hirdetés
hirdetés
hirdetés

Brandchannel - megszemélyesített márkák

Melyik márka mellett ülnél egy vacsorapartin? Melyik jelenleg nem létező márkát támasztanád fel? Melyik márkával vitatkoznál? A száraz márkakutató-kérdőívek helyett ezekre és még további hét hasonló kérdésre válaszolhattak azok, akik részt vettek a Bradchannel „márkafüggőknek” szóló site Brand Junkie Awards felmérésében. Az eredmények szerint a legnagyobb közkedveltségnek az Apple örvendhet.
hirdetés
A felmérés során február 24-e és március 9-e között közel 2000 Brandchannel olvasó – akiknek 74 százaléka a marketinges szakmában dolgozik - 107 országból válaszolt a tíz kérdésből álló kérdőívre. A válaszok alapján úgy tűnik, a szavazók legnagyobb része elkötelezett Apple-rajongó, de jól szerepelt még a Coca-Cola, a Nike és a Google is. Akik pedig nem örülhetnek az eredmények láttán: a Microsoft, az Amerikai Egyesült Államok illetve azok a cégek, amelyek hiába próbálnak magukról „zöld” imázst kialakítani.

A Brandchannel kérdései közül az első így hangzott: Melyik márka mellett ülnél egy vacsorapartin? 14.3 százalékkal az Apple nyert, utána az emberek legszívesebben a Virgin, a Google, a Coca-Cola és a Nike mellett foglalnának helyet a fehér asztalnál.

A Brandchannel elemzése szerint ez a választás olyan márkaértékeket mutat, mint a szexuális vonzerő, intelligencia, humorérzék és ízlés – szó szerinti és metaforikus értelemben egyaránt.

A szavazók abban a kérdésben, hogy melyik brand alakítaná át a történelem menetét, ha visszaküldenék 100 évvel ezelőttre a múltba – szintén az Apple-t tették meg győztesnek, majd a Microsoft, a Google, a Coca-Cola és a Ford következik a sorban.

Az első kérdés, melynek válaszai közt nem is szerepelhetett az Apple, a következő volt: Melyik jelenleg nem létező márkát támasztanád fel? Úgy tűnik a mai márkafanatikusok nem ragaszkodnak különösebben a kimúlt márkákhoz: a legnagyobb aránnyal – 12.4 százalékkal – az „egyiket sem” kategória nyert, ezután a PanAm, az Atari, a TWA és a Cingular volt még képes érzelmeket kelteni.

Szellemes mellékvágánya volt az erre a kérdésre adott válaszoknak – jegyzik meg a szerkesztők – hogy többen olyan márkát támasztottak volna fel, mely ma is létezik, mint például a Howard Johnson vagy a Fresca; ami ugyancsak nagy kihívás a márkatulajdonosoknak.

A Melyik márkával vitatkoznál? Kérdésre a legtöbben a Microsoftra szavaztak ugyan, de 6.1 százalékos elsőségével nem sokkal vezet meglepő módon az Apple előtt, amely 4.3 százalékot ért el – leginkább annak köszönhetően, hogy az Apple-kedvelők még több teljesítményt és innovációt várnának el a cégtől.

Arra a kérdésre, hogy melyik márka inspirál a legjobban, nem meglepő módon az Apple futott be győztesként, elsöprő többséggel, 22.1 százalékkal, utána messze lemaradva a Nike, a Coca-Cola, a Google és a Starbucks következik.

Az Apple még további három „kategóriában” győzedelmeskedett: a válaszadók leginkább Apple-ként jellemeznék magukat, ha márkák lennének. Legkevésbé az Apple nélkül tudnának élni, és a jövőben a legvalószínűbben Steve Jobs cége fogja forradalmasítani a márkaipart.

Két további kérdésben nem szerepelt az Apple, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne érdekes a szavazók állásfoglalása: arra a kérdésre például, hogy ha megtehetnéd, melyik márkát márkáznád újra, az első helyen egy „valódi” márka, a Microsoft szerepel, a másodikon viszont maga az Amerikai Egyesült Államok. Az egyik hozzászóló „márkaszempontú” értékelése szerint azért, mert személyiségei és értékei nem konzisztensek a hagyományával.

A szavazók azzal kapcsolatban is kinyilvánították álláspontjukat, hogy mit gondolnak a zöldmarketing-dömpingről. Arra a kérdésre, hogy melyik márka váltott valóban zöldre, a legtöbb szavazatot az „egyik sem” kapta, elsöprő többséggel, 19.4 százalékkal, tíz százalékkal lemaradva sorakoznak a sokak szerint átlátszónak minősített kommunikátorok, a Toyota, a BP, a Body Shop és a Honda.

A felmérés honlapját itt megtekintheti.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Brandchannel.com)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés