hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hé, paraszt!

A Takarékszövetkezet reklámjáról

A Takarékszövetkezetnek sikerült úgy arcul csapni a tisztelt közönségét, hogy nem csodálkoznék, ha kinyílnának a zsebekben az árpádsávok.
hirdetés
A Takarékszövetkezetnek még soha nem sikerült elérnie, hogy öntevékeny állampolgárok feltegyék a reklámját a You Tube-ra. Most már ki lehet pipálni ezt is, Józsi bácsi töke mindent visz. Royal flush.

A reakció mindenütt, egyöntetűen a döbbenet. Viral – mondják a beljebbfentesek, ez nyilván csak vicc, nem tévében megy, csak a neten terjesztik. De igen, tévében. Gálvölgyi hiányzik a végéről, meg az alákevert röhej.

Nem, ez sajnos nem vicc. Ez egy reklám, amiről valakik – felelős, felnőtt emberek magas pozíciókban – azt gondolták, hogy építeni fogja a Takarékszövetkezet arculatát, valamint eladja a hitelkonstrukciót, hiszen ki ne akarna akkora tököt, mint a Józsi bácsié. Ez eddig nem is kirívó; ócska, igénytelen, kreativitástól, sőt intelligenciától teljesen mentes szpotot láttunk eddig is, fogunk ezután is. Ott, ahol a médiavásárlást a bónuszok döntik el, és nem az, hogy jó helyen lesz-e ott az üzenet – hát ott azon nem akadunk fenn, ha a kreatív is szarik bele, sőt, a megrendelő is.

De azért elgondolkodtató ez a tökölés. Valamikor, pár éve írtam itt arról, hogy a nőknek szánt reklámok alapján megállapítható, hogy a nők ostobák, számolni nem tudnak, és értelmük egy lepkééhez mérhető. Ugyanis azokat a reklámokat férfiak készítik, akiknek ilyen képük van a nőről.

A Takarékszövetkezet népi-urbánus vonalon tematizál ugyanígy, amen.- nyiben magyar tájat fest magyar szobafestőpemzlivel. Összeült néhány bumburnyák, kitalálta, mi tetszik a parasztnak, meg hogy néz ki, és hogyan beszél a paraszt. Aztán továbbküldték a takarékszövetkezetes főbumburnyáknak, az leokézta, és ennek a gyümölcse az a hatalmas tök.

A takarékszövetkezetek ugyanis a vidék bankjai, és a brief ezzel, gondolom, véget is ért. Ami nem lett volna baj, ha a vidékről a kreatív tökfejnek lenne bármi fogalma.

Mondjuk kezdve azzal, hogy gémeskutas- szürkemarhás olajfestmények ide vagy oda, a vidéki emberek nem mind mezőgazdaságból élnek, sőt kevesebben tökörésznek a fődön, mint ahányan nem. Így aztán nem érinti meg őket jobban egy bazi nagy tökkel imbolygó Józsi bácsi, mint bármely budapesti yuppie-t. Kevésbé hívei a szalmakazalban kufircolásnak is, mint ahogy az art director úr képzeli, tehát a pasztoráljelenet se talál épp telibe. És a legnagyobb meglepetés bizonyára az, hogy a humorérzékük is fejlettebb annál, hogy nemi szerveknek behelyettesített termények különösebben megnevettetnék őket. Tök, érted, nagy a töke. Meg a néni dinnyét visz a melle helyén. Bruhaha. A városi úrfi tréfál. Az úrfi azt hiszi, félmajmok vagyunk, akiknek ez vicces. Az úrfinak fejébe leszen állítva a fokos, ha el nem hordja az irháját.

„Hé, paraszt!” – így szól a bank az ügyfeléhez. Sőt, nemcsak szól, hanem álbajszot ragad, bő gatyát húz, és úgy elhúzza a magyar vidék nótáját, hogy Landeszmann rabbi se tudná alaposabban vérig sérteni. Itt nemcsak az történt, hogy készült egy rossz reklám, aminek gyér lesz a hatása, mert ötlettelen és igénytelen. Feltűnő és kirívó film ez, nem megy el mellette senki közönyösen. Bravó. A Takarékszövetkezetnek sikerült úgy arcul csapni a tisztelt közönségét, hogy nem csodálkoznék, ha kinyílnának a zsebekben az árpádsávok. Így jár, aki tökökre bízza magát.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés