hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megalakult a Főszerkesztők Fóruma

Közös etikai irányelveket fogadtak el a magyar sajtó meghatározó szereplői, és egyesületet hoztak létre Főszerkesztők Fóruma néven ezen irányelvek betartásának és terjesztésének céljával.

hirdetés

A magyar médiapiac meghatározó szerkesztőségeinek vezetői egyesületet hoztak létre Főszerkesztők Fóruma néven, valamint közös etikai irányelveket fogadtak el. Az alapítók egyetértenek abban, hogy a szakma és a közönség érdeke is, hogy legyenek olyan közös értékek, amelyeket a szerkesztőségek - platformtól, műfajtól, célközönségtől, mérettől, világnézettől, stílustól függetlenül - mindannyian osztanak, ezek az értékek pedig legyenek ismertek és számon kérhetőek - áll a kiadott közleményben.

A többéves folyamat eredményeként elfogadott etikai irányelvek a lelkiismeretes újságírói munka külső és belső feltételeit írják le: többek között az elfogulatlanságot, az alaposságot, az információ megszerzésének és kezelésének szabályait, az összeférhetetlenségi tilalmakat, a szerkesztőségi tartalom és a hirdetések viszonyát.

Az irányelvek bevezetője úgy fogalmaz: „Az etikai irányelvekhez csatlakozókként elismerjük és védjük a média szabadságát. A média legfontosabb feladata a tájékoztatás, a választói, fogyasztói, szülői és egyéb döntésekhez szükséges információk bemutatása, a szabad véleménynyilvánítás és a különböző vélemények áramlásának elősegítése, a szórakoztatás, és mindezeken keresztül a társadalom önismeretének erősítése”.

A csatlakozó főszerkesztők és szerkesztőségvezetők ma, január 18-án publikálják felületeiken az etikai irányelvek szövegét, impresszumaikban pedig mostantól folyamatosan jelzik annak elérhetőségét. Vállalják, hogy az irányelvek megsértésére vonatkozó panaszokat transzparensen kezelik, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataikat rendszeres találkozóikon egymással is megosztják. Az etikai irányelveket legalább évente felülvizsgálják, illetve megerősítik.

A Fórum blogja itt térhető el, az etikai irányelveket a csatolt dokumentumokban találja. Az alapítók listáját alább közöljük:

Barták Péter (Veszprémi Napló)
Borókai Gábor (Heti Válasz)
Elekes András (Fejér Megyei Hírlap)
Erdei Tamás (Metropol)
Gavra Gábor (Hvg.hu)
Gazda Albert (Origo)
Győrffy István (Veszprémi Napló)
György Bence (Tv2, Tények)
Halmágyi Miklós (Vas Népe)
Íllisz László (Figyelő)
Juhász Gábor (HVG)
Kiss László (Észak-Magyarország, Kelet-Magyarország, Hajdú-Bihari Napló)
Kotroczó Róbert (RTL Híradó)
Kövesdi Péter (Hír24)
Mészáros Zsófi (Index)
Mong Attila (Origo)
Móricz Ilona (Független Médiaközpont)
Murányi Marcell (Blikk)
Nádori Péter (Bors, Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete)
Nyerges Csaba (Kisalföld)
Pallagi Ferenc (Bors)
Radetzky András (Katolikus Rádió, Fehárvár Rádió, Helyi Rádiók Országos Egyesülete)
Román Balázs (Kreatív Online)
Sulyok Erzsébet (Délmagyarország/Délvilág)
Szigeti Péter (Kreatív)
Tóth Levente (Népszabadság)
Vass Péter (HVG)
Virrasztó Zsolt (Zalai Hírlap)
Weyer Balázs

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kiadvány augusztus 14-től online és offline is elérhető lesz.

Főhősünknek igencsak jól jönne egy csoki, hogy kijöjjön a karantén utáni katatóniából.

 A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén 19. alkalommal hirdeti meg a digitális megmérettetést, amelyre a szakmai zsűri a legfrissebb idei honlapokat és a legjobb digitális megoldásokat várja. 

Egyre több raktárkoncertet vállaló zenekar csatlakozik az akcióhoz.

Ötletes absztrakciók, szokatlan perspektívák és önmegvalósítás vitték a prímet júliusban.

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.