hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az illegális letöltés teljesen normális

A KutatóCentrum és a Marketing & Média 18-64 éves korosztály körében készített felméréséből az derül ki, hogy a fiatalok többsége nem ítéli el az illegális zeneletöltést. Ennyi pénzt pedig nem hajlandóak kiadni érte.

hirdetés

A KutatóCentrum és a Marketing & Média friss kutatása az illegális zeneletöltéssel kapcsolatos attitűdöket vizsgálta hazánkban, és rámutatott, hogy az internetezők több mint 90 százaléka nem ítéli azt el. Leginkább a fiatalok körében elfogadott ez a tevékenység: míg a 18-24 éveseknek mindössze két százaléka helyteleníti, addig az 55-64 éveseknek már 18 százaléka. A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben túl drágának tartják a letöltéseket.

A válaszadók 49 százaléka, főleg a fiatalok és a férfiak szerint érthető, hogy ilyen magas árak mellett a felhasználók illegális forrásból szerzik azokat. Az illegális tartalmak terjedése nehéz helyzetbe hozta a zeneipart: a Nemzetközi Hanglemezipari Szövetség (IFPI) adatai szerint ugyanis az online zeneletöltések mintegy 95 százaléka ilyen forrásokból származik. A jelenség hazánkban is virágzik: egy független tanácsadócég, a Tera felmérése szerint a szellemi termékekkel foglalkozó iparágak 2015-ig akár 1300 milliárd forint mínuszra is számíthatnak az illegális letöltések miatt.

A megkérdezettek több mint egyharmada ennek ellenére úgy látja, hogy ma már annyian töltenek le illegálisan zenét, hogy ez már visszafordíthatatlan folyamat. További egyharmad pedig úgy vélekedik, hogy a kiadóknak más bevételi források után kellene nézniük, hiszen az illegális letöltés jelenti a jövőt. Leginkább a férfiak (45%) és a 18-24 évesek (48%) gondolják így.

A digitális zenéket érintő adók és az illegális zeneletöltés miatt legutóbb az eMusic által üzemeltetett Songo zeneáruház volt kénytelen bezárni Magyarországon.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Ha van olyan témánk, szolgáltatásunk, amely felkelti az érdeklődést, szinte bárkivel képernyővégre lehet kerülni a globális lockdown kezdete óta – írja Incze Kinga.

Gyártók, kereskedők, forgalmazók és megrendelők egyaránt pályázhatnak.

A direkt erre a célra alapított AM Kiadó havi rendszerességel jelenteti meg a lapot.

Az elismerést korábban Urbán Tamás, Szebeni András és Rédei Ferenc vehette át.

Egy gáláns gesztus ingyen van, de a pozitív következményei beláthatatlanok lehetnek – mondják.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés
hirdetés