hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszaesett a magyar országmárka

Zsinórban harmadszor is Ausztrália a világ legerősebb turisztikai országmárkája a Weber Shandwick és a FutureBrands Country Brand Index felmérése szerint. A nem túl markáns arcélű Magyarország egyedül az ár/érték kategóriában emelkedik ki – tavaly második volt, idén épphogy befért a tízbe.
hirdetés

Nincs markáns arculata Magyarországnak – ez az egyik tanulsága a Weber Shandwick és a FutureBrands idén negyedszer elkészített Country Brand Index (CBI) felmérésének. A kutatás olyan paramétereket vizsgál, amelyek üzleti, gazdasági vagy turisztikai szempontból érdekessé tehetnek egy országot, 2700 nemzetközi – üzleti és szabadidős – utazó, illetve turisztikai szakemberek megkérdezésével.

Ahogy a korábbi években, Magyarország idén is csak az ár/érték kategóriában került a legjobb tíz közé. Azonban míg tavaly megszerezte a stabil első Thaiföld mögötti második helyet, idén a tizedikre esett vissza, miközben többek között Csehország és Lengyelország is elénk került.

Az angolszász országoknak nagyon megy
Az összességében legerősebb országmárka – sorban harmadszor – Ausztrália lett, amelyet Kanada és az Egyesült Államok követ. A feltörekvő kategóriát a pekingi olimpiával rivaldafénybe került Kína, az Egyesült Arab Emirátusok és Horvátország vezeti – a kutatás értékelői szerint ez azt jelenti, hogy ezek az országok lesznek a következő évek legnépszerűbb célpontjai.

A felmérés még számtalan szempontot vizsgált, a tízes élmezőny pedig több kategóriában is első ránézésre váratlan helyezetteket szül. Művészeti-kulturális szempontból Németország a tizedik legérdekesebb ország, Írországban kedvesek a helyiek, Japán a legjobb éjszakai szórakozásra, Svájc és Monaco erős gasztronómiában, az Egyesült Államok jól áll ár/érték arányban és sokan költöznének például Skóciába egy látogatás után.
 

CBI országmárka rangsorok, 2008
Vezető országmárkák: 1. Ausztrália 2. Kanada 3. Egyesült Államok 4. Olaszország 5. Svájc 6. Franciaország 7. Új-Zéland 8. Nagy-Britannia 9. Japán 10. Svédország

Az üzletkötésre legideálisabb ország-márkák: Egyesült Államok, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Ausztrália, Kína, Ausztria, Kanada, Japán
 
Konferenciák lebonyolítására legideálisabb ország-márkák: Japán, Egyesült Államok, Szingapúr, Németország, Kanada, Svájc, Egyesült Arab Emirátusok, Nagy Britannia, Qatar, Svédország

Művészeti és kulturális szempontból legvonzóbb ország-márkák: Olaszország, Franciaország, Egyiptom, Japán, Görögország, Nagy Britannia, Izrael, India, Kína, Németország

A leginkább családbarát ország-márkák: Kanada, Spanyolország, Dánia, Ausztrália, Új-Zéland, Svédország, Ausztria, Egyesült Államok, Írország, Olaszország

A legjobb történelmi ország-márkák: Egyiptom, Olaszország, Franciaország, Görögország, Izrael, Nagy Britannia, Kína, India, Peru, Japán

A legjobb szálláshelyekkel rendelkező ország-márkák: Egyesült Arab Emirátusok, Egyesült Államok, Maldív-szigetek, Ausztrália, Svájc, Kanada, Bahamák, Monaco, Szingapúr, Tahiti

A legkedvesebb helyiekkel bíró ország-márkák: Új-Zéland, Írország, Thaiföld, Kanada, Ausztrália, Skócia, Svédország, Fiji, Bahamák, Olaszország

A éjszakai szórakozásra legideálisabb ország-márkák: Japán, Brazília, Spanyolország, Thaiföld, Egyesült Államok, Ausztrália, Szingapúr, Hollandia, Nagy Britannia, Franciaország

A legjobb kulináris élvezeteket nyújtó ország-márkák: Olaszország, Franciaország, Japán, Szingapúr, Svájc, Ausztria, Spanyolország, Monaco, Belgium, Egyesült Arab Emirátusok

A pihenésre és kikapcsolódásra legideálisabb ország-márkák: Maldív-szigetek, Tahiti, Új-Zéland, Fiji, Bahamák, Bermudák, Aruba, Jamaica, Svájc, Írország

A legbiztonságosabb ország-márkák: Norvégia, Svájc, Új-Zéland, Svédország, Dánia, Kanada, Monaco, Belgium, Ausztria, Ausztrália

A legjobb ár-érték arányt képviselő ország-márkák: Thaiföld, India, Mexikó, Csehország, Lengyelország, Egyesült Államok, Malajzia, Törökország, Észak-Afrika, Magyarország

A leginkább lakhelyváltoztatásra csábító ország-márkák: Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Svájc, Skócia, Svédország, Egyesült Államok, Írország, Németország, Nagy Britannia

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés