hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szín beszél

Nem lesz Marlboro-átmárkázás

Miközben a cigarettagyártók eurómilliókat költenek arra, hogy bevezessék az immár „light” felirat nélküli, újrabrandingelt termékeiket, addig a Philip Morris dohányóriás nem vezet be különféle Marlboro-márkákat, csak egyszerűen elhagyja a kritikus szavakat.
hirdetés
Míg a versenytársak egy éve azon fáradoznak, hogy az Európai Unió egyre szigorodó kommunikációs lehetőségei között lavírozva valahogy megismertessék a fogyasztóikkal megújult cigarettamárkáikat, a Philip Morris International dohánygyár meglepő döntést hozott. A jogi megszorítások ellenére nem vezet be új arculatot a Marlboro termékcsaládhoz, és nem költ sokmillió eurót arra, hogy az immár félrevezető kifejezéseket (Light, Ultralight stb.) mellőző cigarettát megismertesse a fogyasztókkal. Hogy az előírásnak mégis megfeleljen, egyszerűen csak elhagyja a csomagolásról a tiltott megkülönböztető jelzéseket. Az Egyesült Királyságban az Imperial Tobacco cégen keresztül terjesztő Philip Morris a „lights” feliratot első lépésben a doboz frontoldaláról a kisebbik oldalra tette át, októberben pedig véglegesen eltünteti.

Az iparágat ismerő források szerint ezzel komoly előnybe kerülhet a cég riválisaival szemben, hiszen a versenytársak arra kényszerültek, hogy a tilalom miatt brandnevet változtassanak, ráadásul meglehetősen szerény kommunikációs lehetőségek között.

A DOHÁNYZÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTJA AZ ÖN ÉS KÖRNYEZETE EGÉSZSÉGÉT

„A Marlboro az egyetlen olyan brand, amely képes saját csomagolásának erejére hagyatkozni. Az emberek még évekig a Marlboro Lightsot fogják keresni, minthogy nem lesz másik név. Más brandeket talán hajlamosak lesznek különböző színekhez rendelni a fogyasztók, de a Marlboro márka sértetlen marad” – állítja a Marketing Week hasábjain egy iparági szakértő.

A Philip Morris egyébként már az EU-s szabályok módosításának időpontjában is határozottan kifogásolta az új szabályokat. A dohányóriás tavalyi közleményében hangsúlyozta: a jelzetek nem a cigaretták káros vagy kevésbé káros jellegére utalnak, hiszen nincsen egészségtelen, illetve egészséges cigaretta. A dohánytermékek mindegyike káros az egészségre, és erre a dobozokon figyelmeztetik is a fogyasztókat.

A DOHÁNYZÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTJA AZ ÖN ÉS KÖRNYEZETE EGÉSZSÉGÉT

Beugrottak
Az egyik nagy rivális gyártó, a Gallaher a Benson & Hedges és a Silk Cut márkák esetében a színkódolást alkalmazta, míg a Camel cigarettáknál a „puha” és a „finomított” megnevezéssel pótolta a betiltott neveket. A British American Tobacco (BAT) szintén színkódokkal oldja meg az új nevek bevezetését, a Lucky Strike „ezüst”, illetve „piros” megkülönböztető névvel kapható, míg a Rothmans új dobozain a „kék”, „piros”, illetve az „arany” név szerepel majd az adott dohányerősségnek megfelelően.

Itthon már tavaly októberben újított elnevezésein a BAT egyik prémium márkája, a Kent is, a korábbi kátrány és nikotinaránnyal operáló elnevezés is színkódosra módosult. A korábban forgalmazott Kent 1 mg Lights októbertől Kent 1-Gold, a Kent Super Lights Kent 4-Silver, a Kent Premium Lights pedig Kent 6-Blue néven került forgalomba.

A magyar előírások átdolgozása lényegében megtörtént, a cigarettásdobozokról januártól el kell tüntetni a fogyasztókat megtévesztő „könynyű” jelzéseket. A hazai dohánytermékek többsége már átdolgozta termékportfólióját, a Philip Morris azonban egyelőre nem árulta el, hogy a Marlboro esetében az angol példát követi-e, vagy előrukkol valamilyen más ötlettel.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szerinte kevés a forrás, az unió pedig még mindig nem érti, hogy a demokrácia léte függ attól, eljutnak-e a lakosokhoz a valódi információk.

A Hirado.hu vezetését egy hónapja vette át a Lokál nevű kormányközeli bulvárlaptól érkezett Leitner Attila. 

Naomie Harris, a James Bond-filmek sztárja és Brian Eno brit zenész is közreműködött a rövidfilmben.

Ennél többet csak focira költött eddig a közmédia. a 2020-2022 közötti futamokért kellett ennyit fizetni.

A jellegzetes ta-damm hang megmarad, de a mozikba jobban passzoló, hossszabb zenei felvezetés előzi meg a védjegyszerű kezdést.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés