hirdetés
hirdetés
hirdetés

Puzsér Róbert válasza Sas Istvánnak

"Egy nagyvállalat akármikor, akárhol és akárhányszor elmondhatja, hogy ő kínálja a legfehérítőbb mosopórt, a legízletesebb hamburgert vagy legtrendibb üdítőt, én viszont egy szaros-hugyos blogon sem bírálhatom se a hitvány terméküket, se a kártékony hirdetésüket, hacsak nem akarok egyenlőtlen és végeláthatatlan bírósági küzdelembe kerülni egy nagyhatalmú multinacionális részvénytársasággal. Ezt a helyzetet József Attila szavai írják le a legpontosabban: "Jogállamban a pénz a fegyver." - írja Puzsér Róbert Sas Istvánnak címzett válaszában. 

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Puzsér Róbert
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Gulyás Lídia, az Artificial Group influencer specialistája szerint ijesztően nem kreatív, ellenben számos hitelességi kérdést vet fel a kampány.

Juhász Péter Tibor elvesztett egy fogadást. Búcsúzik is a márkától, amivel reklámversenyeket nyertek.

100 óriásplakát- és 200 citylight helyet sikerült kibérelnie az ellenzéki összefogás főpolgármester-jelöltjének. Puzsérék egy plakátot sem vesznek.

A Miskolcon felnőtt szakember korábban is szerkesztette a klub tévés magazinműsorát.

A Stabilo népszerű magyar tiniinfluencereket vet be az új, Z-generációt célzó kampányában.

Hozzászólások (11 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Puzser elerte a celjat.
válasza hozzászólásához
#
Némelyiket simán betiltanám: például a ValóVilágot, mert szerintem sérti az emberi méltóságot. Sérülékeny szerencsétleneket mutogatnak ketrecben, mint valami
majmokat az állatkertben.

Nem hiszem, hogy akár ennek a betiltása, akár a reklámok szabályozása sértené a szólásszabadságot. Egyrészt úgyis szabályozzák most is, másrészt akkor
beszélünk a szólásszabadság korlátozásáról, ha van olyan dolog, amiről nem beszélhetünk. Ez ugye nem áll fenn, mivel bármelyik termékről nyugodtan lehet bárhol
beszélni, a ValóVilágféle bántó ostobaságok meg úgysem szólnak semmiről, CSAK az emberek lealacsonyításáról (a kiválasztásnál kifejezetten törekednek rá, hogy
gyenge idegzetűek kerüljenek össze zűrös gyenge idegzetűekkel, esetleg extrémbutákkal, hogy kinevessék őket a véglények – ne legyünk álszentek; valóban erről
szól!).

Szóval CSAK és kizárólag az információhordozó reklámnak van létjogosultsága szerintem. És befolyásolásra éppen elég az ízléses csomagolás meg a tipográfia,
amellyel az adatai megjelennek. Ha így volna szabályozva, el is juthatna a termék/szolgáltatás léte a fogyasztókhoz, és nem is sértenénk semmiféle szólásszabadságot.
válasza hozzászólásához
#
Lehet, de én azt nem tudhatom.
válasza hozzászólásához
#
Pont azt próbáltam mondani, hogy ez elég reménytelen, mivel a közhelyeken túl nem kapunk semmit, azokat meg nehéz "szakmailag" cáfolni. Kb mindegyikre külön lehetne írni
5-6 dolgot, de az elég hosszú válasz lenne :)

Például: "Hogy a piálásról ne a sokszázezer magyar alkoholista, hanem a barátság, a bizalom meg a felhőtlen jókedv jusson az eszünkbe"

Miért ne juthatna eszünkbe mindkettő? Miért gondolja azt, hogy ha nincsenek reklámok, akkor mindenkinek automatikusan az előbbi jut az eszébe, így viszont az utóbbi?
Vagy csak van egy ilyen érzése, amit jó kimondani? Hallott-e már a mértékletes alkoholfogyasztásról szóló kampányokról? Azokat is betiltaná?

Miért használ egy elég speciális - és az átlagnál jóval szabályozottabb - termékkategóriát a reklámok teljes betiltása melletti érvként - nem lehet, hogy
tulajdonképpen az alkoholos termékek hirdetésének betiltása mellett kellene érvelnie?
Tényleg úgy gondolja, hogy az emberek világképét csakis és teljesen a reklám határozza meg, vagy netán betiltaná az úkságokat, tv-műsorokat, filmeket stb. is?

válasza hozzászólásához
#
"SEMMI dráma (humor jöhet, az rendben van, de ne
akarjon barátkozni velem!)!"

Te ugye nem vagy túl okos?
válasza hozzászólásához
#
Akármennyire megérint egy dráma, azt nem egy termékkel kapcsolatban akarom, hogy megérintsen. Persze, lehet jó reklámot csinálni, szépet is, és haszna is van, mert engem
tájékoztat arról, hogy létezik az a termék (talán ezt kerestem, évek óta), a cég meg vásárlókat szerezhet, ha az emberek látják, hogy létezik. Ha tényleg jó a
termék (szolgáltatás) mindketten jól járunk. Ahogy írtam: csak szigorúan a termék tulajdonságai és ára szerepeljen. SEMMI dráma (humor jöhet, az rendben van, de ne
akarjon barátkozni velem!)! A drámát és az érzelmeket a reklámba belevonni undorítónak tartom, és igen, elismerem, befolyásolja a választásom: elrettent, visszataszít.
Ha egyáltalán megjegyzem, melyik termékről van szó. És ha megjegyzem, onnantól nem tudok nem rossz érzéssel nézni a termékre, akárhol látom.
Puzsér nélkül is ez volt a véleményem, már akkor, amikor megláttam az első „könnyfakasztó” reklámot. Meg amikor az első „vedd meg, mert ettől menő leszel, és
a fellegek közt érzed magad!”

Egyébként meg tényleg nincs jó reklám mostanában, inkább csak undorító és sablonos. Nem látom, hogy a szakma annyira „kreatív” lenne.
#
Jól látható, hogy sokan nem tudnak "csak úgy" elmenni emellett a Puzsér gyerek mellett.
Ez jó.
És nem látjuk, vagy nem merjük meglátni a dolog valódi okát.
Ez nem jó.
Tény, hogy az emberek nincsenek oda a reklámokért. Átbaszva érzik magukat, vagy csak idegesíti őket, hogy a kedvenc agyzsibbasztó sorozatukat negyven perc alatt
háromszor szakítják félbe.
Értem őket.
Frusztráltak. Basztatja őket a főnökük. Vagy csak úgy érzik. Félrelép az asszony. Nem volt parkolóhely. Szar a fizu. Nem süt a nap.
Ezt is értem.
De, mindezekkel együtt egy kedves vígjátékon nagyon jól szórakoznak. Egy szívbemarkoló dráma mélyen megérinti őket. A szomszéd kutyáját eksztázisban tutujgatják.
Az utcán a gyengeelméjűek önfeledtségével gügyögnek egy vadidegen csecsemő láttán.
Ezek tények.
Ebben az esetben viszont máshol keresendő a baj oka.
Miért nem szeretik vajon azok a fránya népek a reklámokat?
(Amely utálatot egyébként Puzsér rettentő jól, akarom mondani populista módon, lovagol meg.)
Hm.
Azért, mert a rájuk zúduló reklámok szarok.
Nagyon szarok.
Nyugi, mielőt kersztre feszítenétek, élveboncolnátok, rám eresztenétek Torquemadát, várjatok.
Én is a ti kutyátok kölyke vagyok.
Nézzen minden reklámkészítő magába.
Az elmúlt, mondjuk tíz évben (kettő, négy, hét, ahogy tetszik...) hány olyan reklámot csinált, amelynek készítése közben (és bizony, ez kurva lényeges dolog ám!),
majd utána is jó érzéssel tudott a tükörbe nézni. De tényleg jó érzéssel.
Hány olyan eset volt, amikor azt gondolta egy leadás után, hogy "ez az bazdmeg, ezért kezdtem el ezt az egészet!".
Színlelés nélkül, másra mutogatás nélkül, mundérvédés nélkül, pénztelenség nélkül, ügyfelek nélkül, önbecsapás nélkül.
Gondolkozzunk el ezen.
Egy kicsit.
válasza hozzászólásához
#
De akár be is szállhatnál egy szakmai érveléssel, Chimie. De tényleg.
válasza hozzászólásához
#
Én megírtam rá a választ: legyen reklám, sőt, kifejezetten jó a reklám, de adatokkal, ne életérzéssel. Azért, hogy bemutassa: ilyen termék is van, ennyiben tér el a
másik hasonlótól.

Semmi életérzés, semmi család! Legyen személytelen, arra fókuszáljon, hogy új termék van a piacon. Mert az érdekel. Meg az, hogy az új termék mennyiben más. No meg
legyen ott a nagykereskedelmi és az ajánlott kiskereskedelmi ára.
Hiteleknél ne apró betűs, csillagos részben legyen a THM meg az összes költség, hanem a felvehető összegek mellett, tételesen kiszámolva, hogy például összesen
mennyit fizetek, mondjuk egy év alatt, ha az alsó, és mennyit, ha a fölső határát fölveszem. De gondolom, úgy nem lenne olyan vonzó, ha nem a bölcsen mosolygó
nagymamát, és a kezét védelmezően kitáró, megbízhatóan pulóveres apukát és a szerelmesen rá feltekintő anyukát mutatják körükben a hozzájuk simuló cuki
gyerekekkel (ez a legeslegundorítóbb valami, amit reklám képes elkövetni!)
#
Ez az egész levelezés remekül elférne valamelyik reklámos blog kommentjei között, de itt a kreatívon ennél szakmaibb vitát várnék.

Puzsér óriási közhelyeket puffogtat, lelke rajta, de érdemben nehéz mit kezdeni azzal, ha valaki a tudattalan manipulációjaként éli meg, hogy kutyát szerepeltetnek egy
lakáshitel-reklámban, ahonnan egyenes az út a devizacsapdáig?!

És természetesen, mint minden közhelyben, az itt leírtakban is van igazság... de ne már, hogy a teljes tiltás és az anarchia között semmilyen árnyalatot nem lehet
elképzelni.

#
Ez így van. Persze szerintem a jó reklám hasznos: amelyikben az van leírva pontosan, hogy mi a termék, mennyibe kerül, és miben különbözik a hasonlóktól (pontos
adatokkal), de boldog család és pozitív életérzés nélkül. Utóbbi kettőről majd én gondoskodom magamnak. A legundorítóbb Provident-reklám volt például, amikor a
gyerekekre iskolakezdésére hivatkozva ajánlották a kölcsönt. Akinél ez nem verte ki a biztosítékot, az már agyhalott gyakorlatilag.

(A reklámblokk a tévében egy dolog miatt védhető: Sokan még nem tudják megállítani a filmet, ha ki akarnak menni wc-re.)

A „nép” meg nem tud felelősen dönteni, ha mindenféle „menő” dologgal bombázzák az agyát, mert a nép igenis befolyásolható és végtelenül ostoba.

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés