hirdetés
hirdetés
hirdetés

29 újságíró bíróság elé állítaná az Európai Parlamentet

A uniós képviselők közpénzköltése miatt. 

hirdetés

29 uniós tagállam 29 újságírója történelmi tettet hajtana végre azzal, hogy bíróság elé állítja az Európai Parlamentet, hogy adják ki az uniós képviselők közpénzköltéseire vonatkozó, az újságírók szerint közérdekű adatokat - írja a Wobbing. A The MEPs Projectnek nevezett újságíróakcióban részt vett M. Tóth Balázs, az Átlátszó.hu újságírója, jogásza is. 

Korábban az EP a 751 képviselő költéseire vonatkozó minden korábbi közérdekű adatkérést megtagadott arra hivatkozva, hogy ez a közpénzköltés magánügy, az adatok összegyűjtése túlságosan nagy adminisztrációs munkát róna rájuk, továbbá, hogy az Európai Parlament nem is rendelkezik ezekkel az adatokka.  

Az újságírókat képviselő ügyvéd, Natasa Pirc Musar szerint azonban az Európai Parlament tévesen hivatkozik személyhez fűződő adatok védelmére közpénzköltés ügyében. "Az adatok kiadásának megtagadása az Európai Parlament részéről felruházza a képviselőket azzal a joggal, hogy titokban közpénzt költhessenek és teljes védelmet ad számukra a nyilvánosság ellenőrzésével szemben. Álláspontunk szerint az adatkiadás megtagadását semmiféle európai szabályozással nem lehet megindokolni" - nyilatkozta. 

Az újságírók szerint az EP azon érvelése sem áll meg, hogy nem is rendelkeznek ezekkel az adatokkal. Egyfelől amennyiben ez így van, úgy az Európai Parlament eddig nem végezte el az ellenőrzési feladatát, ez a tény pedig éppen elég nyomós érv ahhoz, hogy a nyilvánosságnak joga legyen tudni, hogy a képviselők mire költik az uniós polgárok pénzét. Másfelől az újonnan megválasztott képviselőknek azt tanácsolta az EP, hogy nyissanak egy új bankszámlát az uniós fizetésük számára pontosan azért, hogy a költéseik átláthatóbbak legyenek. 

2009 óta minden parlamenti képviselő ugyanannyi fizetést kap, havi 8020 eurót (kb. 2,5 millió forintot). Ugyanakkor az újságírók nem azt kérik, hogy a fizetésükkel számoljanak el a képviselők, hanem azzal, hogy az ezen felüli közpénzből finanszírozott juttatásokkal számoljanak el. Az utazási hozzájárulásokkal, benzinpénzzel, napidíjakkal, telefonszámlával, internetszámlával, az asszisztenseik juttatásaival, tanácsadói szerződésekkel. Az újságírók számításai szerint ezek a költségek csak 2014-ben 474 millió eurót emésztettek fel. 

A The MEPs Project idén májusban, Brüsszelben, a Dataharvest újságírókonferencián állt fel (a konferencián járt kollégánk, Bátorfy Attila is, az ő tapasztalatait itt lehet elolvasni). 

 

(forrás: Wobbing.eu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A brit napilap új kampányában birkák, kígyók, keselyűk vitakoznak.

Akár leépítés is jöhet a Hír TV-nél.

Az ügynökség PR, digitális és közösségi média üzletága nyerte a Mattel tenderét.

Egy youtubertől kölcsönözték az ötletet, hogy dalok szülessenek a videók alá érkező negatív beszólásokból.

Az új vezető tíz éve dolgozik az egyetemnél.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 1.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc