hirdetés
hirdetés
hirdetés

Már nem akarom megváltani a szakmát

Már nem akarja megváltani a marketingkommunikációs szakmát Vernyik Imre, ezért három év szünet után újra ügynökségi ember lett. Annyiban szakított közel húsz éves hagyományával, hogy multi médiaügynökség helyett btl-vezetőként a Nexushoz csatlakozott, igaz itt is a stratégiai gondolkodást helyezi előtérbe.

hirdetés

Három éve beszéltünk, amikor úgy döntöttél, felmondasz a PHD-nél, mert szakmát váltasz. Úgy fogalmaztál, hogy nem a te utad a médiaügynökségi és a multinacionális lét. Ezek szerint a Nexus az utad?

A Nexus nem médiaügynökség és nem multinacionális ügynökség, ilyen értelemben mindenképpen.

Vernyik Imre

Vernyi Imre (Fotó: Egyed Péter)

2010 augusztus-: Nexus, btl-vezető
2009 december-: Synclab Consulting (a Vernyk márka tulajdonosa)
2008-2009: Hídvégi Vernyik Media & Entertainment Company, tulajdonos és alapító
2006-2007: Phd, ügyvezető igazgató
2003-2006: OMD, stratégiai igazgató
2002-2003: Panmedia Western, stratégiai igazgató
2000-2002: OMD, médiaigazgató
1997-2000: OMD, médiatervező és -vásárló
1995-1997: Mediapolis, médiavásárló

A korábbi nyilatkozatod épp azt sugallta, hogy nem a médiaügynökségi, hanem általában az ügynökségi létből van eleged.

Igen, abszolút, de három év alatt egy csomó mindenre rájöttem. Ezek közül az egyik, hogy azért én ehhez a területhez értek és 41 éves vagyok. Tényleg nagyon vágytam arra, hogy valami mást csináljak és ez nem kalandvágy volt. Akkor azt éreztem, hogy amit csinálok, az nem hoz létre értéket, amire pedig vágytam, főleg morális, meg persze kicsit művészi értelemben is. Ez az elmúlt három évben közepesen sikerült. A marketingkommunikációs szakmába úgy jöttem vissza, hogy a saját vállalkozásomat megtarthatom, vagyis továbbra is vannak saját projektjeim. Az a tény, hogy meghagyták nekem ezt a szabadságot, sokat lendített abban, hogy meg tudtunk állapodni.

Hogyan kerültél a Nexus btl-vezetői posztjára?

Volt egy tanácsadói munkám a Nexusnak, ami lejárt és bementem a szerződést aláíratni Simon Gáborhoz, a cég vezetőjéhez, aztán úgy jöttem ki, hogy megállapodtunk, csatlakozhatok a céghez. Minden udvariaskodás nélkül nekem nagyon tetszik az, ahogy Gábor üzletileg gondolkozik, mert pont olyan lazaság, meg szabadság jellemzi, ami a multinacionális cégeket nem. Elkezdtünk tehát arról beszélni, hogy mit szólnék, ha csatlakoznék, mert neki szüksége lenne egy ilyen emberre, mint én. Nekem nem sok fix pont volt az életemben, projekteken dolgoztam, ami vagy van, vagy nincs. Három éve a családom, a barátaim elég bátor vállalkozásnak tekintették, hogy belecsapok ebbe két gyerekkel, akiket egyébként egyedül nevelek. Ennyi idő után elkezdett hiányozni, hogy legyen egy stabil pont. Vagyis én ezt kerestem, meg azt, hogy amit szerettem ebben a szakmában – meg amihez a legjobban értek – tudjam csinálni, ez pedig a stratégiai gondolkodás.

Maga a btl terület nem áll messze tőled, elég, ha csak a PHD-s munkádat nézzük.

