hirdetés
hirdetés
hirdetés

A magyar újságírók fele korrupt

Az újságírók mindössze hét százaléka látja úgy, hogy a magyar sajtó betölti legfőbb feladatát, az elfogulatlan, korrekt tájékoztatást. A múlt évhez képest tovább romlott a média feddhetetlenségének, függetlenségének és a szakma anyagi helyzetének megítélése az újságírók körében második alkalommal végzett Médiatükör kutatás szerint. 

hirdetés

Az Uniomedia kommunikációs ügynökség és a Nézőpont Intézet Médiatükör címmel második alkalommal készített átfogó online felmérést arról, miként látja az újságírószakma saját helyzetét, illetve viszonyát a politikai és gazdasági élet szereplőihez. A felmérés 2011. február 15. és március 7. között készült, 200 újságíró válaszai alapján.

A magyar sajtó megítélése a múlt évhez képest több területen tovább romlott: az újságírók döntő többsége politikailag elfogultnak, alulfizetettnek, túlterheltnek, széthúzónak, korrupcióval fertőzöttnek és motiválatlannak látja kollégáit, illetve szakmáját. A média politikai függetlenségével a megkérdezettek alig 3 százaléka, az újságírók jövedelmével alig 4 százaléka elégedett. Az egyértelműen elégedetlenek aránya ezzel szemben a függetlenség kérdésében 71 százalék, míg a szakmát alulfizetettnek érzők aránya az egy évvel korábbi 47 százalékról 68 százalékra emelkedett. Az egyetlen pozitív irányú változás, hogy az újságírók jobban informáltnak érzik saját szakmájukat: tavaly ezt a válaszadók 25, az idén már 36 százaléka mondta jellemzőnek.

Az újságírók önmagukról

Az újságírókat saját magukról firtató kérdésekre kapott válaszok alapján egészen másképet kapott az Uniomedia. A többség ez esetben is túlterheltnek és alulfizetettnek érzi magát, a politikai függetlenségre és a feddhetetlenségre adott válaszok aránya azonban a szakma általános megítélésének az ellenkezője: a válaszadók 62 százaléka politikailag függetlennek tartja magát és saját munkáját. A szakterületek bontása alapján még a politikai újságírók között is többségben vannak azok, akik úgy látják, hogy „politikai elvárásoktól függetlenül” tudósíthatnak. A politikai függetlenség hiányáról a teljes szakmán belül a válaszadók 10 százaléka, a politikai újságíróknak pedig 18 százaléka számolt be.

A korrupcióról

A felmérésben résztvevők 81 százaléka magát feddhetetlennek mondta. Alig öt százalék vallotta ennek az ellenkezőjét. A tavalyi felméréshez hasonlóan ugyanakkor rendkívül sokan, a válaszadók 56 százaléka állította, hogy van tudomása arról, hogy valamely kollégája rejtett ellenszolgáltatást fogadott el egy cikk megjelentetéséért. Nemmel erre a kérdésre 24 százalék válaszolt. A legnagyobb változás a múlt évhez képest, hogy idén már minden ötödik megkérdezett kitért a válaszadás elől.

Színvonal, felelősség

A média színvonalának általános megítélése az újságírók körében továbbra is kritikus: mintegy ötször annyian tartják színvonaltalannak, mint színvonalasnak a magyar sajtót. A felsővezetők között a pozitív válaszok aránya 19, a beosztott újságírók körében viszont alig 3 százalék.

A megkérdezettek szerint a média legfontosabb feladata, hogy elfogulatlan, korrekt tájékoztatást nyújtson, ám a válaszadók mindössze 7 százaléka látja úgy, hogy a magyar sajtó ezt a feladatát be is tölti. A többség - a felmérésben résztvevők 71 százaléka - szerint ezzel szemben elsősorban a tulajdonosok elvárását szolgálja ki.

A tavalyi felméréshez hasonlóan az elégtelen színvonalért az újságírók elsősorban a kiadókat, médiatulajdonosokat okolják, a válaszadók 84 százaléka tartja felelősnek őket. Második helyen a médiapiac felsővezetői állnak, megelőzve a politikusokat a felelősök között. A politikai újságírók az átlagnál kevésbé, a bulvár újságírók nagyobb mértékben hibáztatják a politikusokat az alacsony szakmai színvonalért.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!