hirdetés
hirdetés
hirdetés

Publicisztika

Köszönjük, Emese!

A survivalist olyan ember, aki bunkert ás a kertjében, abba levegőszűrőt és sugárbiztos csapóajtót épít, és reméli, hogy mégis lesz atomháború, mert különben hiába ásott. A reklámkerülő ennél olcsóbb megoldásokkal is beéri: tévé kikapcs, adblock bekapcs, a spam pedig legyen a Thunderbird dolga. Nemcsak olcsóbb, de az előny azonnali, ugyanis reklámháború nem lesz, hanem van.
hirdetés

Olyat még a hibrid Lexus sem tud, hogy az autópályák mellé ragasztott hülyeségeket kitakarja, de a fenti megoldásokkal nagyjából biztosítható a vidékies nyugalom. És ami ezen a szögesdróton mégis átjut, azt érdemes megnézni, mert akkor ott valakik valami figyelemreméltót alkottak, amit másvalakik elküldtek nekem mailben, blogon publikáltak, vagy szóban emlegetnek. Ilyen például Emese von Budapest Bank. Volt idő, amikor hetente többen küldték el, vagy köszönt rám szanaszét az interneten. A gumicsonton tartott kutya hálás az olcsó húsért is, értékeli az igyekezetet, viszi az örömhírt magánszorgalomból. Akkor is, ha nincs abban semmi új, csak legalább nem rossz nézni.

BB Emese részben ugyanannak a régi trükknek köszönheti a sikerét, mint az e fájlokban többször megénekelt Szőke kapitány. A szpot főszerepére úgynevezett színészt kérünk fel, majd legalább a színészet terén szabad kezet adunk neki. Nem scripteljük meg minden mozdulatát, hiszen az a szakmája, hogy magától tudja, merre van az arra. Ezt a feladatot egy Stefanovits Angéla vagy egy Szőke András meg tudja oldani, vezérigazgatók, sportolók, állókép alapján castingolt modellek meg nem.

A másik csalafinta fogás, hogy ezek reklámparódiák, ahogy a UPC-szpotok is, és az önirónia mindig bejön. Nem mindenki alkalmas arra, hogy észrevegye, de akinek ez magas, az ne is menjen bank közelébe.

A mű azonban mégsem mestermunka. Működik, eléri, hogy önjáró legyen, de azért súlyos konstrukciós hibák terhelik. Nemcsak a szádban olvad, kézben is szétesik, ha kettőnél többször nézzük meg.

Mert míg Szőke kapitány egy bumfordi ügyfél, aki ezüstpapírból kísérletez ki magának olyan szolgáltatásokat, amiket a UPCtől megvehetne olcsón, addig Emese a sztori szerint a Budapest Bank gyakornoka. Mindezek ellenére. Én pedig azt várom a bankomtól, hogy egyszer se fussak bele ekkora hülyébe. Rendben lenne a dolog, ha egy darab film készült volna, amelyben Emesét azonmód kirúgják az ablakon. De nem: ő egyre újabb lehetőségeket kap, amiket nyomban ki is próbál szerencsétlen arra járókon. Értem én, hogy a BB épp azt üzeni, hogy náluk inkább a gyakorlatias, hatékony munkán van a hangsúly, és nem a körítésen, mint másoknál, ugye. Csakhogy a sokadik geg után egyben azt is mondja, hogy bármikor belecsöppenhetek egy ilyen bankrablásszerű traumába, hogy a kisasszony kezembe nyom egy papagájt, netán énekelni kezd. Meg azt, hogy a Budapest Bank úgy beleszeret az első szembejövő poénba, mint pattanásos iskolás a padtársába. Márpedig az már inkább kínos, mint szórakoztató. Ezúton kérek mindenkit, akinek benne vagyok a címlistájában, hogy több szpotot ne küldjön!

Egy egypoénos történet nyúlik itt kellemetlenül hosszúra, mintha Farkasházy Tivadar mesélné. Valamit enyhítene rajta, ha nem ugyanaz az Emese jönne az újabb hülyeségekkel folyton, de hát színész nem terem minden bokorban. És csattanó sem: ahogy sokadszor tapsolja vissza a közönség Emesét – mert ez egy sikeres kampány, és az olyat kifulladásig tolni kell – úgy lesznek egyre fáradtabbak, erőltetettebbek a jelenetek. Szép volt, jó volt, elég volt. Ideje kirúgni Emesét, és megmondani neki, hogy nagy jövője van a bankszektorban, de nem nálunk!

[A filmről lásd még Román Balázs kritikáját a Kreatív 2007. december–2008. januári és Ligeti György véleményét a lap 2008. februári számában! – A Szerk.]

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Én meg azt mondom, hogy szerinem kifejezetten jó sorozat lett, s amikor kezdett elfáradni, még tudtak egyet tekerni, (imidzsváltó bulis) egyetlen jól elkapott jelenettel és
egyetlen őszinte mondattal, ennek a legutolsónak meg egyenesen többször is röhögtem a végén, pedig elég kritikus egy barom vagyok. Ugyanakkor elég hülyének érezném
magam, ha a film alapján azt gondolnám, hogy a Bbankban elmebeteg gyakornokok rohangásznak fel és alá és robbantani akarnak. Azok a raiffeisen bankban vannak, szerintem, vagy
a KnH-ban, mert azoknak aztán tényleg elég szomorú a kommunikációjuk. Függetlenül atól, hogy erről nem csináltak filmet, érted, Árpád? Lehet, hogy nem a világ
legkreatívabb ötlete, de jó nézni, jók benne a karakterek, kellemes a világa, elmond mindent, amit akar, mit szeretnél még egy reklámtól? Mert ez itt a célját
maximálisan elérte, feladat teljesítve. Nem fog nyerni Cannesban? Well...
#
nagyon jó írás!egyet értek vele!elég már emeséből...

bár azzal a résszel, hogy az embereknek az jutna az egészről az eszükbe, hogy a bankban össze lehet futni papagájjal, vagy idióta az ügyintéző, azt egy erős
túlzásnak érzem.

és vajon mi jön még???!!!
hirdetés
hirdetés

Megújul a cimkék designja és a márka weboldala is - kampánybejelentő! 

 A TV2 közleményében csak magyar Dallasként fémjelzett sorozat történetének középpontjában az egyedülálló és hatásos gyógyvíz álll majd.

A hivatalos FIFA videójáték következő kiadásában feltűnik a legendás magyar futballista is. 

A karantén alatt az emberek két dolgot szerettek csinálni, bőrt ápolni és kockulni, így aztán megszületett ez a furcsa fúzió.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés