések viszonyát.

Az irányelvek bevezetője úgy fogalmaz: „Az etikai irányelvekhez csatlakozókként elismerjük és védjük a média szabadságát. A média legfontosabb feladata a tájékoztatás, a választói, fogyasztói, szülői és egyéb döntésekhez szükséges információk bemutatása, a szabad véleménynyilvánítás és a különböző vélemények áramlásának elősegítése, a szórakoztatás, és mindezeken keresztül a társadalom önismeretének erősítése”.

A csatlakozó főszerkesztők és szerkesztőségvezetők ma, január 18-án publikálják felületeiken az etikai irányelvek szövegét, impresszumaikban pedig mostantól folyamatosan jelzik annak elérhetőségét. Vállalják, hogy az irányelvek megsértésére vonatkozó panaszokat transzparensen kezelik, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataikat rendszeres találkozóikon egymással is megosztják. Az etikai irányelveket legalább évente felülvizsgálják, illetve megerősítik.

A Fórum blogja itt térhető el, az etikai irányelveket a csatolt dokumentumokban találja. Az alapítók listáját alább közöljük:

Barták Péter (Veszprémi Napló)
Borókai Gábor (Heti Válasz)
Elekes András (Fejér Megyei Hírlap)
Erdei Tamás (Metropol)
Gavra Gábor (Hvg.hu)
Gazda Albert (Origo)
Győrffy István (Veszprémi Napló)
György Bence (Tv2, Tények)
Halmágyi Miklós (Vas Népe)
Íllisz László (Figyelő)
Juhász Gábor (HVG)
Kiss László (Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló)
Kotroczó Róbert (RTL Híradó)
Kövesdi Péter (Hír24)
Mészáros Zsófi (Index)
Mong Attila (Origo)
Móricz Ilona (Független Médiaközpont)
Murányi Marcell (Blikk)
Nádori Péter (Bors, Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete)
Nyerges Csaba (Kisalföld)
Pallagi Ferenc (Bors)
Radetzky András (Katolikus Rádió, Fehárvár Rádió, Helyi Rádiók Országos Egyesülete)
Román Balázs (Kreatív Online)
Sulyok Erzsébet (Délmagyarország/Délvilág)
Szigeti Péter (Kreatív)
Tóth Levente (Népszabadság)
Vass Péter (HVG)
Virrasztó Zsolt (Zalai Hírlap)
Weyer Balázs

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Skoda biciklis blogja, a We Love Cycling downhill-bajnokkal és bringás divatmárka alapítókkal is forgatott.

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése alapján a lángos a verhetetlen balatoni étel.

A Boston Globe kezdeményezte az akciót, amelyben rengeteg szerkesztőség közölt vezércikket a sajtó védelmében.

Rozgonyi Krisztina fog algoritmusokról, a médiaszabadságról, infóbuborékokról, #metoo-ról és Arab Tavaszról beszélni.

Meghívásos tenderen nyert a SentiOne.

hirdetés
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.