Ez egy sporttörténeti pillanat

Most van a lehető legnagyobb esély arra, hogy magyarok palack nélkül megmásszák a Mount Everestet. A hónapokban zajló expedícióban óriási a kommunikációs lehetőség is – mondja a projekt egyik atyja, Németh Ottó, a Henkel Magyarország marketing- és üzletágvezetője.

hirdetés

Hogy jön össze a szépségápolás az expedíciós hegymászással?

Idén új márkanagyköveti programot indítottunk el, és Klein Dávidot választottuk arcnak a férfi portfóliónk népszerűsítésére: hoz olyan értékeket, mint a kaland, a kihívás. A korábbi években a motorsport programjaink voltak jelentősek, és ezt akartuk kiegészíteni egy új területtel. Közel 10-15 éve halmozunk fel sportmarketing tapasztalatokat: a 2000-es években dolgoztunk Talmácsi Gáborral, párhuzamosan Szalay Balázzsal és az Opel Dakar Teammel, és most ezeket a tapasztalatokat ültetjük át. Dávid egy minden korábbi vállalkozásnál nagyobb expedíció ötletével állt elő, amiben megtaláltuk azt, amit keresünk.

Ami a mi gyakorlatunkban eltér a szokásostól, hogy ez nem egy klasszikus szponzor és szponzorált közti viszony, hanem sokkal átfogóbb és mélyebb, én szeretem ezeket a programokat magam gondozni. Az összes tapasztalatunkkal, tudásunkkal mögé állunk egy-egy projektnek, kitaláljuk a stratégiát, a kommunikációt, segítünk a pénzügyi tervezésben, a médiakapcsolatainkkal. Ez tetszett Dávidéknak, akiknek korábban voltak ugyan szponzoraik, de olyan nem volt mögöttük, aki az egészből terméket csinált volna.

 

Amikor valaki 2017 elején expedíciós hegymászásra keres támogatókat, mik az első reakciók? Gondolok arra, hogy voltak már sikertelen nekifutások és még negatívabb hírek.

Valóban voltak sikertelen csúcskísérletek, de ez az expedíció más: ez az első, ami a teljes elképzelhető szakmai hátteret a projekt mögé teszi. Korábban a hegymászók mindig egy másik expedícióhoz voltak kénytelenek csatlakozni, befizették magukat egy francia, egy új-zélandi csapathoz, ami akaratlanul is magában hordozta, hogy igazodniuk kellett. Ez az első olyan igazi magyar Everest-expedíció, ami saját alaptáborral, saját szakáccsal, háttérszemélyzettel áll fel. Most van a lehető legnagyobb esély a sikerre. A mi csatlakozásunk és az általunk bevont ügynökségi háttér teremtette meg azt, hogy a hegymászóknak csak a szakmai felkészülésre lehessen koncentrálnia, korábban ez nem így volt. Ez is azt mondatja, hogy Klein Dávidnak és Suhajda Szilárdnak komoly esélye van. Ez egy sporttörténeti pillanat, amelyben a kommunikációs lehetőség is óriási. Ezt nem csak mi ismertük fel, már az elején bevontunk olyan partnereket, mint a névadó főszponzor RTL csoport, az Origo, több rádió. Mindent a piacról szedtünk össze: ebben nincsen állami támogatás, márkaértékeket kiszolgáló projektet hoztunk össze, és erre nagyon büszke vagyok. A Samsung okosóráktól a Biotech USA táplálékkiegészítőin át vannak technikai felszereléseket biztosító partnereink. Hírességeket vontunk be Geszti Pétertől Liluig, akik elkísérik a csapatot az alaptáborig és akikkel szélesebb célcsoportot tudunk elérni, magazint, rádiós bejelentkezéseket készítünk a Dakar-közvetítéseken már összecsiszolódott háttércsapattal.

Amikor többes számban beszélsz, az milyen kört takar? Kinél csöng az expedíció telefonja?

A Faster Promotion ügynökségnél, akik a Henkel egyik munkatársával szorosan együttműködve koordinálnak. Ők a jogtulajdonosok, de napi kapcsolatban vagyunk. Én is szeretek ezekkel a feladatokkal foglalkozni, néha felüdülés a sok Excel-tábla között, a mostani pedig valóban kiemelten fontos projekt. És közben a vállalat jól felfogott érdeke is, hogy ha van egy invesztíciónk, akkor minél nagyobb megtérülést hozzon, legyen médiaértéke, legyen sikeres. Én is részt veszek a trekking túrán az alaptáborig, igaz, a szabadidőm és saját zsebem terhére – az ember szeret ott lenni, ahol az akció zajlik, és saját gyermekem is ez az expedíció.

(X)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tíz nappal az amerikai premier után Magyarországon is látható lesz Stephen Colbert sorozata.

A videó a témában már korábban kampányt készítő Deepinsight munkája.

Aki csak egy-egy modulra szeretne beiratkozni, mostantól arra is van lehetősége.

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.