hirdetés
hirdetés
hirdetés

A K&H nyerte az év végi „kölcsönreklámversenyt”

A Gemius részletesen elemezte a bankok év végi digitális kommunikációját új termékével, az AdReal elemzőeszköz segítségével. Mely bankok mikor voltak a „leghangosabbak”, milyen módon jutnak el a felhasználókhoz a különböző intézetek üzenetei, milyen ajánlatok vannak a piacon és milyen „hangerővel” mondják azokat az egyes hirdetők?

hirdetés

Az iparági listán a szektor, ún. Viewable Impressions alapján rangsorolva harmadik helyen áll a bankokat is magába foglaló Finance, insuarance, brokerage iparág, 8,30 százalékos részesedéssel a vizsgált időszakban, 2019. november 1. és december 31. között, 25-59 éves korosztályban.

Maga a szektor volumene a vizsgált időszakban a 25-59 évesek célcsoportjában megközelítőleg 210 millió Estimated Viewable Impressions volt. A különböző alkategóriák közül a bankok üzenetei az iparág közel felét tették ki. A bankok üzeneteivel megközelítőleg átlagosan 63 alkalommal, naponta átlagosan 5 alkalommal találkozhattak volna a userek a vizsgált időszakban, ha minden impression képernyőn lett volna.

A médiakonverziós arányok – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni – kiegyenlítettek voltak, a bankok 58,68 százalékos teljesítménye a harmadik helyen áll iparágon belül.

Ha egy pillantást vetünk az idővonalra, láthatjuk, hogy a vizsgált időszakban voltak erősebb, kiemelkedő napok – pl. a Black Friday előtti csütörtök, november 26. Ez a nap volt egyben az Unicredit Bank legerősebb napja a vizsgált két hónap alatt, a bank személyi kölcsön ajánlatát kommunikálta a userekkel aznap. December 11-én teljesített a legerősebben a K&H Bank személyi kölcsön ajánlattal, míg az OTP Bank december 31-én érte el a csúcspontot megtakarítási ajánlatával.

Kirajzolódik, hogy a különböző bankok más-más időszakra helyezték a médiasúlyokat, és míg az Unicredit Bank a legerősebb napján sem volt egyedül a porondon, addig a K&H kifejezetten egy elcsendesülőnek látszó időszakban lépett el a többiektől december első felében, hasonlóan az OTP-hez, aki az év végével hajrázott messze maga mögött hagyva a többi banki szereplőt.

Közelebbről vizsgálva a különböző bankok ajánlatait, megállapítható, hogy a számlavezetési ranglistát, a bankok kommunikációja alapján a K&H Bank vezeti, amit az OTP Bank és az Unicredit Bank követ, ők hárman a piac több mint 60 százalékát teszik ki.

A hitelek piaca is hasonló felépítésű, 25-59 korcsoportban a K&H Bank vezet Viewable Impressions részesedés alapján rangsorolva, 28,78 százalékkal, azt követi az Unicredit bank 15,56 százalékkal, harmadik helyen pedig az MKB Bank áll 11,86 százalékkal.

A bank iparágon belül a Standard és Social reklámok aránya Viewable Impressions alapján 76-24 százalék volt a vizsgált időszakban, 25-59 korcsoportban. Ha különválasztjuk a Standard és Social kategóriákat, akkor előbbinél a Video kreatívok aránya csupán 2,88 százalék, míg utóbbinál közel tízszeres: 23,12 százalék.

Video formátumban a Magyar Fejlesztési Bank Rt. hirdetései töltötték a legtöbb időt a userek képernyőjén: átlagosan 44,78 másodpercet vizsgált időszakban. A leghosszabb ideig látható hirdetés képernyőideje átlagosan 63,13 másodperc volt. Display formátumban az MKB Bank Nyrt. lett a győztes átlagosan 17,62 másodperccel, e tekintetben a legkiemelkedőbb kreatívjuk átlagosan 21,23 másodpercet töltött képernyőn.

Háttér: Az AdReal a Gemius közlése szerint IAB Europe Kutatási Díjas termékük. A digitális hirdetések piacát mérő és reklámkommunikációs elemző eszköz egyedülálló módon a teljes PC-s internetes reklámzajt vizsgálja, elemezhetővé és összehasonlíthatóvá teszi a kommunikációs aktivitások minőségét, a sales-house-ok és kiadók eredményeit, a hirdetési stratégiákat és a használt kreatívokat. AdReal szeptember elsejétől Magyarországon is elérhető.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Netflix, ahogy korábban a Golden Globe-on is, messze elmaradt a Watchmennel és Utódlással vezető HBO mögött.

A rendezvény- és a digitális ügynökség egy ernyő alatt, holding formában folytatja közösen RaconteurXtrm néven.

Az ÖRT kísérleti jelleggel egy 13 éves gyerek profiljával vizsgálta a gyerekeknek megjelenő reklámokat.

Indulhat a pitchelés ezerrel a hazai zenekarok és kiadók részéről.

A Wild Turkey új bourbonjének készült, ő a főszereplő is.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés