Rétegsportból tömegsportot akartunk építeni

A Magyar Everest Expedíció két hegymászója, Klein Dávid és Suhajda Szilárd kedden hajnali háromkor elindult felfelé az alaptáborból, hogy a magyar hegymászás történetében először oxigénpalack használata nélkül érjék el a világ legmagasabb csúcsát. Az előttük álló csúcsmászó kör várhatóan legalább öt napot vesz igénybe. A szervező ügynökség, a Faster Promotion vezetőjével, Azharul Vandával beszélgettünk a projekt eddigi életéről és az előttünk álló izgalmas napokról. 

hirdetés

Azharul Vanda
Azharul Vanda

A Magyar Everest Expedíció egy átfogó marketing és kommunikációs kampányra épülő projekt lett, a taktika és eszközhasználat kiemelkedik a többi hasonló sportmarketing közül. Neves márkák csatlakoztak hozzátok, a támogató partnereket mivel lehetett meggyőzni, hogy álljanak egy hegymászó expedíció mellé?

Sok szempontból szerencsések vagyunk az expedíció kapcsán. A Faster Promotion ügynökség életében nem először van jelen ilyen volumenű projekt, amely átfogó 360 fokos marketing kommunikációs stratégiát kíván meg az év 365 napján. Számos sikeres projektet tudhatunk magunk mögött, amelyek közül kiemelném a Nitro Circus magyarországi show-jának szervezését. De jelenleg is több autó- és motorversenyző számára végzünk marketingkommunikációs feladatokat. Kimondottan szakterületünk a sportolói személyes márka, az adott sportág és esemény népszerűsítése, a natív és pr tartalmi megjelenések összehangolása. Jelentős médiatapasztalattal rendelkezünk, melynek köszönhetően kiemelt figyelmet fordítunk a médiapartnerek jól irányzott területeken való összekapcsolására.

Az Everest projekt egy partneri megkeresés eredménye, hiszen egy kedves, évtizedes ügyfelünk, a Henkel Beauty Care üzletágigazgatója, Németh Ottó hívta fel figyelmünket Klein Dávidra és Suhajda Szilárdra. Amikor találkoztunk a két expedíciós hegymászóval és megismerhettük Ottóval megálmodott közös terveiket, nem volt kérdés a csapatunk számára, hogy melléjük állunk és full service ügynökségként hozzájárulunk a lehető legjobb szakmai és marketingkommunikációs háttér megteremtéséhez.

Visszatérve a kérdésedre, azt látjuk a piacon, hogy azok a támogatói kampányok működnek, ahol a tartalomra koncentrálnak. Esetünkben adott volt egy unikális kontent: magyar hegymászó még nem jutott fel a Mt. Everest csúcsára oxigénpalack használata nélkül. Másrészt pedig egyedi, adott partnerre szabott szolgáltatások összeállítását céloztuk meg. Nem klasszikus szponzori csomagokban, hanem cégre és márkára szabott, egymásra épülő megjelenési rendszerekben gondolkodunk. A projekt mögött álló médiapartneri hálózat pedig egyedülállóan széleskörű lehetőséget kínál a célok végrehajtására.

A hegymászás egy rétegsport. Milyen marketing eszközökkel lehetett ennyire populárissá tenni, hogy egy ország figyelje feszülten és izguljon az utolsó napokban, de a támogatók üzenetei is eljussanak hozzájuk?

A kommunikációnk egy minden részletében előre megtervezett stratégia és taktika mentén fut. Kiemelt médiapartnerünk az RTL Klub, őket tökéletesen kiegészítik a Sláger FM és az origo.hu tartalmi megjelenései. Ezek az egymást építő megjelenések biztosították a célközönség elérését, és ezekbe terveztük bele a partnerek jelenlétét is, így célzottan és hatékonyan, az adott termék előnyeit ízlésesen bemutatva tudtuk megszólítani a célcsoportot. 

A szlogenben és az alapkommunikációnkban nagy hagsúlyt fektetünk arra is, hogy megszólítsuk az emberek magyarságtudatát. Hiszen közös a cél, közös az ország. A „Magyarok a világ tetején” és az „Éljük át együtt az élményt!” szlogenek érzelmileg pozitívan hatottak mindenkire. A partnereink felé pedig egy egyszerűen megfogható mondattal nyitottunk: „A közös siker még nagyobb siker.”

Meghatároztuk a Magyar Everest Expedíció filozófiáját, főbb értékeit is. Tiszteljük a természetet – a hegyet úgy hagyjuk magunk után úgy, ahogy odaérkeztünk. Környezettudatos expedíció vagyunk, a hegymászóink tisztán másznak, fair eszközökkel. A Magyar Everest Expedíció alaptábora mértéktartó, nap és szélenergiát hasznosítanak működésükhöz.

Számos híresség csatlakozott az expedícióhoz, nekik mi volt a szerepük?

A jól eltalált inspiráló és támogató szlogenek mellett nagyon jó ötletnek bizonyult, hogy az expedíciós hegymászókat az alaptáborig egy trekking csapat kísérje el, aminek a partnerek mellett közismert személyek, véleményvezérek is csatlakoztak: Lilu, az RTL Klub műsorvezetője, Geszti Péter producer, szövegíró, Badár Sándor humorista és Száraz Dénes színművész, aki a 6192 méter magas Island Peakre is felmászott Pintér László hegymászó szakújságíróval. Az volt a célunk, hogy egy olyan réteget is megszólítsunk, akik amúgy maguktól nem követnék az eseményeket: az influencerek a saját social media felületekien, többfajta bulvár felületen széles spektrumban adtak hírt az expedícióról. Rétegsportból tömegsportot akartunk építeni.

Sikerült elérni a tömegeket? Milyen visszajelzéseket kaptatok a támogató márkáktól?

Az expedíció kivitelezése során a partnerek részéről nagyon pozitív hatások érték a stratégiát, a visszajelzések egész meglepőek voltak. Van olyan partnerünk, akiknek a social media kommunikációja az expedíció co-branding kommunikációs kampányával összehangolva megsokszorozta a követői számát és aktív felhasználóvá tette a látogatókat. Vagy a saját partneri rendszerükben, beépítve a belső kommunikációjukba megerősítették pozicíójukat az ügyfeleik felé. Egyik partnerünk kiemelt márkájának pedig egyenesen Klein Dávid a márkanagykövete: olyan hiteles személyiség, aki a lehetetlen leküzdését, a mérhetetlen erőt és magabiztosságot képviseli, amivel a FA Men márka egyértelműen tudott azonosulni. Mi ezeket sikerként könyveljük el.

Kosaras Renáta kommunikációs igazgató, Azharul Vanda ügyvezető, Dallos Dóra projekt- és marketingmenedzser
Kosaras Renáta kommunikációs igazgató, Azharul Vanda ügyvezető, Dallos Dóra projekt- és marketingmenedzser

Elindult a csúcsmászás köre, itt vagyunk a cél előtt. Milyen érzések kavarognak ilyenkor egy cégvezetőben, egy nőben? Most már lassan egy éve ezen a projekten dolgozik az ügynökség, érzelmileg mennyire megterhelő ez a kollégák számára?

Mérhetetlen izgatottság van bennünk, mivel szívügyünkké és az életünk részévé vált ez a projekt. Az adrenalin nemcsak a fiúkban dolgozik, fent a hegyen, hanem bennünk is több ezer kilométerre tőlük, itthon. Több szempontból is fantasztikus ez az exepdíció, és az ,hogy ennyire megmozgat rajtunk kívül még több ezer embert. A háttérben pedig ha összeszámolom, közel százan is érintettek: médiapartnerek, kollégák, támogatók és családtagtok. Megterhelőnek nem nevezném, viszont egy ekkora esemény menedzseléséhez valóban nem elég a napi 8 órás munkarend, sőt, szinte a 16 óra is kevés. Mivel rajtunk keresztül megy az összes szervezési feladat, a technikai dolgoktól a sajtóhírekig, ebben az időszakban folyamatosan online van szinte mindenki, figyeljük a kinti eseményeket, egyeztetünk. Dávid és Szilárd tudja, hogy nincsenek egyedül, de azért nem könnyű. Néha jó lenne ott lenni a közelükben és személyesen is biztatni őket.

Szerencsére az expedíció managere, a Faster Promotion alapítója, Stefano Favaro ott van az alaptáborban, így ott volt velük az induláskor, és ott lesz a – reméljük, sikeres és szerencsés – megérkezésnél is. Mikor elindultak, nepáli idő szerint pontosan kedden hajnali 3 óra 5 perckor, Stefano küldött nekünk egy üzenetet. „Ezek a fiúk nagy emberek, emberfeletti a teljesítmény! Mindjárt ölelem mindkettőt, sírok.” Ezt olvasva igazán összeszorult a gyomrunk.

Hol fogjátok tölteni a csúcsmászás óráit? Lesz rajongói központ, vagy összegyűltök az irodában?

Természetesen a háttércsapat itthon közösen együtt tölti és izgulja végig a csúcsmászás éjszakáját. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a csúcs elérése még csak a félidő, ezt követően a fiúkra vár még egy nagyon nehéz út lefelé, egészen vissza az alaptáborig. Köztudottan ez sokszor veszélyesebb, mint maga a csúcsmászás. Csak az alaptáborba történő visszatérés után mondhatjuk majd sikeresnek a Magyar Everest Expedíciót.

(X)

 

A csapat

– A hegymászás ezek szerint csapatmunka. Mekkora stáb és milyen munkakörökben dolgoznak ezen a projekten?

– Büszke és hálás vagyok két kolléganőm, Dallos Dóra projekt- és marketingmenedzserünk, illetve Kosaras Renáta, a cég kommunikációs igazgatójának munkájára. A kettejük összehangolt munkája adta az alapokat, de mellettük még nagyon sok kolléga hozzájárulása elengedhetetlen volt. A látványvilágért kreatívigazgatónk, Szilágyi Zsolt volt felelős. Grafikai ötletei óriási sikert arattak, az ő elképzelései szerint összeállított prezentációk és az általa kialakított arculat vitte közel a hegymászókat a leendő partnerekhez. Az értékesítés és egyéb logisztikai szervezés területén nagyon fontos szerepet tölt be Berek Péter kollégánk, akik a trekking csapat vezetője volt a túra alatt, és képviselt minket kint az alaptáborig.

Az ügynökség napi kapcsolatban áll a két kiemelt partner, az RTL Klub és a Henkel Magyarország vezetőivel. Külön hálásak vagyunk Németh Ottónak aki évtizedes sportmarketing tapasztalatával, a projekt elkötelezett támogatójaként dolgozik velünk a közös siker érdekében. Ezenkívül Prischetczky Réka és Legindi Tímea, a fiúk itthoni kommunikátorai segítették munkánkat és több külsős céget is bevontunk, például a Mediátor Groupot, akik az online felületeink kivitelezéséért felelősek.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Beni az Iskolakezdés együtt! segélyakciót támogatja.

Bemutatjuk Trackmant, a vagány Vágányembert, akit szakmai zsűri választott ki!

Egymilliárd dollárt szánnak rá jövőre, és elsőre tíz showműsort inditanak vagy vásárolnak meg.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.