hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Coca-Cola veri a Pepsit

Negyedéves jelentések az üdítőipari óriásokról. Dollármilliárdokkal nőtt a Cola profitja, estek a Pepsi részvényei.

hirdetés

Jelentősen nőttek a Coca-Cola bevételei a tavalyi évben, a növekedés eléri a 13 százalékot, ami 35,1 milliárd dollárt jelent. A társaság nettó nyeresége pedig a 2009-es 6,9 milliárd dollárról 11,8 milliárdra nőtt. A 2010-es utolsó negyedév különösen kiemelkedett, öt-hat év kihagyás után ismét minden jelentős piacán egyszerre tudta növelni értékesítését a Cola. Az árbevétel 40 százalékkal, 10,5 milliárd dollárra nőtt október-decemberben az egy évvel korábbihoz képest, ami jelentős részben annak köszönhető, hogy a vállalat októberben megvásárolta a termékeit csomagoló egyesült államokbeli vállalkozást.

A nettó nyereség 5,77 milliárd dollárra ugrott a 2009. negyedik negyedéves 1,54 milliárdról. Az értékesítés Észak-Amerikában nyolc százalékkal, Latin-Amerikában öt, Európában két (ebben nagy szerepe volt a Coke Zero utolsó negyedévben tapasztalt 15 százalékos forgalomnövekedésének), az eurázsiai és afrikai régióban 14, a csendes-óceáni térségben egy százalékkal bővült. A Coca-Cola vezetőségének saját becslése szerint a társaság növelte piaci részesedését az elmúlt év végén.

A Napi szerint ez volt az első gyorsjelentés, amelyben szerepelt a csomagoló divízió eredménye - az adatok azt mutatják, hogy érdemes volt házon belülre hozni ezt a tevékenységet. Tavaly a Pepsi is hasonlóan döntött, hogy csökkentse költségeit, gyorsítsa az innovációt és erősebb ellenőrzést szerezzen termékei piaci elosztása felett. A bevétel és a nyereség növekedésében szerepet játszott, hogy emelték az italok árát és többet adtak el a drágább termékekből - ez ellensúlyozta, hogy sok külföldi piacon nyomott áron kell forgalmazni a Coca-Colát.

Eközben a rivális Pepsi profitja 5 százalékkal csökkent a tavalyi utolsó három hónapban az egy évvel korábbihoz képes a költségek emelkedése miatt, de így is nagyobb lett a szakértői várakozásoknál. A cég adózott eredménye 1,37 milliárd dollár, egy részvényre 85 cent lett, az egy évvel korábbi 1,43 milliárd dollár, azaz részvényenként 90 cent után. Az egyszeri tételek nélkül számított részvényarányos adózott eredmény 1,05 dollár lett, az egy évvel korábbi 90 centtel szemben, és felülmúlta a szakértők által várt 1,04 dollárt. A decemberrel zárult negyedévben a cég eladásai 37 százalékkal 18,16 milliárd dollárra nőttek. A Wall Street-i elemzők csak 17,61 milliárd dollár vártak.

A cég árfolyama mindemellett csaknem két százalékot esett a New York-i értéktőzsde csütörtöki nyitását megelőző elektronikus kereskedésben, mivel a cég csökkentette éves eredményvárakozását a magas alapanyagárakra hivatkozva. A cég 7-8 százalékos emelkedést vár a tavalyi részvényenként 4,13 dollár után, míg a szakértők jelentőseb, 11 százalékos növekedéssel számoltak.

A Pepsi vezérigazgatója Hugh Johnston a CNBC-nek elmondta: a cég 8-9,5 százalékos nyersanyagár-emelkedéssel számol idén, ám ezt nem teljesen hárítják át a fogyasztókra. Összességében a társaság már csak 7-8 százalékos nyereségnövekedéssel számol a korábbi 11-12 százalékos várakozása helyett.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hornyacsek Zoltán 13 évet dolgozott a kiadónál, a napilapüzletágért volt felelős.

Az idén 20 éves újság kívül-belül átalakul.

Gyenge idegzetűek, csak óvatosan!

A Toman Lifestyle márkáihoz kapcsolódóan.

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

hirdetés

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés