hirdetés
hirdetés
hirdetés

Imádták Bruce Willist a Hell szpotjában a nézők

Az NRC kutatócég megmérte, hogy mennyire tetszett a fogyasztóknak a Hell energiaitalmárka Bruce Willis főszereplésével készült szpotja. A fogyasztóknak tetszett, de a valós idejű tetszési index azt mutatja, hogy a márka megjelenése jócskán lelohasztotta a nézők kedélyét.

hirdetés

Az NRC által elvégzett kutatáshoz egyrészt készült egy valós idejű tetszési index is, amely a szpot történéseivel egyidejűleg mutatja azt, hogy a fogyasztónak mennyire tetszik az, amit lát (a kutatásban résztvevőknek egy csúszkát húzogatva kellett az aktuális tetszési faktort beállítaniuk). Bruce Willis megjelenése az egekbe lövi az indexet, a Hell-lel való szembesülés ezt valamennyire leapasztja, de Bruce következő megjelenése ismét feljebb viszi. Innentől lényegében aszerint nő vagy csökken kisebb mértékben az index, hogy Bruce Willis vagy a termék látható-e a képernyőn.

  

A szpotról aztán több dimenzió mentén is kérdéseket tettek fel a kutatásban résztvevőknek. Ez azt az eredményt hozta, hogy a hazai reklámszpotok benchmarkjához (a benchmarkról részletesen lásd kertes írásunkat - a szerk.) képest szinte minden dimenzióban jobb értékeket mért az NRC a Hell szpotjára. Átlag fölötti mértékben tetszett a fogyasztóknak a reklámszpot kreatívja, és az átlaghoz képest jobban illeszkedett szerintük a márkához.

A reklámszpot egyes elemeit (szereplő, történet, szöveg, zene és hangulat) vizsgálva is átlag fölötti értékeket mutat a kutatás:

 

A válaszadók 51 százaléka csak pozitív elemeket említett a szpottal (a szereplő, a képi világ, a zene és a történet terén) kapcsolatban, 28 százaléknak inkább tetszett, de említett negatív elemeket is, 14 százaléknak inkább nem tetszett, és csak 7 százaléknyi válaszadó említett kizárólag negatív dolgokat (ezek főleg a terméket magát, valamint a szpot hiteltelenségét emelték ki).

Arra a kérdésre, hogy milyen érzelmeket keltett a reklám, a megkérdezettek a fontos attribútumokat tekintve általában a benchmark fölötti értékeket adtak a szpotnak.

 

A szpot márkamegítélésre gyakorolt hatása a legtöbb tekintetben ugyanakkor elmarad az iparági benchmarktól: míg egy szpot átlagosan 31 százalékban teszi pozitívabbá a márka megítélését, ez a Hell esetében csak 22 százalékos, 65 százaléknál nem változtatott semmit (a benchmark 54 százalék), viszont a benchmarknál alacsonyabb mértékben vitte negatív irányba a megítélést (5 százalék vs. 9 százalék). Sági Ferenc, az NRC kutatási csoportvezetője szerint ez azzal magyarázható, hogy a „már amúgy is erős Hell márkát a szpot azért javította a benchmark érték alatt, mert a márka megítélése egyébként is pozitív”. 

A kutatásról

A kutatás mintaelemszáma 300 fő volt, a kutatásban 18-59 évesek vettek részt, ők mind az NRC Netpaneljének a tagjai. Az adafelvétel időpontja 2018. március volt, online kérdőíves módszerrel. A tagokat többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel választották ki, így a minta reprezentatív korcsoportra, nemre, végzettségre és lakóhelytípusra is. Fontos kiemelni, hogy a kutatást nem ah irdető rendeli meg, ezeket az NRC azért végzi el, hogy növeljék a benchmarkjukat (lásd alább). A Hell-reklám pedig azért került be a mérésbe, mert „mindannyiunk figyelmét felkeltette" - fogalmazott Sági Ferenc. 

Az NRC Spotlight Diganosztikai Rendszere három szempontból vizsgálja a reklámok hatékonyságát. A közel 200 reklámot és 100.000 választ tartalmazó benchmark rendszer segítségével akár szektorspecifikusan is összehasonlíthatóak a reklámok alapértékei, így tudósítva arról, hogy a szpotunk hogyan is szerepel a versenytársakhoz képest. A real-time tetszésérték a kreatív egyes jeleneteit értékeli, míg a Spotability rendszer szemkamerás vizsgálat segítségével mutatja ki, hogy a reklámban megfelelően sikerült-e a márkázás.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A gyengélkedő Walt Disneyt előzték meg értékben.

Az erről szóló törvény több éve hatályos, a helyzet mégis egyre romlik az MKP szerint.

Pontosabban fehér zaj és levendulaillat jön a magazinból, amiben az ágyukat reklámozzák.

Egy feszengős állásinterjú-szituáció köré építettek kampányt a Profession.hu almárkájának.

A terület trendjeit, gyakorlatait, szabályozási kérdéseit vitathatják meg a tagok.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés