hirdetés
hirdetés
hirdetés

A szín beszél

Nem lesz Marlboro-átmárkázás

Miközben a cigarettagyártók eurómilliókat költenek arra, hogy bevezessék az immár „light” felirat nélküli, újrabrandingelt termékeiket, addig a Philip Morris dohányóriás nem vezet be különféle Marlboro-márkákat, csak egyszerűen elhagyja a kritikus szavakat.
hirdetés
Míg a versenytársak egy éve azon fáradoznak, hogy az Európai Unió egyre szigorodó kommunikációs lehetőségei között lavírozva valahogy megismertessék a fogyasztóikkal megújult cigarettamárkáikat, a Philip Morris International dohánygyár meglepő döntést hozott. A jogi megszorítások ellenére nem vezet be új arculatot a Marlboro termékcsaládhoz, és nem költ sokmillió eurót arra, hogy az immár félrevezető kifejezéseket (Light, Ultralight stb.) mellőző cigarettát megismertesse a fogyasztókkal. Hogy az előírásnak mégis megfeleljen, egyszerűen csak elhagyja a csomagolásról a tiltott megkülönböztető jelzéseket. Az Egyesült Királyságban az Imperial Tobacco cégen keresztül terjesztő Philip Morris a „lights” feliratot első lépésben a doboz frontoldaláról a kisebbik oldalra tette át, októberben pedig véglegesen eltünteti.

Az iparágat ismerő források szerint ezzel komoly előnybe kerülhet a cég riválisaival szemben, hiszen a versenytársak arra kényszerültek, hogy a tilalom miatt brandnevet változtassanak, ráadásul meglehetősen szerény kommunikációs lehetőségek között.

A DOHÁNYZÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTJA AZ ÖN ÉS KÖRNYEZETE EGÉSZSÉGÉT

„A Marlboro az egyetlen olyan brand, amely képes saját csomagolásának erejére hagyatkozni. Az emberek még évekig a Marlboro Lightsot fogják keresni, minthogy nem lesz másik név. Más brandeket talán hajlamosak lesznek különböző színekhez rendelni a fogyasztók, de a Marlboro márka sértetlen marad” – állítja a Marketing Week hasábjain egy iparági szakértő.

A Philip Morris egyébként már az EU-s szabályok módosításának időpontjában is határozottan kifogásolta az új szabályokat. A dohányóriás tavalyi közleményében hangsúlyozta: a jelzetek nem a cigaretták káros vagy kevésbé káros jellegére utalnak, hiszen nincsen egészségtelen, illetve egészséges cigaretta. A dohánytermékek mindegyike káros az egészségre, és erre a dobozokon figyelmeztetik is a fogyasztókat.

A DOHÁNYZÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTJA AZ ÖN ÉS KÖRNYEZETE EGÉSZSÉGÉT

Beugrottak
Az egyik nagy rivális gyártó, a Gallaher a Benson & Hedges és a Silk Cut márkák esetében a színkódolást alkalmazta, míg a Camel cigarettáknál a „puha” és a „finomított” megnevezéssel pótolta a betiltott neveket. A British American Tobacco (BAT) szintén színkódokkal oldja meg az új nevek bevezetését, a Lucky Strike „ezüst”, illetve „piros” megkülönböztető névvel kapható, míg a Rothmans új dobozain a „kék”, „piros”, illetve az „arany” név szerepel majd az adott dohányerősségnek megfelelően.

Itthon már tavaly októberben újított elnevezésein a BAT egyik prémium márkája, a Kent is, a korábbi kátrány és nikotinaránnyal operáló elnevezés is színkódosra módosult. A korábban forgalmazott Kent 1 mg Lights októbertől Kent 1-Gold, a Kent Super Lights Kent 4-Silver, a Kent Premium Lights pedig Kent 6-Blue néven került forgalomba.

A magyar előírások átdolgozása lényegében megtörtént, a cigarettásdobozokról januártól el kell tüntetni a fogyasztókat megtévesztő „könynyű” jelzéseket. A hazai dohánytermékek többsége már átdolgozta termékportfólióját, a Philip Morris azonban egyelőre nem árulta el, hogy a Marlboro esetében az angol példát követi-e, vagy előrukkol valamilyen más ötlettel.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés