Futamot nyertünk, a VB cím még várat magára

Stefano Favaróval, az Everest Expedíció menedzserével beszélgettünk Nepálban a csúcsmászás kapcsán.

hirdetés

Stefano Favaro Szilárddal és Dáviddal
Stefano Favaro Szilárddal és Dáviddal

A szervező cég, a Faster Promotion Ügynökség alapítója vagy. Az Azharul Vandával, a cég ügyvezetőjével korábban készült interjúból kiderül, hogyan talált meg titeket a projekt. Amikor elvállaltátok az expedíció szervezését, mi volt az első gondolatod?

Rögtön a világ teteje – ez egy hatalmas cél, hatalmas felelősség és természetesen lehetőség részese lenni egy egyedülálló projektnek. De nem a hegymászás, mint olyan jött először a képbe, hanem egy izgalmas és komplex projekt, amit össze kell hangolnunk. Én köztudottan szeretem a kihívásokat, és a nemes célokat. Anno amikor Talmácsi Gáborral kezdtünk el dolgozni, szintén volt egy célunk és kemény, hosszú évek kitartó munkájával értük el azt. Ez kilenc évet jelentett a világbajnoki cím eléréséig. Szóval az első gondolat a lehetőség és a megvalósításának a kihívása volt, ami általában engem mozgat. Továbbá Dávid és Szilárd személyisége és sportolói hozzáállása is meggyőzött.

Hogyan lett átültetve a motorsportban jól bevált sportmarketing gyakorlat egy teljesen más sportágba?

A sportmarketing az egyéni sportolók esetében alapjában különböző, de még is ugyanolyan. Adott egy sportoló, tehetséges, látod a szemében a tüzet. Ehhez már csak a kedvező háttér biztosítása szükséges, ami csak megfelelő marketinggel lehetséges. A Talmácsi Gáborral kialakított és megvalósított sok éves tapasztalatot kollégáimmal átültetve létrehoztunk egy jól megtervezett B2B és B2C együttműködési koncepciót. A szponzorációs együttműködések kialakításában törekedtünk az előzetesen lefektetett célokra, miszerint rétegsportból akartunk tömegsportot létrehozni.

Ez mit jelent pontosan? Nem lehet mindenki expedíciós hegymászó.

Természetesen nem, Dávid kifejezett kérése volt például az, hogy ha nagy méretű médiahangot adunk ennek az expedíciónak, akkor magát a hegymászó sport belső értékét is mutassuk meg. Miért másznak ők? Mozdítsuk meg az embereket, a túrázást és a természet tiszteletét, szeretetét népszerűsítsük. Az elmúlt időszakban pedig, magát az expedíciós hegymászást közelebb hozzuk az emberekhez, megismertettük az alapokat, eredményeket és ezáltal egy utat nyitottunk meg az utánunk következőknek. Gondoljunk csak bele, az elmúlt három hónapban mennyi emberhez jutott el. A hegymászás, mint olyan számos platformon megjelent, ahol eddig még nem. Az, hogy milyen kiváló sport, világszinten elismert sporttevékenységnek minősül az oxigénpalack nélküli mászás. A jelenlegi tavaszi szezonban a hegy nepáli oldalán az oxigénpalack nélküli mászást összesen 11 mászó próbálta meg, ebből kettő, Dávid és Szilárd.

Milyen célokat tűztetek ki a partnereknek és mi volt a fő üzenet?

Célunk elsősorban az volt, hogy azok a cégek, partnerek, akik csatlakoztak és kiálltak Dávid és Szilárd mellett, vagyis a Magyar Everest Expedíció mellett letették a voksukat, ezáltal széles spektrumú platformokon jelenjenek meg. Természetesen ehhez nekünk be kellett vezetni az expedíciós hegymászásba egy egész sor marketingkommunikációs eszközt, amit eddig egy hegymászó sem vállalt be. Dávid már az előző expedíción is kreatívan, a saját keretein belül használta ki a támogatottságait, de ahhoz, hogy egy saját önálló expedíciót tudjon megvalósítani sokkal többre volt szükség. A megnövekedett költségek és a háttér megteremtése, majd a partnerek kiszolgálása már a struktúrájukat is meghaladta volna. Ezért is volt szerencsés a mi találkozásunk.

Milyen marketingeszközöket vetettetek be az expedíció során?

Ilyen volt például a trekking csapat megszervezése, akik saját platformjaikon vitték hírét a csúcskísérletnek és egy hatalmas szurkoló tábort tudtunk kialakítani a segítségükkel. Mivel célunk a tömegsport szintű elérés volt és, hogy megmozgassuk Magyarországot, hogy egyként szorítson és izguljon mindenki, meg kellett ragadnunk az érzelmi vonalat is. Ebben nagy segítségemre volt a tapasztalat, amit Talmácsi Gábor menedzselése mellett szereztem, és van olyan kollégám, akivel azóta is együtt dolgozunk így nagyon gyorsan átadtuk a többieknek a megszerzett tudást, amit profi módon átültettek napjainkba, az új felületekre.

