hirdetés
hirdetés
hirdetés

NRC, TNS – egyre több az online telefonáló

A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás a magyar internetezők körében. Az NRC és a TNS kutatása szerint a hazai internetezők közel fele alkalmanként, 25 százaléka pedig rendszeresen hívja fel ismerőseit a világhálón keresztül.
hirdetés
Az NRC és a TNS idei első félévére vonatkozó kutatása szerint átalakulnak a hazai internetezési szokások. A hagyományos tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett egyre többen fedezik fel maguknak a világháló egyéb, hasznos vagy szórakoztató funkcióit.

Továbbra is a kapcsolattartás fontos eszköze az internet, de a Voice over IP (VoIP) rendszerek terjedésével a chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Az internetezők közel fele szokta alkalmanként felhívni ismerőseit a világhálón keresztül, és 25 százalékuk ezt rendszeresen teszi.

Az elektronikus média is egyre nagyobb szerephez jut online: a felmérésben résztvevők több mint fele rádiózott, 29 százaléka pedig tévézett már a világhálón. A rendszeres online tévénézők aránya azonban – szemben a rádióhallgatókra jellemző 11 százalékkal – még csupán 2 százalék.

A videomegosztó portálok is nagy népszerűségnek örvendenek: legalább alkalmanként 50 százalékuk keres fel hasonló oldalakat, 14 százalékuk pedig már töltött fel valamilyen videót.

Egyre többen veszik igénybe a világhálót ügyeik intézéséhez is. Az internetezők 61 százaléka hívta segítségül a webet álláskereséshez, míg 30 százalékuk hivatali teendőit is bonyolította már a virtuális térben. A netezők 53 százaléka használta az internetet vásárlásra, az online fizetés azonban még mindig nagyon szűk körre jellemző: 2006 második félévéhez hasonlóan csupán a felhasználók alig több mint 10 százaléka próbálta ki ezt a lehetőséget. Az alacsony arány a bizalmatlanság mellett azzal is magyarázható, hogy csak az internetezők 30 százaléka rendelkezik online fizetésre alkalmas bankkártyával.

A felmérés alapján készült részletesebb, grafikonokat is tartalmazó elemzés elérhető az NRC honlapján, itt.

 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A hidegháború és az űrverseny a grafikusokból is kihozta a legvadabb álmokat.  

Összes lapjában és online felületein is közös tapsra buzdít a kiadó.

A Most Mobilszerviz nekik segítene. Az új brand bevezető kampányát a Human Telex fejlesztette. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Tanácsokat osztanak azoknak, akik most másokon segíthetnek. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Őrültségnek tűnik épp most országimázs-reklámra költeni, de a portugálok inkább aktualizálták az üzenetet.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés