hirdetés
hirdetés
hirdetés

Puzsér Róbert válasza Sas Istvánnak

"Egy nagyvállalat akármikor, akárhol és akárhányszor elmondhatja, hogy ő kínálja a legfehérítőbb mosopórt, a legízletesebb hamburgert vagy legtrendibb üdítőt, én viszont egy szaros-hugyos blogon sem bírálhatom se a hitvány terméküket, se a kártékony hirdetésüket, hacsak nem akarok egyenlőtlen és végeláthatatlan bírósági küzdelembe kerülni egy nagyhatalmú multinacionális részvénytársasággal. Ezt a helyzetet József Attila szavai írják le a legpontosabban: "Jogállamban a pénz a fegyver." - írja Puzsér Róbert Sas Istvánnak címzett válaszában. 

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Puzsér Róbert
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Egy új kampány szerint a Duna House olyan, mint Baji Balázs.

Harmadik alkalommal hirdettek nyerteseket a JCDecaux citylight-versenyén.

Ahogy a név is utal rá: a cég válságkommunikációval és kríziskezeléssel foglalkozik.

Sokszor kapja meg a kérdést, de mégis zavarba hozza.

Horváth Adrienn, aki korábban network ügynökségeknél dolgozott, a kutyáját is hozta az új munkahelyére.

Hozzászólások (11 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Puzser elerte a celjat.
válasza hozzászólásához
#
Némelyiket simán betiltanám: például a ValóVilágot, mert szerintem sérti az emberi méltóságot. Sérülékeny szerencsétleneket mutogatnak ketrecben, mint valami
majmokat az állatkertben.

Nem hiszem, hogy akár ennek a betiltása, akár a reklámok szabályozása sértené a szólásszabadságot. Egyrészt úgyis szabályozzák most is, másrészt akkor
beszélünk a szólásszabadság korlátozásáról, ha van olyan dolog, amiről nem beszélhetünk. Ez ugye nem áll fenn, mivel bármelyik termékről nyugodtan lehet bárhol
beszélni, a ValóVilágféle bántó ostobaságok meg úgysem szólnak semmiről, CSAK az emberek lealacsonyításáról (a kiválasztásnál kifejezetten törekednek rá, hogy
gyenge idegzetűek kerüljenek össze zűrös gyenge idegzetűekkel, esetleg extrémbutákkal, hogy kinevessék őket a véglények – ne legyünk álszentek; valóban erről
szól!).

Szóval CSAK és kizárólag az információhordozó reklámnak van létjogosultsága szerintem. És befolyásolásra éppen elég az ízléses csomagolás meg a tipográfia,
amellyel az adatai megjelennek. Ha így volna szabályozva, el is juthatna a termék/szolgáltatás léte a fogyasztókhoz, és nem is sértenénk semmiféle szólásszabadságot.
válasza hozzászólásához
#
Lehet, de én azt nem tudhatom.
válasza hozzászólásához
#
Pont azt próbáltam mondani, hogy ez elég reménytelen, mivel a közhelyeken túl nem kapunk semmit, azokat meg nehéz "szakmailag" cáfolni. Kb mindegyikre külön lehetne írni
5-6 dolgot, de az elég hosszú válasz lenne :)

Például: "Hogy a piálásról ne a sokszázezer magyar alkoholista, hanem a barátság, a bizalom meg a felhőtlen jókedv jusson az eszünkbe"

Miért ne juthatna eszünkbe mindkettő? Miért gondolja azt, hogy ha nincsenek reklámok, akkor mindenkinek automatikusan az előbbi jut az eszébe, így viszont az utóbbi?
Vagy csak van egy ilyen érzése, amit jó kimondani? Hallott-e már a mértékletes alkoholfogyasztásról szóló kampányokról? Azokat is betiltaná?

Miért használ egy elég speciális - és az átlagnál jóval szabályozottabb - termékkategóriát a reklámok teljes betiltása melletti érvként - nem lehet, hogy
tulajdonképpen az alkoholos termékek hirdetésének betiltása mellett kellene érvelnie?
Tényleg úgy gondolja, hogy az emberek világképét csakis és teljesen a reklám határozza meg, vagy netán betiltaná az úkságokat, tv-műsorokat, filmeket stb. is?

válasza hozzászólásához
#
"SEMMI dráma (humor jöhet, az rendben van, de ne
akarjon barátkozni velem!)!"

Te ugye nem vagy túl okos?
válasza hozzászólásához
#
Akármennyire megérint egy dráma, azt nem egy termékkel kapcsolatban akarom, hogy megérintsen. Persze, lehet jó reklámot csinálni, szépet is, és haszna is van, mert engem
tájékoztat arról, hogy létezik az a termék (talán ezt kerestem, évek óta), a cég meg vásárlókat szerezhet, ha az emberek látják, hogy létezik. Ha tényleg jó a
termék (szolgáltatás) mindketten jól járunk. Ahogy írtam: csak szigorúan a termék tulajdonságai és ára szerepeljen. SEMMI dráma (humor jöhet, az rendben van, de ne
akarjon barátkozni velem!)! A drámát és az érzelmeket a reklámba belevonni undorítónak tartom, és igen, elismerem, befolyásolja a választásom: elrettent, visszataszít.
Ha egyáltalán megjegyzem, melyik termékről van szó. És ha megjegyzem, onnantól nem tudok nem rossz érzéssel nézni a termékre, akárhol látom.
Puzsér nélkül is ez volt a véleményem, már akkor, amikor megláttam az első „könnyfakasztó” reklámot. Meg amikor az első „vedd meg, mert ettől menő leszel, és
a fellegek közt érzed magad!”

Egyébként meg tényleg nincs jó reklám mostanában, inkább csak undorító és sablonos. Nem látom, hogy a szakma annyira „kreatív” lenne.
#
Jól látható, hogy sokan nem tudnak "csak úgy" elmenni emellett a Puzsér gyerek mellett.
Ez jó.
És nem látjuk, vagy nem merjük meglátni a dolog valódi okát.
Ez nem jó.
Tény, hogy az emberek nincsenek oda a reklámokért. Átbaszva érzik magukat, vagy csak idegesíti őket, hogy a kedvenc agyzsibbasztó sorozatukat negyven perc alatt
háromszor szakítják félbe.
Értem őket.
Frusztráltak. Basztatja őket a főnökük. Vagy csak úgy érzik. Félrelép az asszony. Nem volt parkolóhely. Szar a fizu. Nem süt a nap.
Ezt is értem.
De, mindezekkel együtt egy kedves vígjátékon nagyon jól szórakoznak. Egy szívbemarkoló dráma mélyen megérinti őket. A szomszéd kutyáját eksztázisban tutujgatják.
Az utcán a gyengeelméjűek önfeledtségével gügyögnek egy vadidegen csecsemő láttán.
Ezek tények.
Ebben az esetben viszont máshol keresendő a baj oka.
Miért nem szeretik vajon azok a fránya népek a reklámokat?
(Amely utálatot egyébként Puzsér rettentő jól, akarom mondani populista módon, lovagol meg.)
Hm.
Azért, mert a rájuk zúduló reklámok szarok.
Nagyon szarok.
Nyugi, mielőt kersztre feszítenétek, élveboncolnátok, rám eresztenétek Torquemadát, várjatok.
Én is a ti kutyátok kölyke vagyok.
Nézzen minden reklámkészítő magába.
Az elmúlt, mondjuk tíz évben (kettő, négy, hét, ahogy tetszik...) hány olyan reklámot csinált, amelynek készítése közben (és bizony, ez kurva lényeges dolog ám!),
majd utána is jó érzéssel tudott a tükörbe nézni. De tényleg jó érzéssel.
Hány olyan eset volt, amikor azt gondolta egy leadás után, hogy "ez az bazdmeg, ezért kezdtem el ezt az egészet!".
Színlelés nélkül, másra mutogatás nélkül, mundérvédés nélkül, pénztelenség nélkül, ügyfelek nélkül, önbecsapás nélkül.
Gondolkozzunk el ezen.
Egy kicsit.
válasza hozzászólásához
#
De akár be is szállhatnál egy szakmai érveléssel, Chimie. De tényleg.
válasza hozzászólásához
#
Én megírtam rá a választ: legyen reklám, sőt, kifejezetten jó a reklám, de adatokkal, ne életérzéssel. Azért, hogy bemutassa: ilyen termék is van, ennyiben tér el a
másik hasonlótól.

Semmi életérzés, semmi család! Legyen személytelen, arra fókuszáljon, hogy új termék van a piacon. Mert az érdekel. Meg az, hogy az új termék mennyiben más. No meg
legyen ott a nagykereskedelmi és az ajánlott kiskereskedelmi ára.
Hiteleknél ne apró betűs, csillagos részben legyen a THM meg az összes költség, hanem a felvehető összegek mellett, tételesen kiszámolva, hogy például összesen
mennyit fizetek, mondjuk egy év alatt, ha az alsó, és mennyit, ha a fölső határát fölveszem. De gondolom, úgy nem lenne olyan vonzó, ha nem a bölcsen mosolygó
nagymamát, és a kezét védelmezően kitáró, megbízhatóan pulóveres apukát és a szerelmesen rá feltekintő anyukát mutatják körükben a hozzájuk simuló cuki
gyerekekkel (ez a legeslegundorítóbb valami, amit reklám képes elkövetni!)
#
Ez az egész levelezés remekül elférne valamelyik reklámos blog kommentjei között, de itt a kreatívon ennél szakmaibb vitát várnék.

Puzsér óriási közhelyeket puffogtat, lelke rajta, de érdemben nehéz mit kezdeni azzal, ha valaki a tudattalan manipulációjaként éli meg, hogy kutyát szerepeltetnek egy
lakáshitel-reklámban, ahonnan egyenes az út a devizacsapdáig?!

És természetesen, mint minden közhelyben, az itt leírtakban is van igazság... de ne már, hogy a teljes tiltás és az anarchia között semmilyen árnyalatot nem lehet
elképzelni.

#
Ez így van. Persze szerintem a jó reklám hasznos: amelyikben az van leírva pontosan, hogy mi a termék, mennyibe kerül, és miben különbözik a hasonlóktól (pontos
adatokkal), de boldog család és pozitív életérzés nélkül. Utóbbi kettőről majd én gondoskodom magamnak. A legundorítóbb Provident-reklám volt például, amikor a
gyerekekre iskolakezdésére hivatkozva ajánlották a kölcsönt. Akinél ez nem verte ki a biztosítékot, az már agyhalott gyakorlatilag.

(A reklámblokk a tévében egy dolog miatt védhető: Sokan még nem tudják megállítani a filmet, ha ki akarnak menni wc-re.)

A „nép” meg nem tud felelősen dönteni, ha mindenféle „menő” dologgal bombázzák az agyát, mert a nép igenis befolyásolható és végtelenül ostoba.

A Zala megyei város mostantól letisztult logóval és kaleidoszkópos dizájnnal nyomul.

Hová kerül idén az Év GastroDesign étterme díj, és melyik hazai szálláshely kapja az Év HotelDesign elismerést?

A Mito túl akart lépni a klasszikus kommunikációs eszközökön. 

Az elmúlt két évtized alapvető változásai miatt volt szükség a frissítésre.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

Július 11-én este tartjuk az online videós tartalmak versenyének díjátadóját. A belépés mindenki számára ingyenes, de regisztrációhoz között.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

hirdetés
hirdetés