hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagyot nőhet jövőre a reklámköltés

Reklámköltési becslést adott közre a Magna Global. A médiaügynökségi szervezet előrejelzése szerint a 2011-es reklámköltés az előzetes várakozásokat meghaladva átlépheti az 5 százalékot is. A húzórégió a Távol-Kelet lesz.

hirdetés

Frissített globális reklámköltési becslést adott ki a Magna Global, az IPG Mediabrands szervezete. Az előrejelzést egy átfogó modell mentén alakították ki, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza az 1999 és 2016 közötti időszakra vonatkozóan. Becslésük szerint a reklámköltés világszerte 5,4 százalékkel fog növekedni 2011-ben. Ez összesen 412 milliárd amerikai dollárt jelent majd pluszban, árfolyamváltozás nélkül.

Jobb, mint hitték

A várt növekedés meghaladja a Magna által korábban publikált 4,2 százalékos várakozást. A növekedés egyébként idén is meghaladja az előzetes becslést, hiszen az ügynökségi szervezet előbb 5,6 százalékot jósolt, ám jelenleg már 6,9 százalékosra becslik az idei év növekedését.

Az egyes nemzeti piacok között azonban nagy a különbség. A világ legtöbb országában nőni fog a költés, ebben Argentína, India és Kína állnak majd az élen, míg a piacok kisebb része, mint Görögország, Horvátország és Írország ellentétes, csökkenő reklámszektorral küzd.

A hosszú távú növekedési ráták is javultak. A Magna szerint 2016-ig az iparági világszintű átlag éves növekedési ráta 6,3 százalék, ahol az egyes évekre vonatkozó becslések többnyire jelentősen – több mint fél százalékkal – javultak a 2010. júniusban publikált adatokkal szemben.

Marad a tévé az élen

A televízió 2011-ben is megtartja vezető szerepét a világon, a hirdetési piacból való több mint 40 százalékos részesedésével, összesen 169 milliárd USA-dollárral. Globális szinten ez a médium a Magna szerint évi átlag 7,5 százalékos növekedést tudhat majd magáénak 2016-ig.

Az online reklámpiac még gyorsabban bővül, növekedésben megelőzve a napilapot, amely csak 2013-ig lesz a világ második legnagyobb hirdetési médiuma. Az online 2016-ban elérheti a 117 milliárd dolláros volument. Ez leginkább a piac terjeszkedésének köszönhető, mivel ennek a médiumnak az új hirdetők alkotják a gerincét.

A Magna a digitális médiumokat külön is elemezte. 2011-ben várakozásaik szerint az online videó a globális reklámtortából 4,7 milliárd dolláros szeletet hasít majd ki, és évente 19,6 százalékot növekszik 2016-ig, amikorra ez a szektor 11,4 milliárd dolláros volument ér majd el. A mobil hirdetési piac kisebb, csak 2,7 milliárd dolláros, viszont hasonló ütemben nő majd, így 2016-ra a médiatulajdonosok a mobilhirdetésekből 6,6 milliárd dollárt kereshetnek. A digitális közterületi reklám fontossága is nő – erről olvashatnak korábbi cikkünkben is –, de a mobilnál kisebb arányú a jelenléte (2,6 milliárd dolláros reklámbevétel) és lassabb ütemben nőhet az elkövetkező években, összesen 5,2 milliárd dollárra 2016-ra. A digitális mozis hirdetési piac 2011-ben 2,8 milliárd dollárt érhet el és átlag 9,1 százalékkal nőhet az elkövetkező öt év alatt.

A print sem hal azért meg

A napilapok piaca visszafogottan, de ugyancsak növekszik – állandó árfolyam mellett a következő öt éven keresztül évente átlag 1,7 százalékkal –, még akkor is, ha sok piacon jellemző a folyamatos csökkenés. Több országban az újság ugyanis az egyetlen lehetséges módja a fejlődő fogyasztói csoportok felé való tartalomterjesztésnek és az online-nal való versenyben sem éri jelentős kannibalizáció – írja az ügynökségi csoport jelentése.

A magazinok rosszabb körülményekkel szembesülnek az online-nal való versenyben – különösen a hírek és a celebtartalmak sínylik majd meg az elkövetkező időszakot. 2016-ig éves átlagban csak egytized százalékos növekedéssel számolhatnak.

A rádió és a közterület világszinten 4,1 és 8 százalékkal bővülhet majd éves átlagban az elkövetkező öt évben, amely némileg több, mint amit a 2011-es évre várt a Magna.

Nem mindenki egyenlő

Már említettük, hogy a két abszolút számban és relatív növekedésben is kiemelkedő piac India és Kína. India hirdetési piaca 2011-ben 21 százalékkal növekedhet helyi pénznemben, amely így 243 milliárd rúpiát generálhat (több mint 5 milliárd amerikai dollárt). Az ezt követő öt évben átlag 19,1 százalékos átlagnövekedési rátára számíthat az ország.

Kína teljesítménye az eddigieknél is jobban erősödik, az öt éves periódusban átlag évi 16,6 százalékos becsült reklámbevétel-emelkedéssel. Kína 2013-ra a világ második legnagyobb piacává válhat és a médiatulajdonosok 391 milliárd jüant generálhatnak. Állandó árfolyam mellett ez 57,4 milliárd amerikai dollárt jelentene.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A jövőben a Café felel a szálloda külső kommunikációjáért.

A Soft Opening célja, hogy a gyerekek mellett a szülőket is bevonja a sztoriba.

A nagy adag nosztalgiázás mellé új reklámfilm is készült.

A Sherpa 10 éves születésnapját ünneplő hirdetéseinek megtervezését a TBWA/Helsinkire bízta.

A főpolgármester ezt megválasztása utáni egyik első interjújában ígérte meg.

hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.