hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elektronikában a Huawei, könyveknél a Libri uralta a karácsonyi netet

A karácsonyi márkazajban vizsgálta az elektronikai cikkek, könyváruházak, kozmetikumok online említéseit és megítélését a Neticle.

hirdetés

Elektronikai cikkek

A kütyük iránti érdeklődés általában már novemberben, a Black Friday környékén megnő, és a webes adatokból látszik, hogy ez később sem hagy alább.

A legtöbbet említett témákból kiderül, hogy az okostelefon egyértelműen a legkeresettebb elektronikai termék. Ezen belül a képernyő, kijelző, illetve az operációs rendszer és frissítés végeztek még dobogón a témák között, mindkettő inkább a negatív visszhangok miatt. Tévéknél főleg a Sony, Samsung, LG hármast hasonlítgatták össze a netezők.

Márka

Decemberi említések száma

Huawei

17962

Samsung

16852

Sony

5787

Apple

8183

Az említésgráf az elektronikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az elektronikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

A legkeresettebb elektronikai márkák decemberi említései a weben (Forrás: Neticle)
A legkeresettebb elektronikai márkák decemberi említései a weben (Forrás: Neticle)

Említések megoszlására tartalomtípusok szerint jellemző a fórumos beszélgetések túlsúlya (Forrás: Neticle)
Említések megoszlására tartalomtípusok szerint jellemző a fórumos beszélgetések túlsúlya (Forrás: Neticle)

A Huawei aktiválta leghatékonyabban a követőit karácsony előtt, három nyereményjáték is belefért az év végi hajrába. A 9000 fórumos hozzászólásban sok (20%) dicséretet kaptak a kínai készülékek kamerájuk és gyorsaságuk miatt, de akadtak kritikus pontok is (24%-ban). 

Az Apple háza táján nem olyan gyakori a social media aktivitás, inkább a sajtó figyelmét ragadta meg, hogy Kínában az iPhone árusításának szabtak törvényi gátat, de összességében az amerikai márka népszerűsége alábbhagyni látszik a versenytársakéval szemben az online diskurzusban.

A Samsunggal a lassú okostelefonok és a becsíkozódó képernyőjű tévék miatt elégedetlenek néhányan.

Könyváruházak

Márka

Decemberi említések száma

Libri-Bookline

589

Líra

400

Alexandra

130

Bookline

109

A könyváruházak között a Libri és a Líra teljesített jól a közösségi oldalakon.

Az említésgráf az könyváruházak kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az könyváruházak kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

Meglepően sok volt a releváns twitter-említés (20-25%-ban), persze a Facebook-kommunikáció sem maradt el.  A fórumokon kívül a konyves.blog.hu, a hvg.hu és a litera.hu olvasói írtak a legtöbbet a könyvekről.

Kozmetikumok

Márka

Decemberi említések száma

The Body Shop

363

Nivea

259

Lush

204

L’Oreal

34

A kozmetikai márkák között a The Body Shop végzett az élen a Nivea, a Lush és a L’Oreal előtt, ha az említések számát nézzük, ami egyenes arányban van a szponzorált tartalmakkal is.

Az említésgráf az kozmetikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja  (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az kozmetikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

A The Body Shop háza táján a Netpincért is bevonó kampány vitte a decemberi prímet, 80-90%-ban itt szaporították a kommenteket ajándékcsomagokért a fogyasztók.

A Nivea két kampánnyal rukkolt elő még az ünnepek előtt, Facebookon és szponzorált videók formájában. A Lush a videósokat is bevonta, 40%-ban szponzorált videós tartalmak (termékbemutatók, tesztek, ajándékcsomag-sorsolások) alatt esett szó a termékeiről, különösképp a fürdőbombáról.

Plázák

A karácsonyi készülődés szinte menetrendszerű plázázást is jelent karácsony előtt, ami a plázák social media aktivitásán is meglátszik. Árkád, Westend, Campona a legemlítettebbek sorrendje.

Márka

Decemberi említések száma

Árkád

1274

Westend

572

Campona

468

Az említésgráf az plázákkal kapcsolatos kulcs témákat és kapcsolataikat mutatja  (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az plázákkal kapcsolatos kulcs témákat és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

Érdekesség, hogy az Árkád említései jórészt organikusak: a Rossmann és a Costa is nyereményjáték keretében arra kérte a követőit, hogy írják meg, melyik a kedvenc üzletük. Ennek többek között az Árkád örülhetett, de több vidéki (Pécs, Szeged, Győr) központ mellett is letették a voksukat a kommentelők.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Újabb, a márkamegjelenítést szinte teljesen nélkülöző reklám a gyorsétterem-lánctól.

Friderikusz Sándor új műsorában, az Életünk történetében az Istenes-Csobot páron kívül ők is feltűnnek majd.

Nem az előírt formában adták le kimutatásaikat egy vizsgálatban.

A WPP nyerte a 29 piacra szóló megbízást, a hazai és környező piacokon a Burson Cohn & Wolfe régiós partnereként a Chapter4 felel majd a PR-kommunikációért.

Két német partnerrel közösen, lead ügynökségként segítették az online biztosító németországi terjeszkedését.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés