hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dragan Sakan’55

Dragan Sakan élő legenda. Ahogyan magáról írja: pszichológus, tudós, író, újságíró, filmrendező, dizájner, művész, professzor, üzletember együtt, de egyik sem külön-külön. Született életművész. Íme az életműve, egy könyvben, ahogyan ő látja.
hirdetés

Dragan Sakan tavaly volt 55 éves. Ez csak azok számára meglepő, akik már hallották előadásait vagy találkoztak vele. Szétcigarettázott hang, barázdált arc, akár hetvennek is kinézhetne, de mindig gyönyörű nők veszik körül. Nem véletlen, hogy szerinte a reklám is egy „gyönyörű nő”. Ezt  részletesen kifejti nemrég kiadott életrajzi könyvében.

A szlovén Sakan a New Moment dél-európai ügynökséggel a háta mögött a balkán reklámguruja. Volt már marketingmagazinja (az is New Moment), galériája (New Moment Ideas Galery), egyik alapítója a Golden Drum reklámfesztiválnak, és fenntartja a pirani New Ideas Campust. Minden, amihez nyúl, siker lesz. Láthatóan azt gondolja, mindenhez, ami a reklámhoz kapcsolódik, ő ért a legjobban, és erről szívesen és sokat beszél. Könyvében elmeséli, hogy meghívták az MIT-re előadást tartani, de megüzente, hogy nem ér rá. Csak később jött rá, hogy a világ egyik legjobb egyetemét utasította vissza.

Ha már kiadott egy könyvet (valójában a másodikat, az elsőnek a címe: Pretty Woman, és miről szólna másról, mint a reklámról) elmondja, hogy szerinte mi kell egy jó márkához: I-I-I-I. Érthetőbben: Interaction, Identity, Idea, Image. A kedvenc márkái pedig Zaki és Laki. Nem ismerik egyiket sem? Sakan fiairól van szó. Egyikük követi az ügynökségben, a másik viszont modell lett, és képzeljék, a Playboyban is szerepelt már.
A két fia a kedvenc márkája, és dicsekszik velük a könyvében.

Életrajzi album. Ügynökségi hitvallás. Nagyra sikeredett portfólió. Magamutogatás. Bármi legyen is ez a könyv, a balkáni reklámvilág hálás lehet Dragan Sakannak. Hírüket viszi a világban, iskolát teremt otthon, jó reklámokat csinál. Érdemes beleolvasni, tanulságos.


Galambos Márton

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Bejelentették: várható az új arculat és a b2b-profil további erősítése is 2020-ban.

Úgy volt, hogy nem lesz hivatalos mörcs karácsonyra, de aztán észhet tért a cég.

Az árnyalat hivatalosan persze nem a kólásdobozról kapta a nevét, hanem nemes egyszerűséggel „klasszikus kéknek” hívják.

Robert De Niro saját gyűjteményének darabjait is felajálotta a könyvhöz.

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

hirdetés
hirdetés