hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kell a pénz

Olcsó népbank imázsát vette magára a Citibank tavasszal futó reklámfilmjével.
hirdetés

 

Imázsváltó reklámfilm a Citibanktól
Termék: Citibank nulla forintos számlavezetési konstrukció
Hirdető:
Citibank
Ügynökség:
Publicis

A Citibankról évekig a vasalt ing, az igényes angol szövetből készített, méretre szabott öltöny és az aranyszínű bankkártya ugrott be. Nem mintha sok jót hallottam volna a cégről, sőt lesújtó személyes tapasztalatok is akadtak jócskán. A visszafogott és célzott kommunikáció, a nehezen befogadható, a lakosság számára értelmezhetetlenül drága konstrukciók, a letisztult dizájnú logó mégis rátette a bankra az elit címkét.

Ez a tejszínhabos világ most elkezdett elolvadni. Pedig jól indultak a dolgok. Az esernyős logó újrabevezetése elég igényes kampányt hozott. A kezdeti nyomtatott hirdetések szépek voltak és jól kihasználták a logó formáját. Aztán a többféle mutációban futó kampány elemei közé bekerültek gyengébb darabok is. Sajnos. Most pedig megjelent ez a beszélőfejes film, az egyszerű magyar kisemberekkel, akik elmondják, hogy a Citibank nem elitbank, annyira nem, hogy ingyenes szolgáltatásokat is kínál.

A reklám minden bizonnyal mérföldkő a bank életében, hiszen eddig alig volt hazai gyártású filmjük. Reklámszakmai szempontból is fontos állomás a Citibank alkotása, mert egy prémium banki márkának sikerült egy húzással lekerülni a takarékszövetkezetek szintjére. Általában fordítva zajlik a folyamat: egy népbank megpróbálja elhitetni a fogyasztóval, hogy náluk az ügyfél a király, hogy a szolgáltatások személyre szabottak, megpróbálják feljebb pozicionálni magukat. Ez alól talán csak az Erste a kivétel, amelyik egy totálisan eladósodó és ebbe beleőrülő családot helyezett szándékosan igénytelenre alakított reklámjaiba. Nyilván azért, mert azt gondolják, ilyen a célcsoport. A feltételezés nem áll messze a valóságtól, de azért a cinizmus rosszul esik kicsit, főleg egy banktól.

A Citibank hazai vezetői nyilván nem önszántukból döntöttek a márka leértékeléséről. Valószínűleg messze az óceánon túl egy magas irodaházban valaki szúrós szemmel ránézett egy tizedesvessző után szereplő számra, és úgy döntött, annak a számnak növekednie kell, mégpedig azonnal. Az már azonban az itthoni döntéshozókon múlhatott, hogy milyen módon próbálják behajtani az extraprofitot. Valószínűleg a kutatóintézetek gépei azt dobták, hogy itthon egyszerűbb növekedést elérni nullák mutogatásával, mint prémiumszolgáltatások felépítésével, prémiumügyfelek megszerzésével.

Ettől még a nullaforintos számlavezetési konstrukciót népszerűsítő reklám lehetne jó is, de nem az. Pedig a szöveg meglepően természetes, olyanok írták, akik hallanak embereket beszélgetni, a szereplők kiválasztása sem rossz, ahogy a rendezés és a kamerakezelés is hozza az elvárt színvonalat. A beszélőfejes alapötlet viszont nem ötlet, ahogy a nullaforint, nullaszázalék, nullakamat harsogása sem.

A Citibank ezzel a kampánnyal lehet, hogy megtalál egykét aktuálisan bankot váltó „bizonytalan szavazót”, az viszont biztos, hogy elveszítette az elitbanki imázsát. Ha ez volt a cél, akkor a kampány sikeres volt. Kérdés, hogy a sok kispénzű, eladósodott ügyfél hosszú távon mit hoz a banknak.

Értékelés: 3

A reklámfilmet itt letöltheti.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szerinte kevés a forrás, az unió pedig még mindig nem érti, hogy a demokrácia léte függ attól, eljutnak-e a lakosokhoz a valódi információk.

A Hirado.hu vezetését egy hónapja vette át a Lokál nevű kormányközeli bulvárlaptól érkezett Leitner Attila. 

Naomie Harris, a James Bond-filmek sztárja és Brian Eno brit zenész is közreműködött a rövidfilmben.

Ennél többet csak focira költött eddig a közmédia. a 2020-2022 közötti futamokért kellett ennyit fizetni.

A jellegzetes ta-damm hang megmarad, de a mozikba jobban passzoló, hossszabb zenei felvezetés előzi meg a védjegyszerű kezdést.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés