hirdetés
hirdetés
hirdetés

A K&H nyerte az év végi „kölcsönreklámversenyt”

A Gemius részletesen elemezte a bankok év végi digitális kommunikációját új termékével, az AdReal elemzőeszköz segítségével. Mely bankok mikor voltak a „leghangosabbak”, milyen módon jutnak el a felhasználókhoz a különböző intézetek üzenetei, milyen ajánlatok vannak a piacon és milyen „hangerővel” mondják azokat az egyes hirdetők?

hirdetés

Az iparági listán a szektor, ún. Viewable Impressions alapján rangsorolva harmadik helyen áll a bankokat is magába foglaló Finance, insuarance, brokerage iparág, 8,30 százalékos részesedéssel a vizsgált időszakban, 2019. november 1. és december 31. között, 25-59 éves korosztályban.

Maga a szektor volumene a vizsgált időszakban a 25-59 évesek célcsoportjában megközelítőleg 210 millió Estimated Viewable Impressions volt. A különböző alkategóriák közül a bankok üzenetei az iparág közel felét tették ki. A bankok üzeneteivel megközelítőleg átlagosan 63 alkalommal, naponta átlagosan 5 alkalommal találkozhattak volna a userek a vizsgált időszakban, ha minden impression képernyőn lett volna.

A médiakonverziós arányok – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni – kiegyenlítettek voltak, a bankok 58,68 százalékos teljesítménye a harmadik helyen áll iparágon belül.

Ha egy pillantást vetünk az idővonalra, láthatjuk, hogy a vizsgált időszakban voltak erősebb, kiemelkedő napok – pl. a Black Friday előtti csütörtök, november 26. Ez a nap volt egyben az Unicredit Bank legerősebb napja a vizsgált két hónap alatt, a bank személyi kölcsön ajánlatát kommunikálta a userekkel aznap. December 11-én teljesített a legerősebben a K&H Bank személyi kölcsön ajánlattal, míg az OTP Bank december 31-én érte el a csúcspontot megtakarítási ajánlatával.

Kirajzolódik, hogy a különböző bankok más-más időszakra helyezték a médiasúlyokat, és míg az Unicredit Bank a legerősebb napján sem volt egyedül a porondon, addig a K&H kifejezetten egy elcsendesülőnek látszó időszakban lépett el a többiektől december első felében, hasonlóan az OTP-hez, aki az év végével hajrázott messze maga mögött hagyva a többi banki szereplőt.

Közelebbről vizsgálva a különböző bankok ajánlatait, megállapítható, hogy a számlavezetési ranglistát, a bankok kommunikációja alapján a K&H Bank vezeti, amit az OTP Bank és az Unicredit Bank követ, ők hárman a piac több mint 60 százalékát teszik ki.

A hitelek piaca is hasonló felépítésű, 25-59 korcsoportban a K&H Bank vezet Viewable Impressions részesedés alapján rangsorolva, 28,78 százalékkal, azt követi az Unicredit bank 15,56 százalékkal, harmadik helyen pedig az MKB Bank áll 11,86 százalékkal.

A bank iparágon belül a Standard és Social reklámok aránya Viewable Impressions alapján 76-24 százalék volt a vizsgált időszakban, 25-59 korcsoportban. Ha különválasztjuk a Standard és Social kategóriákat, akkor előbbinél a Video kreatívok aránya csupán 2,88 százalék, míg utóbbinál közel tízszeres: 23,12 százalék.

Video formátumban a Magyar Fejlesztési Bank Rt. hirdetései töltötték a legtöbb időt a userek képernyőjén: átlagosan 44,78 másodpercet vizsgált időszakban. A leghosszabb ideig látható hirdetés képernyőideje átlagosan 63,13 másodperc volt. Display formátumban az MKB Bank Nyrt. lett a győztes átlagosan 17,62 másodperccel, e tekintetben a legkiemelkedőbb kreatívjuk átlagosan 21,23 másodpercet töltött képernyőn.

Háttér: Az AdReal a Gemius közlése szerint IAB Europe Kutatási Díjas termékük. A digitális hirdetések piacát mérő és reklámkommunikációs elemző eszköz egyedülálló módon a teljes PC-s internetes reklámzajt vizsgálja, elemezhetővé és összehasonlíthatóvá teszi a kommunikációs aktivitások minőségét, a sales-house-ok és kiadók eredményeit, a hirdetési stratégiákat és a használt kreatívokat. AdReal szeptember elsejétől Magyarországon is elérhető.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés