hirdetés
hirdetés
hirdetés

ASA - a legtöbb reklámpanasz éve

„Ez volt az eddigi legsűrűbb évünk” – sóhajt fel Chris Smith, az Adverising Standards Authority (ASA) elnöke a brit reklámetikai felügyelőszervezet 2007-es évet taglaló jelentésének bevezetőjében. A frissen kiadott jelentésből azt is megtudhatjuk, hogy tavaly minden eddiginél több lakossági panaszt dolgozott fel az ASA, a legtöbb kifogás pedig egy állami dohányzásellenes kampánnyal kapcsolatban érkezett.

hirdetés
Érdekes módon a legtöbb tiltakozást kiváltó reklámok listáját rögtön a brit egészségügyi minisztérium dohányzásellenes kampánya vezeti: összesen 774 panasz érkezett a Miles Calcraft Briginshaw Duffy reklámügynökség által készített kreatívokra, melyek egyike például egy halhoz hasonlóan horogra akadt embert ábrázol igen plasztikusan.

A második helyezett a Trebor Bassett Services - Cadbury Trident rágó hirdetése lett, melyet a JWT készített. Az 519 panaszt generáló hirdetés a karibi akcentusra alapozott, ami sokak szemében rasszista provokációra volt alkalmas.

A dobogó harmadik lépcsőjére a Kepak UK – Rustlers állhatott fel, a „Rustlers burgers” és a  „Chicken tikka naan” nevű termékek kampányaiért, melyek a Chemistry közreműködésével készültek el. Az összesen 219 kifogást kiváltó két tévészpotban egy férfi a lakására visz egy lányt, és amikor elindítja a mikrohullámú sütőt, hogy megmelegítse a vacsorát, a nappaliban a kanapé is körbefordul a lánnyal együtt – aki a végén már nem felöltözve, hanem fehérneműben fekszik az ágyon.

A három legtöbbet kifogásolt hirdetésből még nem látszik teljesen az általános tendencia, miszerint a britek 2007-ben a legtöbbet a reklámok félrevezető, offenzív illetve káros mivolta miatt tiltakoztak: leggyakrabban a szórakozás és élelmiszer szektorokból érkező hirdetések ellen.

A rekordszámú panasz 24 ezer 192 darabot jelent, melyek 14 ezer 80 reklámra érkeztek be. Az ASA fellépése után  összesen 2458 hirdetést módosítottak vagy vontak vissza.

A médiatípusok közül a tévé vezet még mindig, ezt követően pedig online reklámokra érkezett be a legtöbb panasz, utánuk az országos sajtó, közterület, dm és a magazinfelületek következnek.

A jelentéssel együtt megjelentetett projektleírások között az is szerepel, hogy mivel az ASA nagyon sok észrevételt és panaszt kapott a televíziós reklámblokkokban felerősödő hangerő miatt, ezért a szervezet konzultációkat kezdeményezett a Broadcast Committee of Advertising Practice-szel (BCAP), melynek eredményeképpen elvileg már 2008 második negyedévében megoldás születhet  a problémára. 

Az ASA jelentése elolvasható itt.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új verzió elkészítése két évet vett igénybe.

Valódi, nem eljátszott fotók adják a mexikói kampány alapját.

A divatház sem akar kimaradni a sorozat 25. születésnapja körüli őrületből.

A magyar cég és a teljes cégcsoport a klímaváltozás fő kérdéseire fókuszál tartalmaival.

Októbertől gyakorlatorientált UI-kurzust indítanak.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés