hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Coca-Cola veri a Pepsit

Negyedéves jelentések az üdítőipari óriásokról. Dollármilliárdokkal nőtt a Cola profitja, estek a Pepsi részvényei.

hirdetés

Jelentősen nőttek a Coca-Cola bevételei a tavalyi évben, a növekedés eléri a 13 százalékot, ami 35,1 milliárd dollárt jelent. A társaság nettó nyeresége pedig a 2009-es 6,9 milliárd dollárról 11,8 milliárdra nőtt. A 2010-es utolsó negyedév különösen kiemelkedett, öt-hat év kihagyás után ismét minden jelentős piacán egyszerre tudta növelni értékesítését a Cola. Az árbevétel 40 százalékkal, 10,5 milliárd dollárra nőtt október-decemberben az egy évvel korábbihoz képest, ami jelentős részben annak köszönhető, hogy a vállalat októberben megvásárolta a termékeit csomagoló egyesült államokbeli vállalkozást.

A nettó nyereség 5,77 milliárd dollárra ugrott a 2009. negyedik negyedéves 1,54 milliárdról. Az értékesítés Észak-Amerikában nyolc százalékkal, Latin-Amerikában öt, Európában két (ebben nagy szerepe volt a Coke Zero utolsó negyedévben tapasztalt 15 százalékos forgalomnövekedésének), az eurázsiai és afrikai régióban 14, a csendes-óceáni térségben egy százalékkal bővült. A Coca-Cola vezetőségének saját becslése szerint a társaság növelte piaci részesedését az elmúlt év végén.

A Napi szerint ez volt az első gyorsjelentés, amelyben szerepelt a csomagoló divízió eredménye - az adatok azt mutatják, hogy érdemes volt házon belülre hozni ezt a tevékenységet. Tavaly a Pepsi is hasonlóan döntött, hogy csökkentse költségeit, gyorsítsa az innovációt és erősebb ellenőrzést szerezzen termékei piaci elosztása felett. A bevétel és a nyereség növekedésében szerepet játszott, hogy emelték az italok árát és többet adtak el a drágább termékekből - ez ellensúlyozta, hogy sok külföldi piacon nyomott áron kell forgalmazni a Coca-Colát.

Eközben a rivális Pepsi profitja 5 százalékkal csökkent a tavalyi utolsó három hónapban az egy évvel korábbihoz képes a költségek emelkedése miatt, de így is nagyobb lett a szakértői várakozásoknál. A cég adózott eredménye 1,37 milliárd dollár, egy részvényre 85 cent lett, az egy évvel korábbi 1,43 milliárd dollár, azaz részvényenként 90 cent után. Az egyszeri tételek nélkül számított részvényarányos adózott eredmény 1,05 dollár lett, az egy évvel korábbi 90 centtel szemben, és felülmúlta a szakértők által várt 1,04 dollárt. A decemberrel zárult negyedévben a cég eladásai 37 százalékkal 18,16 milliárd dollárra nőttek. A Wall Street-i elemzők csak 17,61 milliárd dollár vártak.

A cég árfolyama mindemellett csaknem két százalékot esett a New York-i értéktőzsde csütörtöki nyitását megelőző elektronikus kereskedésben, mivel a cég csökkentette éves eredményvárakozását a magas alapanyagárakra hivatkozva. A cég 7-8 százalékos emelkedést vár a tavalyi részvényenként 4,13 dollár után, míg a szakértők jelentőseb, 11 százalékos növekedéssel számoltak.

A Pepsi vezérigazgatója Hugh Johnston a CNBC-nek elmondta: a cég 8-9,5 százalékos nyersanyagár-emelkedéssel számol idén, ám ezt nem teljesen hárítják át a fogyasztókra. Összességében a társaság már csak 7-8 százalékos nyereségnövekedéssel számol a korábbi 11-12 százalékos várakozása helyett.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

Jeff Bezos cége 13,7 milliárd dollárt fizet érte.

Kalamár Tamás, a Barátok közt korábbi producere vezeti a sorozat stábját.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés