hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sör, ropi, Nemzeti Sport

Hétvégén elkezdődik a 20. labdarúgó világbajnokság, a sportág egyik legnagyobb tradícióval rendelkező országában, Brazíliában. Ennek apropóján rendezték meg a Sportmarketing Újragondolva Meetup nevű konferenciát, amelynek témája a futballmarketing volt.

hirdetés

A rendezvényt szervező Sportsmarketing Hungary képviselői olyan kérdésekre kerestek választ, hogy miért a világbajnokság a legjobb lehetőség a márkák népszerűsítésére, hogyan készül a reklámpiac a vb-re, miként teszik ezt nálunk a cégek, és hogyan foghatók meg a szurkolók, mint fogyasztók egy olyan országban, amely már harminc éve nem képviselteti magát a vébén.

Fiktív csapatok, valós statisztikák

Zsédely Péter, a Sportmarketing.hu vezetője nyitotta meg a konferenciát, köszöntőjében emlékeztetett arra, hogy a Magyar Marketing Szövetségen belül nemrégiben Sportmarketing tagozat alakult. Az őt követő első előadó Herman Zsolt volt, a Statzup/TheFantasyFootball.com vezetője, aki a legnagyobb hazai úgynevezett fantázialiga felépítését és lehetőségeit vázolta a közönség elé. A tengerentúlon ma már több millió dolláros bevételt könyvelhetnek el a fantáziasportok. Ha csak a három fő sportágat (NBA, NFL, MBL) tekintjük, akkor az Egyesült Államokban és Kanadában 38 millió ember regisztrált felhasználó. A játék a mérkőzések holtidejét próbálja kihasználni, játékélményt nyújtva a meccsnézésbe beleunt szurkolóknak, akik saját fantáziacsapatukat menedzselhetik a játékosok való életben elért statisztikáira alapozva.

A népszerűség miatt a fantázialigák felületei ma már a hirdetők számára is érdekesek lehetnek. Itthon a Statzup fejlesztett ki egy hasonló rendszert, amely a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) tulajdonában áll. A projekt októberben indult, két hét alatt 10 ezer regisztrált taggal bővült az oldal, akik heti 3-5 órát játszanak átlagban. Június 9-én két angol nyelvű oldal indul, ősszel pedig jön a Bajnokok Ligája magyar nyelven és valós időben. Kérdés, hogy mennyire látnak fantáziát benne a hazai hirdetők, az MLSZ Fantasy Liga főszponzorai jelenleg az OTP, a Magyar Telekom és a Microsoft.

Szurkolók és család

A konferencia legélvezetesebb előadását a Magyar Futballmarketing Műhely alapítója, Jagodits Rómeó tartotta, aki a szurkolói bázis szerepét emelte ki a labdarúgásban. Szerinte a futballmarketing lényeges része, hogy „egy klub nem létezhet szurkoló nélkül, illetve a klub mindig a szurkolóké marad”. Az üzenetek átadásának hatékonysága, a fogyasztók megszólítása nagyban függ attól, hogy a szurkolói csoportokat sikerül-e szociális karakterük alapján osztályozni. El kell különíteni azt is, ahogyan az elhivatott szurkolókhoz és a divatdrukkerekhez szól egy márka. Nagy hiba szerinte, hogy az elmúlt húsz évben senkit nem érdekelt a szurkolók szociológia elemzése.

A hazai futballklubok problémája, hogy nincsenek kommunikációs csatornáik, platformjaik, nincs egységes koncepció és regionális cégek mögöttük. A színvonaltalanság, a szurkolók viselkedése, és a stadionhelyzet (amely azért a közelmúltban némileg javult) is sokat árt a sportágnak. A magyar futball szeretetének egyik forrását viszont a családi gyökerek jelentik, ezért lényeges, hogy milyen közegbe kerül a gyerek és abban a közegben kialakul-e a kohézió ezen a téren.

Főszponzorok                           

A Coca Cola az 1978-as világbajnokság óta kiemelt szponzora a vébéknek – mondta el Ferenc Enikő, a My Coke szenior aktivációs menedzsere. Az idei tornára is globális üzenettel készültek. A „Mindenki VB-je” állítása szerint azt jelenti, hogy üzenetük sok célcsoportot és főleg a családokat érje el a világbajnokság alatt, inspiráljon a mozgásra.

Több közösségi akciót is szerveznek, ilyen a „Happiness Flag”, melynél a beküldött fényképeket egy fotómozaikra rakják rá, és a több ezer arcból egy óriási zászlót készítenek, mely ott lesz a világbajnokság kezdőrúgásánál. A másik a World Cup Trophy Tour, melynél 88 helyszínre viszik el a vébé trófeát, mielőtt Brazíliába szállítanák, számos országban meg lehet csodálni azt – megérinteni viszont majd csak a győzteseknek szabad. A fiatalok megszólítása érdekében a hivatalos Coca Cola vb-dal éneklését a Tóth Gabira bízták, illetve a márka egyik tévéreklámja is csak a legutóbbi két világbajnokságot mutatja be sok-sok fiatal szereplővel.

Molnár Orsolya , a Heineken marketing márkamenedzsere elmondta, hogy a sörmárka két tematikában igyekszik globálisan képviseltetni magát, ezek a zene és a sport. Utóbbiból a Bajnokok Ligája, azaz a klubfutball "királykategóriája a legismertebb terület, ahol a Heineken jelen van. Legismertebb ilyen szpotjuk a 2013-as Open your world, amelyben egy kalandos utazás végén jut el a főhős a Bajnokok Ligája döntőjének helyszínére. Azt is hozzátette, hogy ha háromszor annyit költenek márkaaktivációra, mint magára a médiakampányra, akkor már biztos a siker.

A Heineken egy két évvel korábbi, másik reklámja az emlékezetes, feszültséggel teli pillanatokról és a legendákról szólt, abban a holland Seedorf és az olasz kapus, Buffon feszültek egymásnak.

Hangulatot közvetítenek

Három fő képviselte az esemény végén a Nemzeti Sport Online-t: Szabó Gergely, a Ringier vezető digitális terméktervezője, Sz. Nagy Tamás, a Nemzeti Sport Online felelős szerkesztője és Szelke Barnabás, a Ringier digitális üzletágának vezetője. Az idén 111 éves sportnapilap négy újságírót küld Brazíliába, akik exkluzív tartalmakat szolgáltatva, szinte non-stop készenlétben lesznek, hogy az olvasók minden igényét kielégítsék. Sz. Nagy Tamás úgy fogalmazott, azt szeretnék, hogy a szurkolók fejében a vébé alatt a „sör, ropi, NSO” hármas legyen az alap, emiatt is hozták létre a torna előtt már 100 nappal annak microsite-ját, ahol minden információ elérhető.

Az egyik újításuk a Hazaadás nevű rovat, ahol exkluzív bejelentkezéssel tudósíthatnak majd az újságíróik bármiről, ami a vb-vel kapcsolatos és nagy hírértékkel bírhat. A szponzorált bejegyzések is láthatók lesznek a hírfolyamban, mobilon is. Fontosnak tartják, hogy az érzelmeket és hangulatot is át tudják adni az olvasóknak, ami szerintük különösen fontos egy világbajnokságon. Saját megfogalmazásuk szerint: „amíg a televízió a meccseket közvetíti, a Nemzeti Sport Online a világbajnokságot fogja”.

A nyitókép a Sportsmarketing Hungary Facebook-oldaláról származik.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Darabjuk megvalósulásért egy közösségi kampányt is indítottak. Egy éve dolgoznak a Leányálmon.

A K&H mobiltárca bevezető reklámkampányában használják a digitális technikákat.

A Don't stop me now a korlátlanságot fejezi ki, amely a személyre szabható mobilnetcsomagokat jelenti náluk.

Spoiler: nem biztos, hogy végig ők énekelnek.

Andacs Botond, a port.hu eddigi irányítója az Index új kiadóvezetője. A távozó Pusztay András a Sziget marketingfőnöke lesz.

hirdetés

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés
hirdetés