hirdetés
hirdetés
hirdetés

Főleg a fiataloknak tetszett a Coca-Cola focis szpotja

Az NRC kutatócég megmérte, hogy mennyire tetszett a fogyasztóknak a Coca-Cola futball-világbajnokságra készült szpotja. A nézői tetszés és a márkailleszkedés terén is jól teljesített.

hirdetés

Az NRC által elvégzett kutatáshoz egyrészt készült egy valós idejű tetszési index is, amely a szpot történéseivel egyidejűleg mutatja azt, hogy a fogyasztónak mennyire tetszik az, amit lát (a kutatásban résztvevőknek egy csúszkát húzogatva kellett az aktuális tetszési faktort beállítaniuk). 

A videón látszik, hogy a szpot elején a kezdődő futballmeccs nem kelti fel a három vizsgált korosztály (18-29, 30-49, 50-59 évesek) közül főleg a fiatalok érdeklődését, ugyanakkor a zene és a dinamikus jelenetek rájuk vannak a legnagyobb hatással, miközben a másik két korcsoport is pozitívan reagál. A fiatal korcsoport érdeklődése hamarosan ismét rohamosan csökkenni kezd, az első konkrét márkamegjelenés a másik két korosztálynál is lejtőre teszi az érdeklődést.

A gólhelyzetnél fokozódik a tesztnézők izgalma, a gólhelyzetről való lemaradásra ők is negatívan reagálnak, de az elejtett kóla jelenete oldja a feszültséget, míg Jason Derulo megjelenése a fiatalok recepcióját javítja, a 30-49-nek is tetszik, az idősek tetszése viszont csökkenni kezd. A végső, szöveges geg leginkább a 30-49 éveseknek tetszik, a 18-29 évesek az NRC szerint nem annyira érzékenyek a szövegre, az ő tetszési indexe inkább a látottakkal változik. 

"A tökéletes meccsélményhez kell egy Coca-Cola" mondattal egyik korcsoport sem ért egyet, de a márka és a világbajnokság hivatalos logójának megjelenésekor valamelyest javul a tetszési index.

A tesztnézőket a film végeztével különböző szempontok alapján kérdezték ki a látottakról. A hazai reklámszpotok benchmarkjához (a benchmarkról részletesen lásd keretes írásunkat - a szerk.) képest minden dimenzióban jobb értékeket mért az NRC a Coca-Cola szpotjára. Bőven átlag fölötti mértékben tetszett a fogyasztóknak a reklámszpot kreatívja, és az átlaghoz képest jobban illeszkedett szerintük a márkához.

A reklámszpot egyes elemeit (szereplő, történet, szöveg, zene és hangulat) vizsgálva is magasan az átlag fölötti értékeket mutat a kutatás: 

A nézők 58 százaléka kizárólag pozitív elemeket említett a szpot kapcsán, 27 százaléknak tetszett, de említett negatív elemeket is, míg részben vagy egészében csak összesen 15 százalék utasította el. A negatív megjegyzések szinte kizárólag a focival kapcsolatban jelentek meg. 

A szpot imázsértékei is jóval a benchmark érték fölött vannak, és elsősorban a fiatalos, modern, trendi, érthető és humoros imázselemek mentén építették a márkát. A szpot után a nézők háromnegyede mondta azt, hogy biztosan vagy valószínűleg vásárolna a termékből.

 

A kutatásról

A kutatás mintaelemszáma 300 fő volt, a kutatásban 18-59 évesek vettek részt, ők mind az NRC Netpaneljének a tagjai. Az adafelvétel időpontja 2018. március volt, online kérdőíves módszerrel. A tagokat többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel választották ki, így a minta reprezentatív korcsoportra, nemre, végzettségre és lakóhelytípusra is. Fontos kiemelni, hogy a kutatást nem a hirdető rendeli meg, ezeket az NRC azért végzi el, hogy növeljék a benchmarkjukat (lásd alább). 

Az NRC Spotlight Diganosztikai Rendszere három szempontból vizsgálja a reklámok hatékonyságát. A közel 200 reklámot és 100.000 választ tartalmazó benchmark rendszer segítségével akár szektorspecifikusan is összehasonlíthatóak a reklámok alapértékei, így tudósítva arról, hogy a szpotunk hogyan is szerepel a versenytársakhoz képest. A real-time tetszésérték a kreatív egyes jeleneteit értékeli, míg a Spotability rendszer szemkamerás vizsgálat segítségével mutatja ki, hogy a reklámban megfelelően sikerült-e a márkázás.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés