hirdetés
hirdetés
hirdetés

AGB Nielsen - 175 háztartásban a Unitam

Új mérési technológiát vezetett be az AGB Nielsen Media Research. A Unitam (Universal Audio Tracking) rendszer egy hangalapú nézettségmérő rendszer, amelynek segítségével a televíziós közönségmérés nem korlátozódik a valós idejű tévéműsorokra, hanem egyaránt mérhetőek a DVD-n, videón, számítógépen megnézett filmek, analóg és digitális audiovizuális tartalmak.
hirdetés
Vörös Csilla, az AGB Nielsen ügyvezető igazgatója a Kreatív Online-nak elmondta, hogy jelenleg az AGB Nielsen Media Research 30 országban van jelen és ebből már 10 országban alkalmazzák a legújabb fejlesztésú digitális mérési technológiát mintegy 21 ezer Unitam műszerrel.

Magyarországon jelenleg a 860 háztartásból álló minta 175 háztartásában mérnek összesen 302 Unitam műszerrel. Az AGB Nielsen cégcsoport Magyarországon 2001 óta méri a digitális platformokat és csatornákat a TVM4 nevű eszközzel és tavaly helyezte üzembe a Unitam berendezéseket. A korábbi TVM (Television Measurement 1, 2) műszerek automatikusan azonosították a bekapcsolt tévékészülék analóg vételi frekvenciájának segítségével a csatornát. A közönséget az analóg és a digitális rendszer egyformán méri, mégpedig úgy, hogy az adott készülékhez tartozó eszközön bejelentkeznek a nézők - akikről már korábban felvették a személyi adatokat - majd a műsor végén kijelentkeznek. Így derül ki az, hogy ki nézi a tévéadást és mennyi ideig, amelyről aztán összesített adatokat adnak a tévépiac szereplői számára. 

Az ügyvezető elmondta, hogy a hangalapú nézettségmérő rendszer lényege az, hogy nem kódot, vagy azonosító jelet illesztenek a tartalomhoz, hanem magát a tartalmat használják fel kódként a felismerésre. Ez azt jelenti, hogy a mérés nem függ a műsorszolgáltatótól. A hagyományos tévéműsorok mellett minden másfajta tartalom - DVD-n vagy VHS-en nézett film, videó, rádióadás, reklám, zene - regisztrálható, függetlenül attól, hogy analóg, vagy digitális platformon keresztül jut el a fogyasztóhoz.

Vörös Csilla az új mérőműszer kifejlesztésének hátteréről elmondta: az új technológiák mind a tartalomszolgáltatás, mind pedig a tartalombefogadás terén jelentős változásokat hoztak. Az ügyvezető hozzátette, hogy a korábbi analóg platform mellett egyre inkább teret nyernek a digitális megoldások, a régi televíziós készülékeket felváltják az LCD és plazma képernyők, a videókat a DVD lejátszók és rögzítők. De nemcsak a tartalomszolgáltatás változott, hanem a technikai eszközök is folyamatosan fejlődnek: a felhasználók ma már a videojátékokat, házimozikat, számítógépeket és hordozható multimédiás eszközöket hozzákapcsolják a televízióhoz és összetett rendszereket hoznak létre. Az is új elem, hogy a közönség a médiafogyasztását saját igényei szerint szabja, vagyis az élő tévézést felváltja a műsor sugárzásával nem egyidejű televízió nézés.

A legtöbb Unitam műszer - 9600 - Kínában van, ezt követi Olaszország 1500 műszerrel és az Egyesült Királyság mintegy 800 eszközzel. A műszert először Angliában használták, később pedig a többi AGB Nielsen által mért országokban is bevezették.

Az AGB Nielsennél fejlesztés alatt áll egy kézi műszer is Unitam Handset néven, amelynek tesztelése és bejegyzése szintén folyamatban van. Ez a rögzített eszközökkel szemben azt az előnyt biztosítja, hogy az otthon bármely pontján méri a médiaeszközöket.

„Ma még főleg otthon tévéznek az emberek, de folyamatosan fejlődik a piac, például a mobiltévé területén. Bár a 3G még drága és kevesen használják, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk nem kell készülni a kihívásokra” - mondta Vörös Csilla.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Progressive Reklámügynökség kutatást végzett a hirdetők marketingmunkatársai körében azzal kapcsolatban, hogy a járvány miként változtatta meg a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárásokat.

Például Cserhalmi György, Ascher Tamás, Udvaros Dorottya, Alföldi Róbert, Mácsai Pál és Péterfy Bori.

Az Instagram nagyot megy, miközben a nagy márkák összefognak Zuckerberg közösségimédia-óriása ellen. 

A június 29-i Design Világnap, mint oly sok minden más, szintén online valósult meg. Itthon az alkalomból három minivideó mutatja be, hogy a design mennyire beleivódott a hétköznapjainkba. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés