hirdetés
hirdetés
hirdetés

29 újságíró bíróság elé állítaná az Európai Parlamentet

A uniós képviselők közpénzköltése miatt. 

hirdetés

29 uniós tagállam 29 újságírója történelmi tettet hajtana végre azzal, hogy bíróság elé állítja az Európai Parlamentet, hogy adják ki az uniós képviselők közpénzköltéseire vonatkozó, az újságírók szerint közérdekű adatokat - írja a Wobbing. A The MEPs Projectnek nevezett újságíróakcióban részt vett M. Tóth Balázs, az Átlátszó.hu újságírója, jogásza is. 

Korábban az EP a 751 képviselő költéseire vonatkozó minden korábbi közérdekű adatkérést megtagadott arra hivatkozva, hogy ez a közpénzköltés magánügy, az adatok összegyűjtése túlságosan nagy adminisztrációs munkát róna rájuk, továbbá, hogy az Európai Parlament nem is rendelkezik ezekkel az adatokka.  

Az újságírókat képviselő ügyvéd, Natasa Pirc Musar szerint azonban az Európai Parlament tévesen hivatkozik személyhez fűződő adatok védelmére közpénzköltés ügyében. "Az adatok kiadásának megtagadása az Európai Parlament részéről felruházza a képviselőket azzal a joggal, hogy titokban közpénzt költhessenek és teljes védelmet ad számukra a nyilvánosság ellenőrzésével szemben. Álláspontunk szerint az adatkiadás megtagadását semmiféle európai szabályozással nem lehet megindokolni" - nyilatkozta. 

Az újságírók szerint az EP azon érvelése sem áll meg, hogy nem is rendelkeznek ezekkel az adatokkal. Egyfelől amennyiben ez így van, úgy az Európai Parlament eddig nem végezte el az ellenőrzési feladatát, ez a tény pedig éppen elég nyomós érv ahhoz, hogy a nyilvánosságnak joga legyen tudni, hogy a képviselők mire költik az uniós polgárok pénzét. Másfelől az újonnan megválasztott képviselőknek azt tanácsolta az EP, hogy nyissanak egy új bankszámlát az uniós fizetésük számára pontosan azért, hogy a költéseik átláthatóbbak legyenek. 

2009 óta minden parlamenti képviselő ugyanannyi fizetést kap, havi 8020 eurót (kb. 2,5 millió forintot). Ugyanakkor az újságírók nem azt kérik, hogy a fizetésükkel számoljanak el a képviselők, hanem azzal, hogy az ezen felüli közpénzből finanszírozott juttatásokkal számoljanak el. Az utazási hozzájárulásokkal, benzinpénzzel, napidíjakkal, telefonszámlával, internetszámlával, az asszisztenseik juttatásaival, tanácsadói szerződésekkel. Az újságírók számításai szerint ezek a költségek csak 2014-ben 474 millió eurót emésztettek fel. 

A The MEPs Project idén májusban, Brüsszelben, a Dataharvest újságírókonferencián állt fel (a konferencián járt kollégánk, Bátorfy Attila is, az ő tapasztalatait itt lehet elolvasni). 

 

(forrás: Wobbing.eu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.