hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az NMHH is a Kutatóponttal dolgoztat

Az online médiapiaci kínálat és a fogyasztói szokások kutatására és ennek módszertanának kidolgozásával bízta meg az NMHH a Kutatópont nevű céget, amely a Fidesz egyik háttérintézményének tekinthető Nézőpont Intézet tulajdonában van. A Kutatópont hirdetmény nélküli gyorsított tárgyalásos közbeszerzés útján nyerte el a megbízást a legkedvezőbb ajánlattal.

hirdetés

„Infomédia monitoring 2012” címmel országos, reprezentatív kutatást végez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), a kutatás módszertani alapjainak kidolgozására és az első kutatás elvégzésére a hatóság közbeszerzést írt ki. A hirdetmény nélküli gyorsított tárgyalásos eljárás nyertese, a három jelentkezőből a Kutatópont lett, 15 millió 400 ezer forintos ajánlatával. A Kutatópont után következő második legkedvezőbb ajánlatot a Bell Research tette 19 millió 400 ezer forint értékben.

Felméretik az Online fogyasztási igényeket

Az NMHH a közbeszerzési értesítő szerint 2012-től, „Infomédia monitoring éves kutatás” néven „az interneten keresztül elérhető médiapiaci kínálat és fogyasztói igények felmérését kezdi meg. A most kihirdetett közbeszerzés célja, ennek a kutatásnak az elméleti és metodológiai megalapozása, ill. az első felmérés elvégzése is.

Az NMHH megfogalmazása szerint a kutatás célja, hogy feltérképezzék „az infokommunikációs technológiák fejlődését, a kínálatot és a fogyasztók számára elérhető technikai lehetőségeket, az információs társadalom és a média konvergenciájából eredő folyamatokat, jelenségeket.”

Az eredmény közzétételéből az az előre megfogalmazott elvárás is kiderül, hogy „a kutatás eredményeinek megfelelő módon kell hozzájárulnia az internetes médiapiaci helyzet elemzéséhez, a jövőbeni szabályozási irányok és igények felméréséhez.” Ez a megfogalmazás azért is árulkodó, mert a 2010 végén elfogadott médiaszabályozást az Alkotmánybíróság döntése után a törvényhozásnak módosítania kellett, és ekkor kerültek ki a kifogásolt jogszabályokból azok a passzusok, amelyek felhatalmazták a Médiatanácsot az írott és az online sajtó fölötti kontroll gyakorlására, azok szankcionálására.

Mit kutatnak majd?

A tervezett felmérések az „Infomédia monitoring éves kutatás” során az alábbi területeket fedi le:
I. Fogyasztói (keresleti) oldal
Adat-blokkok
Internet használati szokások
1. online média
2. lekérhető tartalmak
3. elektronikus kereskedelem
4. elektronikus kormányzat
5. fogyasztói jogok ismerete
6. egyéb használati jellemzők
Kiegészítő, kapcsolódó felmérés: Digitális és média-írástudás

IT biztonság
1) biztonsági intézkedések, védekezések
2) rossz tapasztalatok, incidensek, félelmek
3) Attitűdök az internet szabályozásával kapcsolatban
Vélemény-blokkok
1) elektronikus kereskedelemmel és hirdetésekkel kapcsolatos attitűdök
2) online ügyintézéssel kapcsolatos vélemények, attitűdök
3) biztonságos internethasználattal kapcsolatos attitűdök (policy fókusz)
4) szabályozásra vonatkozó attitűdök
5) online fizetésekre vonatkozó attitűdök
II. Szolgáltatói (kínálati) oldal
1) Online média-tartalom szolgáltatók és témaköreik
2) Internetszolgáltatók és témaköreik
3) E-kereskedők és témaköreik
4) Eszközgyártók, szolgáltatásaik
A részletes leírást és módszertani követelményeket az ajánlattételi dokumentáció tartalmazta.

 

Bizalmasok

A Kutatópont vezetője az a Mráz Ágoston Sámuel, aki a cég 100 százalékos tulajdonosának, a Nézőpont Intézetnek is a vezetője. A Nézőpont alapítója pedig az a Győri Tibor, akit Orbán Viktor miniszterelnök nemrég államtitkárnak nevezett ki a Miniszterelnökségen.

Győri Tibort Orbán Viktor egyik legközelibb bizalmasának tartják, a Nézőpont Intézet pedig a kormánypárt egyik legfontosabb „agytrösztje”, háttérintézménye, a 2010-es választások óta több korábbi munkatársa is az államigazgatásban dolgozik.

A Nézőpont Intézet egy másik cége, a Médianéző 2012 elején egymilliárd forintos megbízáshoz jutott, amelynek tárgya az összes minisztérium számára készülő sajtófigyelési munkák elvégzése 2014-ig.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2009 óta működő képzés szintet lépett.

Lesz mivel feldobni az egyre hidegebb estéket.

Összesen 117,71 milliárd forintról szól a Költségvetési Bizottság hétfőn beadott javaslata – írja a Telex.

Az október közepén megjelenő címkéket a győri RAW Agency tervezte.

A John McClane aksit cserél a kocsijában című performansz „cselekménye” még a legkeményebb nézőt is az epilepsziás roham szélére kergeti.

hirdetés
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!