hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dragan Sakan’55

Dragan Sakan élő legenda. Ahogyan magáról írja: pszichológus, tudós, író, újságíró, filmrendező, dizájner, művész, professzor, üzletember együtt, de egyik sem külön-külön. Született életművész. Íme az életműve, egy könyvben, ahogyan ő látja.
hirdetés

Dragan Sakan tavaly volt 55 éves. Ez csak azok számára meglepő, akik már hallották előadásait vagy találkoztak vele. Szétcigarettázott hang, barázdált arc, akár hetvennek is kinézhetne, de mindig gyönyörű nők veszik körül. Nem véletlen, hogy szerinte a reklám is egy „gyönyörű nő”. Ezt  részletesen kifejti nemrég kiadott életrajzi könyvében.

A szlovén Sakan a New Moment dél-európai ügynökséggel a háta mögött a balkán reklámguruja. Volt már marketingmagazinja (az is New Moment), galériája (New Moment Ideas Galery), egyik alapítója a Golden Drum reklámfesztiválnak, és fenntartja a pirani New Ideas Campust. Minden, amihez nyúl, siker lesz. Láthatóan azt gondolja, mindenhez, ami a reklámhoz kapcsolódik, ő ért a legjobban, és erről szívesen és sokat beszél. Könyvében elmeséli, hogy meghívták az MIT-re előadást tartani, de megüzente, hogy nem ér rá. Csak később jött rá, hogy a világ egyik legjobb egyetemét utasította vissza.

Ha már kiadott egy könyvet (valójában a másodikat, az elsőnek a címe: Pretty Woman, és miről szólna másról, mint a reklámról) elmondja, hogy szerinte mi kell egy jó márkához: I-I-I-I. Érthetőbben: Interaction, Identity, Idea, Image. A kedvenc márkái pedig Zaki és Laki. Nem ismerik egyiket sem? Sakan fiairól van szó. Egyikük követi az ügynökségben, a másik viszont modell lett, és képzeljék, a Playboyban is szerepelt már.
A két fia a kedvenc márkája, és dicsekszik velük a könyvében.

Életrajzi album. Ügynökségi hitvallás. Nagyra sikeredett portfólió. Magamutogatás. Bármi legyen is ez a könyv, a balkáni reklámvilág hálás lehet Dragan Sakannak. Hírüket viszi a világban, iskolát teremt otthon, jó reklámokat csinál. Érdemes beleolvasni, tanulságos.


Galambos Márton

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az idén 30. évfolyamába lépett lap súlyos anyagi gondokkal küzd.

2016-17-ben tévesztették meg a fogyasztókat akciós készülékajánlataikkal. A Telekom nem ismeri el a jogsértést.

Bár igazán nem lehet látni a palackot a plakátokon, a jelenlétét tapintani lehet.

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés