hirdetés
hirdetés
hirdetés

Láthatatlan kötelék

Szokatlanul szoros kapcsolat a Carnation és az Ab&c Target között

Szakmai körökben hosszabb ideje kering az a pletyka, hogy a Microsoft online szolgáltatásait értékesítő Ab&c Target sales house szoros viszonyban áll a médiavásárlással is foglalkozó Carnation online ügynökséggel. Sokak szerint az információ legbiztosabb igazolása, hogy a híreszteléseket eddig egyetlen szereplő sem cáfolta hivatalosan. Mi utánanéztünk, de nem találtunk cáfolhatatlan bizonyítékot, ráadásul mire olvasóink kézhez veszik a lapot, már vélhetően aláírták az Ab&c Target eladásáról szóló szerződést.
hirdetés

„Kevés szerencsétlenebb helyzet van, mint médiavásárló és médiaoldalon egy kézben tudni cégeket. Mondjuk úgy, finoman szólva, hogy nem megbízható. Sem az ügynökség szakmai munkája, sem a médiatulajdonos független hozzáállása. Jó lenne, ha ezt valaki kiderítené, mert nekem, mint értékesítésben versenytársnak, erősen szúrja a szemem…” – írta az Egysaleses nevű kommentező a Rabbit online médiablogon még 2007 végén annak kapcsán, hogy többen is utaltak arra, hogy mintha szokatlanul szoros kapcsolat lenne az egyik vezető hazai online ügynökség, a Carnation és egy frissen indult sales house, az Ab&c Target között.

Amikor a felmerült kifogásokról kérdeztük az online piac és az ügynökségek képviselőit, a konkrét esettel kapcsolatban nem voltak hajlandóak véleményt mondani, csak általános érvényű kijelentéseket tettek. „Ha egy ügynökség és egy sales house között tulajdonosi összefonódás valósul meg, az óriási bizalmatlanságot szül a piacon. A többi ügynökség nemcsak attól félhet, hogy pénze áttételesen a versenytárshoz kerül egy ilyen sales houseszal együttműködve, hanem attól is, hogy a szóban forgó ügynökség munkamódszereibe, üzleti titkaiba is beleláthat. Nem beszélve arról, hogy valószínűleg az illető ügynökség ügyfélköre sem szakmai alapokon nyugvó munkát kap ügynökségétől” – foglalta össze a felmerülő problémákat Weisz Attila, az OMG digitális igazgatója.

Közös ügyfelek nyomán
A tavalyi év egyik legfontosabb történése az online hirdetési piacon a Google és a Microsoft magyarországi megjelenése volt. A Microsoft felületeinek, egészen pontosan a Hotmail, a Live Spaces és a Messenger reklámfelületeinek kizárólagos értékesítését egy frissen alakult cég, az Ab&c Target (cégneve szerint Ab&c Media Sales) szerezte meg.

A témával kapcsolatban nevüket elsősorban álnéven írt blogbejegyzések kommentjeiben és folyosói pletykákban vállaló piaci szereplők akkor kezdtek azon gyanakodni, hogy a Ab&c Targetnek valami köze lehet a Carnationhöz, amikor sokan észlelték, hogy az Ab&c Target hírlevelei a Carnation levelezőszerveréről mentek ki. Mariánovich Félix, a cég ügyvezetője szerint azonban mindössze arról van szó, hogy a Carnation egy bárki számára hozzáférhető és megrendelhető, Emailpower elnevezésű szolgáltatását vették igénybe a hírlevélküldéshez. Az Emailpower szoftvert a Carnation az elmúlt két évben több mint húsz cégnek értékesítette. Többek között az Erste Brókernek és a Honda-nak, legutóbb pedig a Raiffeisennél nyertek vele kimondottan hírlevél- menedzsmentre kiírt tendert – tudtuk meg Szabó Eriktől a Carnation kereskedelmi igazgatójától.

Azt ugyanakkor Marianovich Félix sem cáfolta, hogy kezdetben valóban a Carnationtől bérelték irodájukat és informatikai infrastruktúrájukat. Arra a kérdésünkre, hogy bevett szokás-e, hogy a cég másoknak bérbe adjon irodákat, Szabó Erik azt a választ adta, hogy ez a Microsoft ügynökségeként megtérülő, racionális üzleti döntés volt, amire korábban is volt már példa, és a jövőben sem állnának el hasonló üzleti lehetőségektől.

A Carnation és a sales house közötti állítólagos kapcsolat egyik kiindulópontja a gyanakvók szerint az lehet, hogy a Carnation a Microsoft magyarországi online ügynöksége, ráadásul az Ab&c Target ügyfele a Pannon által tulajdonolt Infosarok és Hírsarok portál is, a Pannon online ügynöksége pedig szintén a Carnation. A szkeptikusok azt mondják, ritka, hogy egy éppen a piacra érkező vállalkozás értékesítőként jelentős hátszél nélkül labdába rúghasson egy olyan cégnél, mint a Microsoft.

Az általunk megkérdezett, véleményüket névvel nem vállaló szakemberek szerint a Carnation piaci tevékenységében amúgy is megfigyelhető, hogy előszeretettel kombinálják különböző tevékenységeiket: az általuk készített oldalakon rendszeresen futnak általuk készített kampányok is, például a közszolgálati tévé weboldalán, az Mtv.hu-n is futottak Microsoft-kampányok. Mások szerint viszont ez általánosan bevett szokás más ügynökségeknél is, amelyek egyaránt végeznek siteépítést és médiaügynökségi tevékenységet.

A semmiből jöttek
Az érintettek az Ab&c Target és a Carnation közötti összefonódásról szóló minden felvetést tagadtak, a pletykákra, szóbeszédekre pedig elmondásuk szerint azért nem válaszoltak eddig, mivel nyilvánosan, nevét vállalva még senki nem fogalmazta meg ezeket.

A tavaly indult Ab&c Targetnek a 2008-as év lesz az első teljes üzleti éve. Bézi Orsolya értékesítési menedzser elmondta, hogy a bevételek nagyobb része a Microsoft felületeiből fog származni. A Szonda-Gemius adatai szerint a Messengernek 2008 júniusában több mint 2 millió 600 ezer egyedi látogatója volt, és ezzel a magyar internetezők 76,83 százalékát érte el.

Kérdésünkre, hogy hogyan sikerülhetett egy induló cégnek egyből a világ egyik legnagyobb ügyfelét elcsábítani, Ervan Pouliquen, a Microsoft Windows Live csoport és az MSN Közép-Kelet európai igazgatója azt válaszolta, hogy az Ab&c Target meggyőző ajánlatával lett befutó, és azóta sem csalódtak a cég teljesítményében. A sales house és a Carnation kapcsolatát firtató kérdésünkre pedig csupán annyit válaszolt, hogy a felvetett problémával korábban már foglalkoztak, de nem találtak semmi olyat, ami további lépések megtételére késztetné a Microsoftot.

Óvatosan kapcsolódik
Szabó Erik szintén határozottan cáfolta az Ab&c Target-tel való hírbehozást. Szabó szerint sem volna szerencsés, ha egy médiaügynökség és egy sales house közös tulajdonban lenne. A Carnation más területekre, az offline kommunikáció, illetve a mobilkommunikáció irányába, és nemzetközi regionális szerepre törekszik, Bukarestben például fél éve nyitottak irodát.

A két cég cégbírósági adatait egybevetve nem lehet megállapítani, hogy a Carnation állna az Ab&c Target mögött, a cég tulajdonosa a Kapusi és Társai ügyvédi iroda. Valóban vannak azonban olyan egyezések, amelyek arra engednek következtetni, hogy a cégek között szoros a viszony: ugyanaz a Városmajor utcába bejegyzett káefté végzi a két vállakozás könyvvizsgálói feladatait, és a Carnation felügyelőbizottságában helyet foglal Dr. Kapusi Miklós is, az említett ügyvédi iroda vezetője.

Mariánovich Félixtől azt a felvilágosítást kaptuk, hogy Dr. Kapusi Miklós pénzügyi befektető a cégben, és már előrehaladott tárgyalások folynak egy egyelőre meg nem nevezett szakmai befektetőcsoporttal, amelyik többségi részesedét kíván szerezni a cégben. Elmondása szerint az, hogy ő saját magát a Linkedin szakmai közösségi portálon tulajdonosként jegyzi, azzal magyarázható, hogy opciós szerződése van a cég egy részére, amelynek értelmében bizonyos kérdésekben már most szavazati joga van. Mariánovich Félixtől úgy tudjuk, hogy október végére, tehát mire a Kreatív jelen száma olvasóink kezébe kerül, vélhetően aláírásra került a cég eladásáról szóló szerződés. 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Házon belülről érkezik az utód a Bors kiadójánál.

A grillparty kampányt a Spice készítette.

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés