Új VR-élménnyel pörgeti fel a Facebook az otthoni munkavégzést

Az Oculus platformján alapuló Infinite Office felhasználói egyszerre több, testre szabható képernyőn dolgozhatnak saját virtuális irodájukban, és egy fejlesztésnek köszönhetően a billentyűzet használata sem jelent problémát a közeljövőben. 

Akár önkéntesen vállalt, akár a járványhelyzet miatt kötelező, a home office legnagyobb kihívását talán az jelenti, hogy az otthoni környezetben is fenntartsuk az állandó koncentrációt. Aki csak egy fél napot is próbált már dolgozni a kanapéjáról, az tudja, hogy számtalan, a figyelem elterelésére alkalmas történéssel szembesül ilyenkor a távmunkás. A megoldás egy zárható dolgozószoba lehet, vagy egy olyan virtuális iroda, amibe „belépve” egy másik valóságban érezheti magát az otthonról dolgozó. Erre kínál most megoldást a Facebook  Quest 2 VR-szemüvegével és a „Végtelen iroda” platformjával.

Az Infinite Office előzménye a pár évvel ezelőtt piacra dobott Oculus for Business vállalati szintű VR-szoftvercsomag volt. Lehetővé tette, hogy a VR-szemüvegek egyedileg konfigurált rendszere olyan vállalati funkciókkal bővüljön, mint az eszközök csoportos beállítása, a távoli kezelés vagy a kiosk üzemmód. 

Ahogy a Designboom.com is beszámolt róla, 2020. szeptember közepén, a Facebook Connecten aztán megjelentek az Oculus platformján alapuló Infinite Office korai demói, amelyek bevezetése a tél folyamán várható, a Quest 2 VR headset kísérleti kiadásaként. (Az Oculus Quest a VR-szemüvegek úgynevezett hat szabadságfokú generációjához tartozik, amely térben is képes követni a felhasználó mozgását.)

Az Infinite Office felhasználói gyakorlatilag egy saját VR-világot integrálhatnak az otthonukba: elvonulhatnak a fejükben létező irodába, ahol több, testre szabható képernyőn és virtuális környezetben dolgozhatnak. A Facebook állítása szerint az Oculus böngészőjével a fotelből dolgozó kollégáknak olyan webes élményben lehet részük, mintha a laptopjuk asztalán kattintgatnának. Külön előny, hogy a távmunkások ott tudják folytatni a dolgokat, ahol abbahagyták, hiszen home office-ban bármikor előfordulhat, hogy egy váratlan esemény félbeszakítja a munkamenetet. 

A Passthrough módnak köszönhetően a felhasználók válthatnak a külvilágot teljesen kizáró élmény és a való világ és a virtuális világ közötti „áteresztés” között, attól függően, mennyire akarnak elmerülni a feladatokban, illetve mennyire akarnak tudatában lenni a környezetükben zajló történéseknek. Hogy a szövegbevitel se jelentsen problémát, a Facebook a Logitech céggel közösen kezdett fejleszteni egy olyan fizikai billentyűzetet, amely VR-környezetben is használható. 

A közösségi médiaóriás azt ígéri, hogy a következő hónapokban a Végtelen iroda újabb funkciókkal bővül majd. A vállalat már megkezdte azokat a kísérleteket, amelyek magukba foglalják az Infinite Office és a Spatial együttműködési AR-platformját, így a virtuális találkozók is új szintre léphetnek a jövőben. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a Quest 2 64 GB-s változatát 299 dollárért (93 ezer forintért), 256 GB-os változatát pedig 399 dollárért (125 ezer forintért) lehet beszerezni. 

Lehet, hogy ezek után azok is megkedvelik majd a home office-t, akik a karantén idején alig várták, hogy újra az irodában ülhessenek. Vagy még jobban kiakadnak tőle – ez majd a gyakorlatban kiderül. 

A sorozatot a Telenor támogatja. 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!