hirdetés
hirdetés
hirdetés

Weber Shandwick - publikus az idei Ország Márka Index

A Weber Shandwick kutatása szerint újra Ausztrália a legnépszerűbb ország-márka az idei Ország Márka Index (Country Brand Index, CBI) rangsora alapján. Magyarország Thaiföld után a második a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok rangsorában.
hirdetés
A CBI ranglistán Ausztrália után az Egyesült Államok a második, míg az Egyesült Királyság feljött a harmadik helyre. A legnépszerűbb tíz ország között Franciaország, Olaszország, Kanada, Spanyolország, Új-Zéland, Görögország és Japán következik.

2006-ban az első két helyezés megegyezett az ideivel, majd a harmadik Olaszország, Franciaország, Görögország, az Egyesült Királyság, Spanyolország, Új-Zéland, Maldív-szigetek és India volt.

Idén Horvátország, Kína és az Egyesült Arab Emirátusok nyerték el az első három helyet a feltörekvő csillagok kategóriában, mivel az elkövetkező öt évben nagy valószínűséggel ezek lesznek a legközkedveltebb turistacélpontok.

„Egy ország-márkát leginkább maguk a turisták népszerűsítik, és „márka-evangelistákként” fontos szerepet játszanak az országok iránti elkötelezettség kiépítésében is. A gyakori utazók rendszerint online közösségek tagjai, és így gyorsan képesek befolyásolni a közvéleményt. Érzelmi kötelék kialakításával és erős elkötelezettség megteremtésével segítenek új utazók megnyerésében, erősítik a lojalitást az ország-márkák iránt, és a leghatásosabb eszköz, a szóbeszéd-marketing útján képesek alakítani egy ország imázsát.” – mondta a kutatás kapcsán Szűcs Ervin, a Weber Shandwick regionális ügyvezető igazgatója.

A CBI indexet idén harmadik alkalommal állították össze egy 2600 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végzett kutatás alapján. Az indexet a vezető nemzetközi márkaügynökség, a FutureBrand készítette el a Weber Shandwick pr-ügynökség globális utazás és életvitel szakcsoportjával együttműködve. A CBI kulcsjellemzők alapján vizsgálja és rangsorolja az ország-márkákat. Az idei index egyesíti magában az ország-márkák már meglévő sorrendjét, a piaci trendeket, az utazók motivációit, valamint a turizmus, az utazás, és az ország-márkák terén megfigyelhető kihívásokat és lehetőségeket.

Vezető ország-márkák 2007-ben a CBI rangsor alapján

1.

Ausztrália

6.

Kanada

2.

Egyesült Államok

7.

Spanyolország

3.

Nagy-Britannia

8.

Új-Zéland

4.

Franciaország

9.

Görögország

5.

Olaszország

10.

Japán



Vezető ország-márkák 2006-ban a CBI rangsor alapján

1.

Ausztrália

6.

Nagy-Britannia

2.

Egyesült Államok

7.

Spanyolország

3.

Olaszország

8.

Új-Zéland

4.

Franciaország

9.

Maldív-szigetek

5.

Görögország

10.

India



Ország-márka Rangsorok 2007

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Kína, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország

A legegyszerűbb üzletkötést lehetővé tevő ország-márkák

Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Kanada, Írország, Franciaország

Az üzleti utak meghosszabbítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Ausztrália, Olaszország, Japán, Thaiföld

Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák

Egyesült Államok, Svájc, Németország, Szingapúr, Egyesült Arab Emirátusok

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák

Olaszország, Franciaország, Egyiptom, India, Nagy-Britannia

A leghitelesebb ország-márkák

Új-Zéland, Kína, Dél-Afrika, Japán, Thaiföld

A legjobb tengerparti strandokkal rendelkező ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Ausztrália, Dominikai Köztársaság

A leginkább családbarát ország-márkák

Dánia, Kanada, Ausztrália, Egyesült Államok, Svédország

A legjobb történelmi ország-márkák

Egyiptom, Olaszország, Kína, Görögország, Franciaország

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák

Egyesült Arab Emirátusok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Tahiti, Kanada

A természeti értékekben leggazdagabb ország-márkák

Új-Zéland, Ausztrália, Maldív Szigetek, Kanada, Dél-Afrika

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák

Spanyolország, Egyesült Államok, Brazília, Thaiföld, Szingapúr

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák

Franciaország, Olaszország, Szingapúr, Japán, Egyesült Államok

A szabadidős sportokra legideálisabb ország-márka

Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Dél-Afrika, Egyesült Államok

A legbarátságosabb helybeliekkel rendelkező ország-márkák

Ausztrália, Kanada, Új-Zéland, Írország, Thaiföld

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák

Maldív-szigetek, Tahiti, Bahamák, Jamaica, Új-Zéland

A legbiztonságosabb ország-márkák

Új-Zéland, Kanada, Svédország, Dánia, Svájc

A bevásárló turizmus legkedveltebb ország-márkái

Egyesült Államok, Egyesült Arab Emirátusok, Szingapúr, Olaszország, Japán

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák

Thaiföld, Magyarország, Csehország, Mexikó, Vietnam

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák

Kanada, Új-Zéland, Ausztrália, Svédország, Szingapúr

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés