hirdetés
hirdetés
hirdetés

ASA - a legtöbb reklámpanasz éve

„Ez volt az eddigi legsűrűbb évünk” – sóhajt fel Chris Smith, az Adverising Standards Authority (ASA) elnöke a brit reklámetikai felügyelőszervezet 2007-es évet taglaló jelentésének bevezetőjében. A frissen kiadott jelentésből azt is megtudhatjuk, hogy tavaly minden eddiginél több lakossági panaszt dolgozott fel az ASA, a legtöbb kifogás pedig egy állami dohányzásellenes kampánnyal kapcsolatban érkezett.

hirdetés
Érdekes módon a legtöbb tiltakozást kiváltó reklámok listáját rögtön a brit egészségügyi minisztérium dohányzásellenes kampánya vezeti: összesen 774 panasz érkezett a Miles Calcraft Briginshaw Duffy reklámügynökség által készített kreatívokra, melyek egyike például egy halhoz hasonlóan horogra akadt embert ábrázol igen plasztikusan.

A második helyezett a Trebor Bassett Services - Cadbury Trident rágó hirdetése lett, melyet a JWT készített. Az 519 panaszt generáló hirdetés a karibi akcentusra alapozott, ami sokak szemében rasszista provokációra volt alkalmas.

A dobogó harmadik lépcsőjére a Kepak UK – Rustlers állhatott fel, a „Rustlers burgers” és a  „Chicken tikka naan” nevű termékek kampányaiért, melyek a Chemistry közreműködésével készültek el. Az összesen 219 kifogást kiváltó két tévészpotban egy férfi a lakására visz egy lányt, és amikor elindítja a mikrohullámú sütőt, hogy megmelegítse a vacsorát, a nappaliban a kanapé is körbefordul a lánnyal együtt – aki a végén már nem felöltözve, hanem fehérneműben fekszik az ágyon.

A három legtöbbet kifogásolt hirdetésből még nem látszik teljesen az általános tendencia, miszerint a britek 2007-ben a legtöbbet a reklámok félrevezető, offenzív illetve káros mivolta miatt tiltakoztak: leggyakrabban a szórakozás és élelmiszer szektorokból érkező hirdetések ellen.

A rekordszámú panasz 24 ezer 192 darabot jelent, melyek 14 ezer 80 reklámra érkeztek be. Az ASA fellépése után  összesen 2458 hirdetést módosítottak vagy vontak vissza.

A médiatípusok közül a tévé vezet még mindig, ezt követően pedig online reklámokra érkezett be a legtöbb panasz, utánuk az országos sajtó, közterület, dm és a magazinfelületek következnek.

A jelentéssel együtt megjelentetett projektleírások között az is szerepel, hogy mivel az ASA nagyon sok észrevételt és panaszt kapott a televíziós reklámblokkokban felerősödő hangerő miatt, ezért a szervezet konzultációkat kezdeményezett a Broadcast Committee of Advertising Practice-szel (BCAP), melynek eredményeképpen elvileg már 2008 második negyedévében megoldás születhet  a problémára. 

Az ASA jelentése elolvasható itt.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

A Cinema City médiaértékesítési divíziója a Botrányt nézte ki az alkalomra.

Picasso Málagába, Monet Párizsba invitál egy magyar grafikus munkáin.

A demencia ritka formájával küzdött évek óta.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés