hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámarcok 8.

Nem akarják jobbá tenni a világot

A reklámszakma szereplőinek a legfontosabb érték a család, a világot azonban a legkevésbé sem akarják jobbá tenni. Emellett szabadidejük nagy részét családjukkal töltik, és iszonyatosan sok zenét hallgatnak. Szonda Ipsos - Kreatív kutatás 8. rész.
hirdetés

A kutatás vége felé közeledve az előző részben arra voltunk kíváncsiak, hogy a szakma mit gondol saját magáról, a reklám funkciójáról és a szakma körülményeiről. Arra jutottunk, hogy számukra a reklám se nem önkifejezési mód, se nem művészet, viszont a magyar reklámokat igenis ötletesnek tartják. Az akadályt rendre az ügyfélben látják, a szakmájukat belterjesnek ítélik. Összességében viszont nem jelent büszkeséget nekik a szakmában dolgozni. Az utolsó előtti részben azt tárgyaljuk, hogy a szakemberek milyen értékeket tekintenek fontosnak, és mit csinálnak a szabadidejükben.
 
Család, munkaöröm, szabadidő
A válaszadók számára legfontosabb értéket a boldog családi élet jelenti. Ezt követi a munka öröme, a biztonságos, kiegyensúlyozott élet, és ezzel némiképp kontrasztban a színes, változatos élet.
 
Ugyanakkor a legkevésbé sem jellemző rájuk, hogy a világ dolgainak javítását vallanák követendő értéknek. De ugyanígy nem ért el túl előkelő helyet az értékek rangsorában a sikeresség, és a szakmai életben a maximum nyújtása.






A család fontosságát az is jelzi, hogy a válaszadók szabadidejük 45 százalékát családtagjaikkal töltik.
 

Legjellemzőbb szabadidős, kulturális tevékenységek a zenehallgatás (nem élőzene), az olvasás, a sportolás, a kávézók, kocsmák, pubok látogatása (barátokkal való találkozás szórakozóhelyen), barátokkal való találkozás otthon, a partizás, bulizás. A többi szabadidős, kulturális tevékenység nem jellemző rájuk.
 



 

A kutatásról
A Szonda Ipsos 2009 márciusában készítette a kutatást a Kreatív megbízásából a magyarországi reklámügynökségek (atl és online) dolgozóinak körében. A kutatás alanyai azok voltak, akik az adott ügynökségen belül valamilyen formában részt vesznek a kreatívfolyamatban, tehát a kreatívcsapatok munkatársai, az accountok, a menedzsmenttagok és a stratégiai tervezésért felelős emberek. Az adminisztratív és egyéb munkakörben dolgozók nem vettek részt a kutatásban.
 
A Kreatív előzetes címgyűjtése után megkezdett kutatásban az összesen 1100 munkatársat foglalkoztató 87 hazai (85 százalék atl/15 százalék online,) ügynökség közül 58 cég vett részt a kutatásban. A 600 címre kiküldött online kérdőívet 303-an töltötték ki; a 27 százalékos elérési, és a több mint ötvenszázalékos válaszadási arány önkitöltős módszertan mellett nagyon jó aránynak tekinthető. Mivel a válaszadók és az alapsokaság (a 87 ügynökségnél dolgozók) között nincs lényeges eltérés az ügynökség típusa, az ügynökség mérete, tulajdoni háttere és a munkavégzés jellege szerint, ezért a kutatás e szempontok szerint reprezentatív. A mintavételi hiba +/-5 százalék.
 
Fontos megjegyezni, hogy a kutatás sem hazai, sem pedig nemzetközi előképekre nem támaszkodhatott (a nemzetközi kutatások rendszerint a komplett kreatívipart vizsgálják, amelybe a reklámszakma mellett ugyanúgy beletartoznak a képzőművészek, zenészek, építészek, divattervezők, dizájnerek is). A kérdések típusainak összeállításakor hasznos kiindulópontként szolgáltak a hazai és nemzetközi újságíró kutatások (lásd pl.: Vásárhelyi Mária Foglalkozása: újságíró, MÚOSZ/MTA-ELTE 2007, és Pew Research Center for the People & The Press: How journalists see journalists?, 2004).
 
A kutatás szakmai támogatói a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége és a Magyar Reklámszövetség voltak.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

MIAU! címmel nyílik ingyenes kiállítás, amin kilenc kortárs magyar alkotó macskás fényképeit és személyes történeteit lehet majd megnézni. Megnyit: Fekete Ádám.

Egyesületi formában próbálnak pozitív válaszokat találni. Csatlakozott például a Központ, a Dobrumba, a Rácskert és a Hivatal is.

Tíz külföldi kiadó is megvásárolta a jogokat, itthon a Librinél jelenik meg ősz legelején az A mi kockánk.

A White Rabbit 6 érmet hozott el a fesztiválról, köztük két aranyat. 

Leitner Attila a két éve kinevezett Csatári Patrikot váltja – értesült a Media1.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés