hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jól kell viselkedni

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása mérhető, és a befektetők mérik is. A felelős vállalatok ugyanis kisebb kockázatot jelentenek.
hirdetés

„Corporate Social Responsibility – bottom line issue or public relations exercise”, azaz Társadalmi felelősségvállalás – alapkérdés vagy pr-mutatvány?” – szól az első fejezet címe az Investing in Corporate Social Responsibility című könyvben. Már csak emiatt érdemes beszerezni ezt a tanulmánykötetet. Nyilvánvalóvá válhat annak is, aki eddig még kételkedett: valóban többről van szó, mint egy pr-feladatról. Aki ezt már eddig is tudta, további érveket gyűjthet az elkövetkező évek újra és újra felbukkanó vitáihoz arról, hogy mi is valójában az a corporate social responsibility (CSR). [A területtel részletesen foglalkozik az e havi Fókusztéma - A Szerk.]

A kötetet John Hancock gazdasági újságíró szerkesztette, aki tanácsadó cégek, nagyvállalatok vezetőit kérte fel, hogy írjanak 10-15 oldalas tanulmányokat a témában. A könyv egy eddig Magyarországon kevés figyelmet kapott oldaláról közelít a felelősségvállalás kérdéséhez, a tanulmányok többsége ugyanis befektetői szemmel íródott. Többet hajlandók ugyanis fizetni a befektetők egy olyan vállalat részvényeiért, amelyről kimutatható, hogy fenntartható, vagy felelős módon vezeti üzletmenetét. A kérdés már csak az, hogyan lehet ezeket a kimutatásokat elkészíteni, és mi alapján szerepelnek benne jobban vagy roszszabbul egyes cégek. Válaszok a könyvben.

Az FTSE4Good Index nevű mutató például azokat a nem gazdasági tényezőket próbálja kimutathatóvá tenni és pontozni, amelyek befolyásolják egy befektetés kockázati mértékét. A könyv végén egy mellékletben megtalálhatók a pontozási szempontok és egy aktuális lista is az angliai vállalatokról. Megtudhatjuk például, hogy az Unilever hollandiai felső vezetésében például nem megfelelő a nemek és a különböző származású emberek aránya. Az Innovest Strategic Value Advisor tanácsadó cég szerint ez akár még problémát is okozhat az egyébként AAA (legjobb) minősítéssel rendelkező cégnek. Gondolták volna, mikor legutóbb leemelték a polcról a Rama margarint?

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A nyílt pályázatban a W betűs alapforma fix, a tartalom már szabadon variálható.

A Brit Média egy másik kiadványa, a 168 óra pedig új külsőt kap.

Ebben az évben már bárki ajánlhatja a „nagyköveteknek” a szerinte legkiválóbb, hazaszeretettől fűtött magyar teljesítményeket.

Az 1,2 millió követővel rendelkező oldal fotóiból készült könyvhöz maga a rendező írt előszót.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés