hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mattai-Macher rangsor 2009

Helycserék a magyar kreatívrangsor élén

Magyar ügynökségek kerültek a 2009-es összesített kreatívrangsor élére, és tavaly óta lecserélődtek a legkreatívabban reklámozó ügyfelek is. Az idei Mattai-Macher rangsor az összes magyar reklámverseny eredményeit összegezve, a Kreatív magazin friss decemberi számából.
hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

hirdetés

Naomi Campbell 20 év után tért vissza a márkához. 

Országos szinten a Rádió 1 kezdi beérni az eddig egyeduralkodó állami csatornákat, Budapesten pedig döntetlenre áll a Sláger FM-mel. Nyári rádióhallgatottsági adatok.

Egy fiatal párt menekítettek ki a norvégok a turistákkal túlzsúfolt francia fővárosból.

Apropó, hogy indul a Tömény történelem második évadja. Lengyel Tamás remekel.

Az illegális vadkereskedelem a központi téma, közösségi médiás kampányt is írtak rá.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (18 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Értem. Köszönöm.
#
lebowsky, a MEH összesen kb 40 milliót költött az esélyegyenlőségi filmek TV-sugárzására. A filmek pozitív fogadtatása abban is megmutatkozott, hogy rengeteg
felajánlást kaptunk tévécsatornáktól, és egy teljes mozihálózatban is ingyen vetítették a szpotokat. Médiaértékben ezek az ingyenes felületek összességében 3x
annyit tettek ki, mint a fizetett megjelenések.
Kirsch Zsuzsa
#
szerintem bátran... mindenki a maga következtetéseinek kovácsa. Az okok azért többrétűek lehetnek: neveznek, nem neveznek, inkább nemzetközi versenyekre neveznek csak,
nem ügyesek, sajnos csak adaptációt rendelnek az ügyfelek... stb. Válogassa ki mindenki magának az okokat.
#
az elso 12 kozott 3 db multi van. harom. HAROM. csak. ebbol kovetkeztessek arra hogy?
#
2 okból döntöttünk így, amikor elkezdtük a listát: 1. nem mndenkinek van lehetősége külföldi versenyekre neveznie, ennek ellenére lehet jó; 2. a nemzetközi versenyek
eredményét feldolgozni már akkora munka lenne, amit mr Gunn megengedhet magának, de itt, most, nekünk kicsit sokba lenne (arról nem beszélve, hogy nehezen lehetne
meghatározni, mely versenyek kerüljenek be, úgy hogy senki ne fanyalogjon).
Szóval ez egy lokális lista lokális versenyzőkkel és versenyekkel.
#
Mondjuk érdekes, hogy a nemzetközi reklámversenyek magyar vonatkozású eredményeit nem dolgozták bele a rangsorállító algoritmusba. Mondjuk lehet, hogy nem sok vizet
zavarna...
#
Arra gondoltam, hogy az említett márkák (illetve ha pontosítani akarok, az ezeknek a márkáknak dolgozó ügynökségek) meglehetŒsen sok díjat tudhatnak magukénak.
Persze van mibŒl kitermelni (fŒleg a telekom szektorban), hiszen ezek a cégek mindig az átlagnál több kampányt készíttettek, ráadásul - az elkészült díjazott
munkák mennyiségébŒl kiindulva - mertek néhányszor (nem mindig) nyitottak lenni a jó ötletekre.
(nyilván nem a De Bono-i magaslatokra gondoltam, amikor a kreatív és a gondolkodás szavakat egymásután kiejtettem :-)
#
„Ezeknél a szereplőknél hagyomány a hazai viszonylatban előremutató és nyitott, kreatív gondolkodás, /.../” – vélekedett Macher,..." Bocs, Szabolcs, kifejtenéd
hogy miként kell értelmezni az általad mondottak e részét:? A válaszod, ugye a Magyar Telekom, Pannon, UPC, Vodafone, valamint a Coca-Cola márkák reklámjaira vonatkozik.
Kaszás GYörgy
#
Ezt be is linkeltem, köszi, Szabolcs!
#
A kép nem hamis, csak nem olvastad hozzá a kulcsot: http://mattai-macher.blog.hu/2009/08/26/mattai_macher_rangsor_2008
A Kreatív cikk is érinti a módszertan témáját, de elég unalmas lenne több részlet.

A több forrás az tökre rendben van, de a megrendelők véleménye valljuk be, még a díjaknál is szubjektívebb lenne... ez így kerek, emészthető és legfőbbképpen
összemérhető. Nem abszolut igazság, de tényeken és egy konzisztens metodikán alapszik.
De veszem az adást, örülök a véleményednek.
#
Kedves Szabolcs!
köszi a választ. sajnos a legtöbb esetben egy-egy megjelenő felmérés/lista/stb esetében elmarad a módszertan/háttér ismertetése, ahogy itt sem volt kielégítő.
respect, hogy szabadidődet áldozod rá és hiszel a lista és a valós eredmények közötti potenciális összefüggésben, de ahogy Te is írtad: ezek a fesztiválok és
versenyek vannak és erre építkezik a listád is. számomra ez egy - szinte - hipotézisre épülő felmérés és semmi több. nagyjából olyan, mint egy insight kutatást
mellőző kampánybrief. lehet, hogy célba talál, de nagy eséllyel inkább mellé. nem becsmérelni szeretném a beletett energiádat, hanem inkább megkérdőjelezni magát az
alapötletet, az ismert háttérrel.
ha valaki nem 'insider', hanem laikus, akkor őt még inkább félrevezethet egy ilyen lista, nem? ennyi erővel felütheti a nagy kreatív könyvet és megítélheti 2-4-6
oldalnyi munka alapján, hogy kit tart kreatívnak vagy sem (ahogy ez számtalan esetben előfordul). jó ötletnek tartom azt, hogy legyen egy ehhez hasonló lista, de akkor több
forrásból táplálkozzon (pl megrendelői oldal véleménye, stb.), hogy ne adjon hamis képet.
#
ésmég: ezek a fesztiválok/versenyek vannak itthon reklámok számára kiírva, úgyhogy ezt lehet - egy ilyen összesítésben - figyelembe venni. Azt el kell ismernem, hogy sem
a fesztiválok, és ezáltal maga a Rangsor sem abszolut mércéje a kreativitásnak, nem is lehet, hiszen egy időben és térben változó, szubjektív kategóriáról
bezsélünk. Mindezzel együtt verseny még lehet. Magyar focibajnokság is van, nem?
És nyugi, ez csak a saját időmbe került eddig, nem kell a "vérverejtékkel megkeresett adóforintok" aduászt előhúzni ?-)
#
Sziasztok.
Kedves Marcom107!
Egyelőre a Rangsor egyszerű megfigyelés, adatok összesítése egy adott szisztéma szerint. Önmagában ez valakinek ad új információt, valakinek meg irreleváns. Attól
vállhat majd fontosabbá, használhatóbbá, ha az évek során komolyabb összefüggések lesznek megfigyelhetőek a Rangsorban elért eredmény és a valós/éles teljesítmény
között. Te nyilván szakavatott insider vagy, így sokkal közvetlenebbül tudod megítélni, hogy most éppen melyik az az ügynökség, aki jókat csinál. Van aki kívül esik
ezen a körön vagy egyszerűen kevés az ideje, hogy napokig a netet bújja adatokért... na neki lehet, hogy bejön ez a cucc, amit bátorkodtam előállítani. Röviden: a
leghasznosabb szerintem hirdetőknek/megrendelőknek/ügyfeleknek lehet a Mattai_Macher Rangsor.
#
sajnos ebben most nem értek egyet veletek... igenis szükség volt már ilyen felmérésre. sőt tovább megyek olyanra is szükséges lenne, ami pl. bevételi alapon rangsorolja
az ügynökségeket. lásd ausztria.
egy rangsor legyen motiváló... akarjunk mindig jobbak, kreatívabbak lenni!
#
Ne haragudj Bery, de milyen űrről beszélünk?
És még mindig nem tudom, hova helyezni a szerepét.
Leegyszerűsítve: kit érdekel ez a kimutatás?
#
szerintem egy szakmai űrt tölt be - hiszen hazánkban nem nagyon van olyan kutatás, amely a különböző fesztiváleredményekből ilyen aggregát rangsort kreálna.

Hasonlít Ralph Langwost: "Creative Effectiveness Report"-jához - bár ott a kreativitás és a hatékonyság közötti kapcsolatot kutatták.
#
Bocs előre is, ha negatív leszek ebben a témában, de valóban ezek lennének a megmérettetés alapjai: Arany Penge Kreatívfesztivál, ADCH Mérleg, Effie, Hipnózis
Reklámverseny, Arany Dió??? innen azonnal vissza lehetne csatolni a fórumon kb 200 hozzászólást megért topikhoz: a vakok között a félszemű a király. Az egy dolog, hogy
gond van a szakmaisággal/kreativitással, de legalább ne rajonganánk körbe a témát ennyi oldalról. Tényleg érdekelne, hogy pl ez a Mattai-Macher rangsor kire van
hatással. Van-e olyan megbízó, aki ez alapján ítéli meg/választja ki az ügynökségét? Van-e olyan ügynökség, aki céljaként kitűzi, hogy a listán legalább az
x-edik helyre kerüljön? Hol van ennek valóban súlya? Ja és van olyan aki erre pénzt áldoz vagy ez egy pr lehetőség a Mattai-Macher párosnak?
#
A MEH kampánya az teljesen TCR volt, és élvezte a médiák támogatottságát, vagy ki kellett fizetni rendesen nekik mindent, hm?

Az NMHH a TV2, az RTL Klub és Duna Tévé, illetve 1-1 hónapra még hat másik csatorna műsorait vizsgálta.

Nessaj, a vlogger is ad majd tippeket.

Az egyiket nőknek szánják, a másikon filmek és sorozatok lesznek. Újrapozícionálja magát a Sony.

Az adatok használatáról, az okoseszközök szerepéről és a Budapest-márkáról is szó lesz.

Az Antré Akadémia az utánkövető rendszerben látja a megoldást.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Meghosszabbított nevezési határidő: szeptember 22.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Hosszabbított nevezési határidő: 09.22.

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A 2017. október 4-én megrendezésre kerülő rendezvényen a nyomdaipar és marketing találkozik egymással!

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.

Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban. Turisztikai marketing konferencia 2.0 október 10-én.

Workshop a Kreatív szervezésében a Sakkom Interaktív szakmai támogatásával. Október 11.

Elindult a Lollipop 2017 nevezési időszaka. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása. Nevezési határidő: 2017.10.13.

Ismét YouTube a Hajón október 12-én a Google és a Kreatív szervezésében!

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

hirdetés
hirdetés