hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elakadásjelző a sales-ben

Egy jó CRM (customer relationship management) rendszer fontossága különösen egy bizonyos cégméret fölött elengedhetetlen, gondoljunk csak az SAP-re. Ugyanakkor a kis és középvállalkozások (kkv) működésében is egyszerűbbé teheti az ügyfélkapcsolat menedzselését és a sales esetleges gyengeségeinek feltárását. Jó példa lehet erre a MiniCRM applikáció, amely elnyerte a Telekom által szervezett Üzleti Appok Versenyényének hazai és nemzetközi fődíját is. Leskó Norberttel, a MiniCRM vezérigazgatójával beszélgettünk.

Leskó Norbert, a MiniCRM vezérigazgatója
Leskó Norbert, a MiniCRM vezérigazgatója

Hogyan segítheti a kis- és középvállalkozások (kkv) sales- és marketingtevékenységét a MiniCRM?

Ez egy összetett kérdés. Elsősorban egy jól kezelhető és kielemezhető ügyféladatbázis felépítésében segíthet. A MiniCRM szoftverbe a különböző felületekről, Excelből, mobilalkalmazásokból, levelező vagy hírlevélküldő rendeszerekből egyaránt importálhatóak az ügyfelekre vonatkozó adatok. Végigköveti továbbá az érdeklődőket az ügyfél életciklusukon, automatikusan rendszerezi és besorolja az ügyfeleket a rendszer, hírlevél feliratkozótól rendszeres vevőig. Így egy egyszerű felületen juthat hozzá a teljes adatbázishoz a cég ügyfélszolgálatosa illetve a saleses és a marketinges is. Így minden releváns adat egy rendszerben van meg.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Hogyan segíti a hatékonyabb értékesítést a MiniCRM?

Vegyünk egy kampányt, amelyben 1000 embernek kiküldenek egy hírlevelet, és abból 100 ember rákattint a levélre, de mondjuk csak 20-ból lesz vásárló. A programban szűrő készíthető arra a 80 potenciális ügyfélre, aki kattintott, de aztán nem vásárolt, ez pedig a továbbiakban segíthet a cégnek rájönni, hogy miért és hol akadt el a sales-folyamat.
A program az ügyféllel történő kapcsolattartást is hatékonyabbá teszi. Az olvasási szokások alapján a rendszer fel tudja építeni a hírlevélre feliratkozott ügyfelek érdeklődési profilját. Így egy adott kampányban a kezdeti általános kommunikációt követően ügyfélspecifikus anyagokkal célozhat pontosabban a cég. Az eredményekből kiderült, hogy a mért érdeklődési adatok pontosabbak, mint a gyakran regisztráció során megadott, saját bevalláson alapuló adatok.

Különösen a hasonló cégméretre fókuszáló CRM-rendszerek hasonló funkciókat látnak el, így van ez a kkv-kre optimalizált CRM rendszerekkel is. Mi az, ami megkülönbözteti a MiniCRM-et a versenytársaktól?

Egyrészt a minőség. Hat és fél éve csináljuk és fejlesztjük a MiniCRM-et, a sikert pedig nem bevételben mérjük, hanem minőségi termék a cél. Mi például a teljes profitot visszaforgatjuk az állandó fejlesztések érdekében.

Leskó Norbert, a MiniCRM vezérigazgatója
Leskó Norbert, a MiniCRM vezérigazgatója

Mégis, mi lenne az a funkció, amit egyediként kiemelnél, ami a legfontosabb?

Ha egyet kell kiemlíteni, talán az a megközelítés, ahogy a MiniCRM az ügyfeleket kezeli. Az értékesítés modulban a rendszer automatikusan mozgatja az ügyfelet, annak megfelelően, épp hol tart az értékesítési folyamatban, a potenciális érdeklődőktől (például hírlevél feliratkozóktól) egészen a rendszeres vásárlókig.

Tervezitek új területre, például a nagyvállalatok piacára belépni?

A jövőben az eddigi kkv-kat célzó profilunkból kicsit felfelé, a középvállalatok felé szeretnénk nyitni. Ahogy látjuk, vannak bizonyos részfeladatok, amelyekre nagyvállalatok is inkább MiniCRM-et használnak, mert könnyebb és hatékonyabb. Van olyan multinacionális ügyfelünk, aki egy új termékkel lépett piacra. Az új termék értékesítését és marketingjét végző csapat a MiniCRM-et használja. Sokkal egyszerűbb volt így felépíteniük a teljes ügyfélszerzési folyamatukat, mintha több nagy beszállító komplex rendszerében kellett volna elvégezni az új termékhez szükséges testreszabásokat. Több olyan ügyfelünk is van, aki sok viszonteladóval dolgozik. Ők viszonteladóiknak biztosítanak "készre beállított" MiniCRM-et. A központi "nagy" rendszerükhöz nem tudnak vagy akarnak külsős partnereknek hozzáférést adni, az e-mail plusz Excel pedig már nem volt elég hatékony eszköz.

Jelen vagytok-e külföldön? Vannak-e külföldi ügyfeleitek?

Kilencven százalékban magyar ügyfeleink vannak, van német és angol verzió is az appból, ezeket magyar ügyfelek miatt fordíttattuk le. Ehhez képest ma már a bevétel harminc százaléka külföldi cégektől érkezik. Jelenleg épp a munkaerő-toborzás fázisában vagyunk, és szeretnénk terjeszkedni a régióban.

Egy reklámfesztivál esetén fontos, hogyan tálal egy kampányt az azzal nevező ügynökség. Mennyire fókuszáltatak erre az Üzleti appok versenyén

Mi egyszerűbb helyzetben voltunk, valószínűleg egy marketingkampánynál fontosabb a csomagolás. Készítettünk egy új bemutatkozó videót, új screenshotokat csináltunk. Egy elég fix formai követelményt adtak meg a kiírásban, nem lehetett nagyon kreatívkodni. Leginkább az számított, mi van a videóban, és hogyan működik a termék.

Milyen trendeket láttatok a versenyen?

A verseny abszolút pozitív élmény volt. Rengetegen neveztek, és jó volt felfedezni újszerű, kreatív megoldásokat. Meglepően gazdag választékban mutatkoztak be addig számunkra ismeretlen alkalmazások. Örömmel láttuk, hogy az egész régióban fejlődnek a digitális termékek.

Jelenleg kik a legfontosabb ügyfeleitek itthon és külföldön?

Különösen büszkék vagyunk rá hogy egyszerű, kicsi cégek működését tudjuk jobbá tenni, ők adják a bevételünk jelentős részét is. Az ismertebb nevek közül ügyfelünk az Árukereső, a Centrál Média és a Hörmann. Külföldi partnereink kevésbé ismertek itthon, ilyen például a svájci Tutti CH, amely apróhirdetésekkel foglalkozik vagy az autókereskedelemmel foglalkozó Autovit.ro.

(x) 

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Két év után szervezik meg ismét az Event Touchot.

A Westendben és a Széna téren lehet szagolgatni.

Lengyel Tamás és Péterfy Bori segíti az alapítvány új termékeinek promócióját.

Németh S. Szilárd, a csatorna vezérigazgatója arról is beszélt, zavarja-e a csatorna nézettségét, ha Rogán Cecíliával fotózzák.

Az Operaház szfinxjével összeakaszkodó Ady Endréről, a csillebérci tündérekről, és a Lánchíd alagútba tolásáról is született már epizód.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés
hirdetés