Ez egy sporttörténeti pillanat

Most van a lehető legnagyobb esély arra, hogy magyarok palack nélkül megmásszák a Mount Everestet. A hónapokban zajló expedícióban óriási a kommunikációs lehetőség is – mondja a projekt egyik atyja, Németh Ottó, a Henkel Magyarország marketing- és üzletágvezetője.

hirdetés

Hogy jön össze a szépségápolás az expedíciós hegymászással?

Idén új márkanagyköveti programot indítottunk el, és Klein Dávidot választottuk arcnak a férfi portfóliónk népszerűsítésére: hoz olyan értékeket, mint a kaland, a kihívás. A korábbi években a motorsport programjaink voltak jelentősek, és ezt akartuk kiegészíteni egy új területtel. Közel 10-15 éve halmozunk fel sportmarketing tapasztalatokat: a 2000-es években dolgoztunk Talmácsi Gáborral, párhuzamosan Szalay Balázzsal és az Opel Dakar Teammel, és most ezeket a tapasztalatokat ültetjük át. Dávid egy minden korábbi vállalkozásnál nagyobb expedíció ötletével állt elő, amiben megtaláltuk azt, amit keresünk.

Ami a mi gyakorlatunkban eltér a szokásostól, hogy ez nem egy klasszikus szponzor és szponzorált közti viszony, hanem sokkal átfogóbb és mélyebb, én szeretem ezeket a programokat magam gondozni. Az összes tapasztalatunkkal, tudásunkkal mögé állunk egy-egy projektnek, kitaláljuk a stratégiát, a kommunikációt, segítünk a pénzügyi tervezésben, a médiakapcsolatainkkal. Ez tetszett Dávidéknak, akiknek korábban voltak ugyan szponzoraik, de olyan nem volt mögöttük, aki az egészből terméket csinált volna.

 

Amikor valaki 2017 elején expedíciós hegymászásra keres támogatókat, mik az első reakciók? Gondolok arra, hogy voltak már sikertelen nekifutások és még negatívabb hírek.

Valóban voltak sikertelen csúcskísérletek, de ez az expedíció más: ez az első, ami a teljes elképzelhető szakmai hátteret a projekt mögé teszi. Korábban a hegymászók mindig egy másik expedícióhoz voltak kénytelenek csatlakozni, befizették magukat egy francia, egy új-zélandi csapathoz, ami akaratlanul is magában hordozta, hogy igazodniuk kellett. Ez az első olyan igazi magyar Everest-expedíció, ami saját alaptáborral, saját szakáccsal, háttérszemélyzettel áll fel. Most van a lehető legnagyobb esély a sikerre. A mi csatlakozásunk és az általunk bevont ügynökségi háttér teremtette meg azt, hogy a hegymászóknak csak a szakmai felkészülésre lehessen koncentrálnia, korábban ez nem így volt. Ez is azt mondatja, hogy Klein Dávidnak és Suhajda Szilárdnak komoly esélye van. Ez egy sporttörténeti pillanat, amelyben a kommunikációs lehetőség is óriási. Ezt nem csak mi ismertük fel, már az elején bevontunk olyan partnereket, mint a névadó főszponzor RTL csoport, az Origo, több rádió. Mindent a piacról szedtünk össze: ebben nincsen állami támogatás, márkaértékeket kiszolgáló projektet hoztunk össze, és erre nagyon büszke vagyok. A Samsung okosóráktól a Biotech USA táplálékkiegészítőin át vannak technikai felszereléseket biztosító partnereink. Hírességeket vontunk be Geszti Pétertől Liluig, akik elkísérik a csapatot az alaptáborig és akikkel szélesebb célcsoportot tudunk elérni, magazint, rádiós bejelentkezéseket készítünk a Dakar-közvetítéseken már összecsiszolódott háttércsapattal.

Amikor többes számban beszélsz, az milyen kört takar? Kinél csöng az expedíció telefonja?

A Faster Promotion ügynökségnél, akik a Henkel egyik munkatársával szorosan együttműködve koordinálnak. Ők a jogtulajdonosok, de napi kapcsolatban vagyunk. Én is szeretek ezekkel a feladatokkal foglalkozni, néha felüdülés a sok Excel-tábla között, a mostani pedig valóban kiemelten fontos projekt. És közben a vállalat jól felfogott érdeke is, hogy ha van egy invesztíciónk, akkor minél nagyobb megtérülést hozzon, legyen médiaértéke, legyen sikeres. Én is részt veszek a trekking túrán az alaptáborig, igaz, a szabadidőm és saját zsebem terhére – az ember szeret ott lenni, ahol az akció zajlik, és saját gyermekem is ez az expedíció.

(X)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Hypo-ügyben vallott bűntársaira az osztrák bíróságon.

Pontosítani kellett a pályázati felhívást.

Antal Nimród új filmjéhez egy applikáción keresztül játék is készült.

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.