Az első függőleges létrán túl
Az első függőleges létrán túl

Ott voltál a csúcsmászás hetén. Hogyan képzeljük el? Mivel tudtál segíteni a fiúknak a történések után?

Két olyan sportolót ismertem meg bennük, akikről biztosra tudom, hogy soha semmilyen körülmények között nem adják fel az álmaikat, és felelős döntéseket tudnak hozni. Ők nem meghalni mennek a hegyre. Az elmúlt hónapokban láttam mit tettek azért, hogy fizikálisan és mentálisan felkészüljenek az előttük álló feladatra. Edzőtáborokat szerveztünk nekik, az egyik partnerünk külön speciális vitaminkészítményeket fejlesztett ki a hegymászók számára, amit ezentúl bárki használhat. El kell ismernünk: az Everest, a Föld Isten asszonya ebben az évben nem volt kegyes a hegymászó társadalom azon szűk rétegéhez, akik oxigénpalack nélkül másznak, nagy kihívás elé állította őket, a világ minden tájáról. Most nem engedte fel a többségüket a csúcsra, de a csúcs elérése egy expedíció során mindig ajándék, ezzel minden expedíciós hegymászó tisztában van. Dávid mászási stílusáról még azt kell tudni, hogy ő nem a viktoriánus elveket vallja, ő nem hódító. Ő a mászás élményéért megy fel a hegyre, tiszteli a hegyet és a tiszta mászás híve.

A csúcs elérése ezek szerint egy nagyon hosszú folyamat. Nem érzed kudarcnak, hogy nem érték el az ide szezonban magyarok?

Egyáltalán nem, sőt. A felkészülési időszak, az expedíciós időszak már maga a siker, amit közösen a szurkolókkal és a partnerekkel teljesítettünk. Idén nagyon kevés lehetőséget biztosított a hegy, hogy hegymászók álljanak a csúcsán oxigénpalack nélkül. Azt tudom, hogy Dávid és Szilárd magabiztosan ott tudott volna állni, ha az időjárás, a hegy megengedi. A tavaszi mászó szezonban ők rendhagyó módon 8000 méter felett, a Déli Nyeregben eltöltöttek egy éjszakát, abban a magasságban, ahol más mászók csúcsélményt élnek át egy másik 8000-es hegyen, és csak perceket töltenek ott. Ők ezzel bizonyították, hogy a szervezetük képes leküzdeni az oxigénhiányt, a nyomáskülönbséget. Ott fent, abban a magasságban ahhoz, hogy tovább tudjanak biztonsággal menni és ne zuhanjanak a mélybe, sok tényezőnek teljesülnie kell, amiből az egyik legfontosabb a szél erőssége. Dávid mászása során kiélezett helyzet alakult ki, és 60 km/órás szél volt odafent, ami itt a tengerszinten közel 100 km/órának felel meg. Így érhető a döntése, hogy visszafordult, hiszen egy ilyen szélben havas sziklaszélen megállni is nehéz, nemhogy haladni. Én mint az expedíció menedzsere teljes mértékben egyetértettem mind Szilárd, mind Dávid döntésével. Nem adják könnyen a világbajnoki címet, én pontosan tudom, de a fiúkkal már egy versenyt megnyertünk, megtettük az első lépéseket a csúcs felé. Egy futamot már megnyertünk, de a VB cím még várat magára!

Az Everest Expedíció 2017 összefogást adott, lehetőséget és az expedíciós hegymászás megismertetését egy egész ország számára. Hogyan tovább, lehet tudni?

Mi, mint Faster Promotion büszkén mellé állunk, ha lehetőség lesz egy új kihívásra velük. Partnereinkkel volt alkalmam már itt kint Nepálból beszélgetni, és többen jelezték, hogy amennyiben új expedíció indul, ők újra mellettünk lesznek! Többek között Németh Ottó a Henkel Magyarország Beauty Care üzletág igazgatója biztosított arról, hogy Dávid, mint ahogy a Fa Men márka nagykövete is, ők kitartanak mellett és továbbiakban is segítik az álom megvalósulását, ami majd óriási közös siker tud lenni. Egy ország fogott értük össze, egy országot mozgattunk meg közösen, és nem csak az elmúlt tíz nap, hanem az elmúlt hetek is megmutatták, hogy együtt közösen nagy dolgokra lehetünk képesek! Nagyon hálásak vagyunk média partnereinknek, akik révén eljutott az expedíció híre rengeteg emberhez. Az RTL odaadó és lelkiismeretes hírközlése a Fókusz színes műsoraival, a Sláger FM reggeli műsora, és az origo.hu cikkei... De külön köszönet jár annak a több tíz médiumnak, minden platformon, akik annak ellenére, hogy nem voltak partnereink, folyamatosan tájékoztatták olvasóikat, hallgatóikat és nézőiket Dávidék helyzetéről.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A pénzen túl című kisfilmmel nyert nagydíjat egy spanyol bank Cannes-ban.

Érdekes játszótéri kísérlettel hívja fel erre a figyelmet a Telekom.

A Young & Rubicam shortlisten van a Radio kategóriában. 

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.