Köt a pillanatragasztó 8000 méter felett?

Dezodor és tusfürdő, aszalt gyümölcs, táplálékkiegészítő, okosóra és a piacvezető tévécsatorna: minden márka másként partnere az év hegymászó projektjének. A címbéli kérdést Németh Ottónak, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletágának igazgatójának, a projekt egyik ötletgazdájának tettük fel.

hirdetés

Könnyen elfogadta minden szponzor, médiatámogató, hogy ennél az expedíciónál a kalandon van a hangsúly, nem azon, hogy garantáltan a hegy tetejére áll Klein Dávid és Suhajda Szilárd?

Igen, pontosan értették, hogy ez teljesen más, mint egy hagyományos támogatói kapcsolat. A partnerek – beleértve vállalatunkat is – nem a csúcs elérésre szerződnek, hanem a projekt egészére, az elvárható legmagasabb szintű szakmaiságra, azaz arra, hogy ezek a fantasztikus sportemberek mindent megtesznek a sikeres csúcsmászásért, illetve arra az átfogó és átütő kommunikációs kampányra, ami az eseménysorozatot kíséri. Sportszakmai szempontból természetesen az számít sikernek, ha legalább az egyik expedíciós tag eléri a csúcsot, és épen és egészségesen visszatér az alaptáborba.

A Magyar Everest Expedíció további lényeges eleme a tiszta mászás, hegymászóink nem használnak majd palackot és teherhordót. A felállt ügynökségi háttér (Faster Promotion – a szerk.), a projekt managere, Stefano Favaro és a vele, illetve csapatával összeállított projektterv biztosítja azt, hogy a szakmai és kommunikációs elvárásoknak maximálisan eleget tegyünk.

Miért másznak tisztán? A cél nem szentesíti az eszközt?

Dávid mondatai jutnak eszembe, aki az erre vonatkozó kérdésemre annyit válaszolt, hogy a maratont sem biciklivel futják le.

Németh Ottó
Németh Ottó

Az, hogy ennyire extrém mellé társítjátok márkáitokat, magyar döntés, vagy más országok is hasonlóan fordítják le a Henkel férfimárkáinak értékeit?

A Fa globális testápolási márkánk értékei és üzenetei hasonlóak. A férfiakat megcélzó Fa Men Extreme termékcsalád kommunikációja hasonló irányokat vesz, de a helyi márkanagyköveteket lokálisan választjuk ki. Rengeteg lehetőségünk lenne, folyamatosan kapunk megkereséseket, de olyan kevés van, ami ilyen csiszolatlan gyémánt. Számtalan szempontot mérlegeltünk, a döntés előtt egy komplex megvalósíthatósági tanulmányt és elemzést raktunk össze: adott egy jó történet, tökéletes az időzítés, adott a médiapartneri kör és a közösen kidolgozott megjelenési formák.

Az én személyes döntésem, egyéni kezdeményezésem hogy három lehetséges irány közül a hegymászás területén jelenünk meg. Büszke vagyok, hogy a létrejött együttműködés menetközben kiegészült több üzletágunk márkáinak és vállalati márkánk, a Henkel megjelenésével. Terveink és reményeink szerint termékeink először a Henkel történetében valóban feljutnak a világ tetejére.

Releváns, célcsoportba tartozó közönséget értek el?

A tudatosan tervezett kommunikációs kampányunk ismeretében a válaszom egy nagybetűs IGEN. Minden rendelkezésre áll, hogy szűkebb és tágabb célcsoportunkat hatékonyan és hatásosan elérjük. A médiatervben látott száraz tények és egy belső megérzés súgta nekem azt, hogy ez egy érdekes és értékes projekt lesz számunkra erre az évre.

Minden szponzor így gondolja ezt az Everest Expedícióról?

Sok neves márka csatlakozott, ők biztosan. Visszajelzéseik alapján az ízléses, natív megjelenéseket keresték és találták meg ebben, ezért mondtak örömmel igent a megkeresésre. A meglévő partnereink mellett tucatnyi cég látott fantáziát, de végül többen a veszélyes közeg miatt elálltak a csatlakozástól, ami őszintén sajnálunk. Pozitív visszajelzés számomra, hogy 8-10 márka már most jelezte az ügynökség és felém, hogy örömmel csatlakoznának a jövőben

Mitől ilyen nagy az érdeklődés? Miben más ez a program?

A számunkra stratégiai márkanagyköveti – többnyire sportmarketing – projektek egyik különlegessége, hogy saját médiafelület-rendszerrel rendelkeznek: tévéprogramokkal, rádiós adásokkal, saját print és online, illetve közterületi felületek állnak rendelkezésre. Ügynökségeink ide kínálnak direkt és indirekt megjelenési lehetőségeket, ezáltal nem szponzorációs, hanem hirdetési együttműködések jönnek létre adott cégek és projektjeink között. A kommunikációs lehetőség szépsége és nehézsége, hogy olyan együttműködési pontokat találjunk, ahol kisebb vagy nagyobb márkák vonhatók be, mindenképpen pozitív és értékazonos üzenettel, a számukra is fontos célcsoport elérésével.

Példaként említhetném a Kalifa márkát, ami egy aszalványokat, szárított gyümölcsöket magában foglaló termékskálával van jelen a polcokon. A gyártó számára például nagyon releváns helyzet, hogy Klein Dávid és Suhajda Szilárd az alaptábor felett a lelassult emésztésük miatt tényleg csak aszalványokon élnek. Teljesen organikus az ő termékelhelyezésük, nagyon jó sztori nekik, hogy elmondhatják, hogy a saját termékeikkel hogyan járulnak hozzá a Magyar Everest Expedíció sikeréhez. A listát folytathatnám akár a Biotech táplálékkiegészítővel, ők speciális Everest mixeket találtak ki, a Samsung pedig okosórákat biztosított a hegymászóknak.

A sportolók számára milyen előnyökkel jár a rengeteg támogató?

Az előny számunkra, hogy csak a szakmai munkára kell összpontosítani, az anyagiak előteremtésének felelőssége nem őket terheli. Tapasztalatom szerint számos projekt csúszik félre a szponzorált felé való nem körültekintően megfogalmazott elvárások és a nem kellő mértékben és célzottan biztosított költségtámogatások miatt. A világ fejlett, sportmarketing szempontból élen járó országaiban már bevett, hogy valamelyik fél megfizet egy kommunikációs ügynökséget azért, hogy a legtöbbet hozza ki egy hasonló projektből. Nálunk ezért fontos mérföldkő volt, hogy Dávid is felismerte, hogy szükség van egy ilyen szereplőre. Szerencsés háromszög alakult ki hiszen egy jól előkészített projekt, egy rutinos ügynökség és az általam, tőlünk érkező sportmarketing tapasztalat és médiakapcsolatok összeálltak egy kerek egésszé.

(X)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Deloitte Magyarország idén 17. alkalommal hirdeti meg.

A Sziget egyik kiemelt partnere volt a cég.

Szerinte a Bors bulvárlap egész egyszerűen nem írt igazat.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.