hirdetés
hirdetés
hirdetés

29 újságíró bíróság elé állítaná az Európai Parlamentet

A uniós képviselők közpénzköltése miatt. 

hirdetés

29 uniós tagállam 29 újságírója történelmi tettet hajtana végre azzal, hogy bíróság elé állítja az Európai Parlamentet, hogy adják ki az uniós képviselők közpénzköltéseire vonatkozó, az újságírók szerint közérdekű adatokat - írja a Wobbing. A The MEPs Projectnek nevezett újságíróakcióban részt vett M. Tóth Balázs, az Átlátszó.hu újságírója, jogásza is. 

Korábban az EP a 751 képviselő költéseire vonatkozó minden korábbi közérdekű adatkérést megtagadott arra hivatkozva, hogy ez a közpénzköltés magánügy, az adatok összegyűjtése túlságosan nagy adminisztrációs munkát róna rájuk, továbbá, hogy az Európai Parlament nem is rendelkezik ezekkel az adatokka.  

Az újságírókat képviselő ügyvéd, Natasa Pirc Musar szerint azonban az Európai Parlament tévesen hivatkozik személyhez fűződő adatok védelmére közpénzköltés ügyében. "Az adatok kiadásának megtagadása az Európai Parlament részéről felruházza a képviselőket azzal a joggal, hogy titokban közpénzt költhessenek és teljes védelmet ad számukra a nyilvánosság ellenőrzésével szemben. Álláspontunk szerint az adatkiadás megtagadását semmiféle európai szabályozással nem lehet megindokolni" - nyilatkozta. 

Az újságírók szerint az EP azon érvelése sem áll meg, hogy nem is rendelkeznek ezekkel az adatokkal. Egyfelől amennyiben ez így van, úgy az Európai Parlament eddig nem végezte el az ellenőrzési feladatát, ez a tény pedig éppen elég nyomós érv ahhoz, hogy a nyilvánosságnak joga legyen tudni, hogy a képviselők mire költik az uniós polgárok pénzét. Másfelől az újonnan megválasztott képviselőknek azt tanácsolta az EP, hogy nyissanak egy új bankszámlát az uniós fizetésük számára pontosan azért, hogy a költéseik átláthatóbbak legyenek. 

2009 óta minden parlamenti képviselő ugyanannyi fizetést kap, havi 8020 eurót (kb. 2,5 millió forintot). Ugyanakkor az újságírók nem azt kérik, hogy a fizetésükkel számoljanak el a képviselők, hanem azzal, hogy az ezen felüli közpénzből finanszírozott juttatásokkal számoljanak el. Az utazási hozzájárulásokkal, benzinpénzzel, napidíjakkal, telefonszámlával, internetszámlával, az asszisztenseik juttatásaival, tanácsadói szerződésekkel. Az újságírók számításai szerint ezek a költségek csak 2014-ben 474 millió eurót emésztettek fel. 

A The MEPs Project idén májusban, Brüsszelben, a Dataharvest újságírókonferencián állt fel (a konferencián járt kollégánk, Bátorfy Attila is, az ő tapasztalatait itt lehet elolvasni). 

 

(forrás: Wobbing.eu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A célja, hogy növelje az iparági normákat a reklámozást érintő márkabiztonsági és médiafelelősségi kérdésekben. 

A Meteo projekt az aktuális időjárási viszonyokhoz alakítja a cég programmatic hirdetéseit.

A Mokka egyik októberi adásában tolták túl egy divatüzlet bemutatását.

Az új kampányban arra hívják fel a figyelmet, hogy az elimerő szavakból üzletet lehet építeni az online térben, egyben pedig a Telekom Üzleti Okoswifi Rendszer szolgáltatást is népszerűsítik.

December óta megbízott főszerkesztő volt, a kinevezés március 1-jével véglegesedett, csakúgy, mint Ilku Miklós, főszerkesztő-helyettes esetében.

hirdetés
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!