hirdetés
hirdetés
hirdetés

Brandchannel - megszemélyesített márkák

Melyik márka mellett ülnél egy vacsorapartin? Melyik jelenleg nem létező márkát támasztanád fel? Melyik márkával vitatkoznál? A száraz márkakutató-kérdőívek helyett ezekre és még további hét hasonló kérdésre válaszolhattak azok, akik részt vettek a Bradchannel „márkafüggőknek” szóló site Brand Junkie Awards felmérésében. Az eredmények szerint a legnagyobb közkedveltségnek az Apple örvendhet.
hirdetés
A felmérés során február 24-e és március 9-e között közel 2000 Brandchannel olvasó – akiknek 74 százaléka a marketinges szakmában dolgozik - 107 országból válaszolt a tíz kérdésből álló kérdőívre. A válaszok alapján úgy tűnik, a szavazók legnagyobb része elkötelezett Apple-rajongó, de jól szerepelt még a Coca-Cola, a Nike és a Google is. Akik pedig nem örülhetnek az eredmények láttán: a Microsoft, az Amerikai Egyesült Államok illetve azok a cégek, amelyek hiába próbálnak magukról „zöld” imázst kialakítani.

A Brandchannel kérdései közül az első így hangzott: Melyik márka mellett ülnél egy vacsorapartin? 14.3 százalékkal az Apple nyert, utána az emberek legszívesebben a Virgin, a Google, a Coca-Cola és a Nike mellett foglalnának helyet a fehér asztalnál.

A Brandchannel elemzése szerint ez a választás olyan márkaértékeket mutat, mint a szexuális vonzerő, intelligencia, humorérzék és ízlés – szó szerinti és metaforikus értelemben egyaránt.

A szavazók abban a kérdésben, hogy melyik brand alakítaná át a történelem menetét, ha visszaküldenék 100 évvel ezelőttre a múltba – szintén az Apple-t tették meg győztesnek, majd a Microsoft, a Google, a Coca-Cola és a Ford következik a sorban.

Az első kérdés, melynek válaszai közt nem is szerepelhetett az Apple, a következő volt: Melyik jelenleg nem létező márkát támasztanád fel? Úgy tűnik a mai márkafanatikusok nem ragaszkodnak különösebben a kimúlt márkákhoz: a legnagyobb aránnyal – 12.4 százalékkal – az „egyiket sem” kategória nyert, ezután a PanAm, az Atari, a TWA és a Cingular volt még képes érzelmeket kelteni.

Szellemes mellékvágánya volt az erre a kérdésre adott válaszoknak – jegyzik meg a szerkesztők – hogy többen olyan márkát támasztottak volna fel, mely ma is létezik, mint például a Howard Johnson vagy a Fresca; ami ugyancsak nagy kihívás a márkatulajdonosoknak.

A Melyik márkával vitatkoznál? Kérdésre a legtöbben a Microsoftra szavaztak ugyan, de 6.1 százalékos elsőségével nem sokkal vezet meglepő módon az Apple előtt, amely 4.3 százalékot ért el – leginkább annak köszönhetően, hogy az Apple-kedvelők még több teljesítményt és innovációt várnának el a cégtől.

Arra a kérdésre, hogy melyik márka inspirál a legjobban, nem meglepő módon az Apple futott be győztesként, elsöprő többséggel, 22.1 százalékkal, utána messze lemaradva a Nike, a Coca-Cola, a Google és a Starbucks következik.

Az Apple még további három „kategóriában” győzedelmeskedett: a válaszadók leginkább Apple-ként jellemeznék magukat, ha márkák lennének. Legkevésbé az Apple nélkül tudnának élni, és a jövőben a legvalószínűbben Steve Jobs cége fogja forradalmasítani a márkaipart.

Két további kérdésben nem szerepelt az Apple, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne érdekes a szavazók állásfoglalása: arra a kérdésre például, hogy ha megtehetnéd, melyik márkát márkáznád újra, az első helyen egy „valódi” márka, a Microsoft szerepel, a másodikon viszont maga az Amerikai Egyesült Államok. Az egyik hozzászóló „márkaszempontú” értékelése szerint azért, mert személyiségei és értékei nem konzisztensek a hagyományával.

A szavazók azzal kapcsolatban is kinyilvánították álláspontjukat, hogy mit gondolnak a zöldmarketing-dömpingről. Arra a kérdésre, hogy melyik márka váltott valóban zöldre, a legtöbb szavazatot az „egyik sem” kapta, elsöprő többséggel, 19.4 százalékkal, tíz százalékkal lemaradva sorakoznak a sokak szerint átlátszónak minősített kommunikátorok, a Toyota, a BP, a Body Shop és a Honda.

A felmérés honlapját itt megtekintheti.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Brandchannel.com)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés