hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megalakult a Főszerkesztők Fóruma

Közös etikai irányelveket fogadtak el a magyar sajtó meghatározó szereplői, és egyesületet hoztak létre Főszerkesztők Fóruma néven ezen irányelvek betartásának és terjesztésének céljával.

hirdetés

A magyar médiapiac meghatározó szerkesztőségeinek vezetői egyesületet hoztak létre Főszerkesztők Fóruma néven, valamint közös etikai irányelveket fogadtak el. Az alapítók egyetértenek abban, hogy a szakma és a közönség érdeke is, hogy legyenek olyan közös értékek, amelyeket a szerkesztőségek - platformtól, műfajtól, célközönségtől, mérettől, világnézettől, stílustól függetlenül - mindannyian osztanak, ezek az értékek pedig legyenek ismertek és számon kérhetőek - áll a kiadott közleményben.

A többéves folyamat eredményeként elfogadott etikai irányelvek a lelkiismeretes újságírói munka külső és belső feltételeit írják le: többek között az elfogulatlanságot, az alaposságot, az információ megszerzésének és kezelésének szabályait, az összeférhetetlenségi tilalmakat, a szerkesztőségi tartalom és a hirdetések viszonyát.

Az irányelvek bevezetője úgy fogalmaz: „Az etikai irányelvekhez csatlakozókként elismerjük és védjük a média szabadságát. A média legfontosabb feladata a tájékoztatás, a választói, fogyasztói, szülői és egyéb döntésekhez szükséges információk bemutatása, a szabad véleménynyilvánítás és a különböző vélemények áramlásának elősegítése, a szórakoztatás, és mindezeken keresztül a társadalom önismeretének erősítése”.

A csatlakozó főszerkesztők és szerkesztőségvezetők ma, január 18-án publikálják felületeiken az etikai irányelvek szövegét, impresszumaikban pedig mostantól folyamatosan jelzik annak elérhetőségét. Vállalják, hogy az irányelvek megsértésére vonatkozó panaszokat transzparensen kezelik, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataikat rendszeres találkozóikon egymással is megosztják. Az etikai irányelveket legalább évente felülvizsgálják, illetve megerősítik.

A Fórum blogja itt térhető el, az etikai irányelveket a csatolt dokumentumokban találja. Az alapítók listáját alább közöljük:

Barták Péter (Veszprémi Napló)
Borókai Gábor (Heti Válasz)
Elekes András (Fejér Megyei Hírlap)
Erdei Tamás (Metropol)
Gavra Gábor (Hvg.hu)
Gazda Albert (Origo)
Győrffy István (Veszprémi Napló)
György Bence (Tv2, Tények)
Halmágyi Miklós (Vas Népe)
Íllisz László (Figyelő)
Juhász Gábor (HVG)
Kiss László (Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló)
Kotroczó Róbert (RTL Híradó)
Kövesdi Péter (Hír24)
Mészáros Zsófi (Index)
Mong Attila (Origo)
Móricz Ilona (Független Médiaközpont)
Murányi Marcell (Blikk)
Nádori Péter (Bors, Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete)
Nyerges Csaba (Kisalföld)
Pallagi Ferenc (Bors)
Radetzky András (Katolikus Rádió, Fehárvár Rádió, Helyi Rádiók Országos Egyesülete)
Román Balázs (Kreatív Online)
Sulyok Erzsébet (Délmagyarország/Délvilág)
Szigeti Péter (Kreatív)
Tóth Levente (Népszabadság)
Vass Péter (HVG)
Virrasztó Zsolt (Zalai Hírlap)
Weyer Balázs

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!