Igen, ez teljesen egyértelmű. A fejemben nincs olyan, hogy btl és atl. Ha én abból indulok ki, hogy az embereknek mit kommunikálok és hogyan, akkor ott csak platformok vannak, ahol ők nyitottak a megfelelő módon elküldött üzenetekre. Hogy ezt egy szakma televíziónak, tömegmédiának, atl-nek, vagy btl-nek hívja, annak stratégiai szempontból semmi jelentősége. Mi egyébként abban hiszünk, hogy úgy lehet jó kapcsolatokat találni a piacon, ha nem technikai készségeket adunk el, hanem stratégiai gondolkodást. Én ebben tényleg hiszek és hittem, annak ellenére, hogy értek csalódások korábban.

A Nexus btl divíziója el is akarja hagyni a btl szót.

Gábornak már a csatlakozásom előtt volt egy olyan terve, hogy a btl-t inkább integrált kommunikációként értelmezze, és neki kapóra jött, hogy ehhez bennem megtalálta a segítséget. Igen, valóban meg fogjuk változtatni a btl divízió nevét integrára. Emellett arculatváltásra is készülünk az ügynökséggel, aminek van egy nagyon hétköznapi oka: ha valaki megnézi a site-unkat, akkor nem az látszik, amik mi vagyunk, mert az oldal már elavult. Úgy gondoltuk, ha már hozzányúlunk a site-hoz, akkor végiggondoljuk arculatilag és gondolkodunk a logónkon is, ami most kicsit oldschool, nem fejezi ki azt a korszakot, ahol például social médiában tartunk. Minden eszközben hiszek, ami nem push, hanem pull, és a social média ilyen. Leszoktam már arról, hogy meg akarjam váltani a szakmát.

Erről az elmúlt három évben szoktál le, vagy még előtte?

Három évvel ezelőttig inkább csalódottságot éreztem amiatt, hogy nem lehet egy iparágat megváltoztatni. Aztán rájöttem, hogy ez egy hülye gondolat. Nagyon sok minden átértékelődött bennem. Van az az elmélet, hogy időnként ki kell mászni a lövészárokból, felmenni egy dombra és onnan ránézni egy tájra, mert teljesen mást látni. Szerintem ez történt velem a három év alatt, és ettől jól érzem magam.

Személyi

A vállalkozásodban milyen dolgokat csináltál, ami a vágyad szerint értéket teremtett?

Ami ilyen, azt még csinálom is, Natura Park munkacímmel fut. Ennek két útja van, egyrészt szeretnénk létrehozni egy olyan épületet, ami minden értelemben öko, odáig, hogy az építkezésen honnan hozzák az alapanyagokat. Ez Budapesten fog megvalósulni, most még projektterv állapotban van. A házban egy projekttőzsdét működtetnének, ami hasonlít az RTL Klubon ment Ecopoly-ra. Szeretnénk felkeresni és felkarolni olyan vállalkozókat, akiknek olyan találmányai, vagy termékei vannak, amik védik a környezetet, gazdaságosan és ésszerűen használják az energiát. Viszont nem biztos, hogy ők üzleti oldalról, vagy marketingkommunikációs oldalról képzettek, ezért számukra hoznánk létre egy inkubátorházat, ahol az ötleteiket üzleti ajánlattá alakíthatják és a folyamat végén összehozzuk őket befektetőkkel.

Miket olvasol az interneten?

Az unokatestvérem, Fűszeres Eszter blogját, az Inkább ufó legyen a gyerekem, mint zombi Facebook csoportot – ide néha írok is –, a Next Wave blogját és az Addictot.

(forrás: Kreatív)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Míg a ruhahajtogató technikái mindenkit lenyűgöznek, az új projektje nem aratott osztatlan sikert.

Mindegy is voltaképp, hogy mit reklámoz a videó.

Novembertől a Skivak felel a logisztikai szolgáltatásokat nyújtó vállalat közösségi média kommunikációjáért.

15 éve rendezi meg miden évben a pincészet a címketervező pályázatát, most bemutatják az eddigi legjobb műveket.

"Kristály. Rajta vagyunk" - ezzel a szlogennel indított kampányt Dél-Dakota. Hamar virális tartalom lett belőle.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés