hirdetés
hirdetés
hirdetés

Armani-Pod

A sajátmárkás termékek és világmárkák küzdelmében az utóbbiak eleve gyengébb pozíciójól indulnak, és jobban teszik, ha elsajátítják ellenfeleik stratégiáját – vélekednek a Retailization című könyv szerzői.
hirdetés

A legtöbb marketinges és márkaszakember alighanem irigykedni fog a Retailization egyik szerzőjére. Nem a könyv esetleges sikerére, korszakalkotó voltára lesznek a leginkább féltékenyek a kollégák. Sokkal inkább arra, hogy a három szerző egyikének volt szerencséje a milánói Armani-üzletekben és a chicagói Apple-márkakereskedésben tapasztalatot szerezni. A könyv ötlete ugyanis ezeken az egymástól igen különböző helyeken született. A következtetés viszont azonos volt: az óriás viszonteladók (Wal-Mart, Tesco) korában forradalmasítani kell a márkaépítésről és -fenntartásról alkotott fogalmainkat.
A márkák – a szerzők szerint – többszörös csapdában vannak. A vásárló, a viszonteladó, a médiumok és a sajátmárkás termékek szorongatják őket annyira, hogy mára sokuk a puszta létéért küzd. Első hallásra talán túlzásnak tűnik az állítás, de Thomassen, Lincoln és Aconis meggyőző statisztikákat hoz fel érvei védelmére. „A világ legnagyobb viszonteladói ma sok százszor nagyobbak, mint a világ legnagyobb márkái, tehát világos, hogy valójában hol húzódnak az erővonalak. Amíg a néhány legnagyobb kereskedelmi lánc a piac 75 százalékát birtokolja, addig a legnagyobb márkák csak egy-egy százalékot tudhatnak magukénak” – áll a bevezetőben. 

A könyv vezető márkák szakembereivel készült interjúkon és egy AC Nielsen-kutatáson alapul. A kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy a vásárlók hány százaléka váltana élelmiszerüzletet, ha szokásos boltjában egyszer csak nem lenne kapható az amúgy igen népszerű Kellogg’s zabpehelymárka. Alig 21 százalék vélte úgy, hogy ez részéről válóok lenne.

A megoldás? A szerzők itt találtak alkalmat arra, hogy ők is bevezessenek egy új fogalmat a marketing-szakirodalomba: „retailization”, ami a könyv címe is lett. A márkaépítés teljes folyamatának és az üzleti stratégia átalakítása úgy, hogy jobban tükrözze a kereskedelmi szemléletet. Az elsődleges döntési pont egy márka mellett a vásárlás helyszíne – állítják – legyen az az internet, a sarki közért vagy egy trendi márkabolt. Thomassen, Lincoln és Aconis szerint a márkatulajdonosoknak ide kellene összpontosítaniuk erejük nagyobb részét.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés