Stáblista és háttér az új Telekom-kampányhoz
A már bemutatott digitális szülős kampánynak a kampánybejelentője is megérkezett.
Az alábbiakban a Mito kampánybejelentőjét olvashatjátok a Telekom már bemutatott új, a Hintalovon Alapítvánnyal közös kampányához.
Probléma
A mai szülők jellemzően digitális szülők, akiknek egyedi és korábban nem ismert kihívásokkal kell megküzdeniük a gyerekeikkel, a gyerekneveléssel kapcsolatban és ezekre új válaszokat és megoldásokat kell találniuk. A közösségi média felületek olyan könnyen és gyorsan elérhető platformot nyújtanak számukra, ahol megoszthatják szülőségük örömeit és nehézségeit, ami maga után vonja, hogy egyre nagyobb gyakorisággal osztják meg és dokumentálják gyerekeik életét, mindennapjait ezeken a felületeken.
A megosztás büszkeség helyett mégis feszültséget generálhat, ha nem tudják, hogy a gyerekük biztonságára online is képesek-e annyira figyelni, mint például a játszótéren.
A Telekom szerepvállalása
“A Telekomnál a digitális optimizmus elterjesztésén dolgozunk. Küldetésünk, hogy aktívan tegyünk azért, hogy egy biztonságos digitális világot építsünk. Nem dugjuk homokba a fejünket, értjük a digitális világ komplexitásait és veszélyeit is, ezért vállaljuk fel, hogy a gyermekvédelem számunkra egy fontos ügy. Tudjuk, hogy a digitális világ biztonságossága sokszor a tudatosságon múlik minden tartalomgyártó és magánember részéről és teszünk azért, hogy ezt a tudatosságot megteremtsük mindenkiben” – mondta el Márton Csilla, a projekt szakmai irányítója.
Koncepció
Hol érzi magát leginkább otthon, biztonságban a gyerek? A saját kis szobájában a játékai között, hiszen ez a tér olyan neki, mintha egy szentély lenne. Minden egyes, a szülők által a gyerekről feltöltött kép ezt a szentélyt rombolja: mert bár a szülők és a család mindig a cuki pillanatokat és a kedves emlékeket látja a gyerekekről készült fotókban, a digitálisan megosztott képek olyan emberek szeme elé is kerülhet, akik a fürdetésben vagy a szülinapi zsúrban nem az élményeken osztoznak, hanem egészen mást látnak bele – információt, vagy akár lehetőséget. Kampányunkban ezeket az illetéktelen bekukucskálókat személyesítettük meg meghökkentő módon vizualizálva őket, akik a digitálisan megosztott képek hatására sokkal közelebb kerültek már a gyerekeikhez, mint valaha is gondolhatták volna a szüleik.
A kampány főkreatívját Gálos Viktor fotózta.
Hintalovon-együttműködés
A kampányban a Hintalovon Gyerekjogi Alapítvánnyal dolgoztunk együtt.
„Egy vállalat akkor veszi komolyan az ügyfeleit, ha tiszteletben tartja a jogaikat, különösen akkor, ha gyerekekről van szó. Ezért kiemelten fontos számunkra ez az együttműködés, hiszen az online tér veszélyeit nem elhallgatni, hanem felelős viselkedéssel elkerülni érdemes. Ebben példamutató és felelős iparági iránymutatást vállalt fel a Magyar Telekom azzal, hogy edukációs kampányt indított a szülők online tudatosságának támogatására” – emelte ki Gyurkó Szilvia, az Alapítvány vezetője.
A site
A figyelemfelkeltő kampány lelke a microsite, amin edukatívan szembesítjük a szülőket az online világ veszélyeivel. Egy egyszerű kérdőív kitöltésével fel tudjuk hívni a szülők figyelmét arra, hogy az online világ és gondolkodás nélkül való tartalommegosztás gyerekekről milyen veszélyeket rejt. A kérdőív kitöltésének végén minden szülő kap saját megosztási szokásairól egy visszajelzést, egy kalkulációt, hogy mennyire tudatos digitálisan, és edukatív tartalmakat, amik egyszerű és könnyen használható eszköztárat képeznek azok számára, akik szeretnének felelős digitális szülővé válni.
Influencer együttműködések
A jelenség által egyik legjobban érintett platform az Instagram, ahol gyakorlatilag különösebb energiabefektetés nélkül is szembe találhatjuk magunkat az instamami jelenséggel. De hogyan lehet edukálni egy olyan közegben, ahol a gyerekekről történő felelőtlen tartalommegosztás nem csak megjelenik, de szerves részét képezi a hírfolyamnak? A kampányban változatos influencerek kaptak szerepet, hogy üzenetünket minél szélesebb körben eljuttathassuk azokhoz, akik a leginkább érintettek a témában.
A ‘Digitális Szülő Vagyok’ kezdeményezéshez csatlakoztak a hazai közélet ismert televíziós személyiségei, Tatár Csilla és Lilu is, akiknek családi élete részben a széles nyilvánosság előtt zajlik. Anyaként rengeteg tapasztalatuk van arról, hogyan tudja befolyásolni mindennapi életüket a közösségi média.
Rajtuk kívül Szentjobbi Kriszta pedagógus, fotós, blogger, valamint 5 gyermekes édesanya, Németh Dorottya többszörös fitnessz világ- és magyar bajnok anyuka, Bikás "Punkzdad" Zoltán, valamint Urbán-Váradi Alexandra, azaz a For Her Vlog Youtube csatorna megálmodója is próbára tette posztolásai szokásait a kérdőívünk segítségével. Azonban véleményvezéreink nem csak a kérdőív kitöltésére buzdították követőiket, de aktívan részt is vettek a kampányban, ennek eredményeként egy izgalmas és tanulságos beszélgetés zajlott élőben Instagramon Zubor Rozália, az Igenanya profil kitalálója, a Mesélj, Anyukám! podcast műsorvezetője és Méth Barbara, a Hintalovon Alapítvány szakmai munkatársa között.
A social kampányt kiegészítendő, Instagram stickerpackkal inspiráltuk a digitális szülőket, hogy nyilvánítsák ki véleményüket a témában. A stickereket @szialidia tervezte.
Médiamegjelenések: RTL, ATV
Az alkotók listája |
Magyar Telekom Brand and Communications Director: Szabó Béla Attila Szegmens kommunikációs vezető: Kovács András Péter CR kommunikációs szakmai irányító: Márton Csilla Communications expert: Soósné Türk Rita
Kommunikációs szakértő: Németh Flóra Social/PR szakértő: Katus Kriszta Média Menedzser: Benkovics Dóra
Mito stratégia: Dinh Dorottya kreatív: Vizi Balázs, Nagy Gábor, Gelencsér Milán gfx: Péter-Szabó Márta, Domán Rajmund social: Rátkai Márton prod: Szalay Dia dev: Igmándy Áron, Kelemen Gábor, Kertész Szabolcs, Klemász József, Kocsis Márton account: Szerdahelyi Gréta, Feke Nikolett, Huszár Rita
Hintalovon Alapítvány Gyurkó Szilvia, Méth Barbara
Gyártócég: Goodfilms Producer: Bayer-Baróti Éva
Fotós: Gálos Viktor
Senior Strategic Media Planner: Ócsai Zsuzsanna, Buzás Mária |