hirdetés
hirdetés

Új ügynökségi listákat és márkalistát indít a Kreatív

Bemutatkozik az Apex: a PR Toplista mintájára 2022-től saját reklámügynökségi, event és designstúdió rangsort is közlünk, az őket megbízó márkák pedig mindhárom területről gyűjtenek pontokat az egyesített Brand listán.

hirdetés

A hetedik éve elismert és konszenzusos PR Toplista mintájára a Kreatív három újabb, a márkakommunikáció fennmaradó területeit teljesen lefedő ügynökségi listát indít a reklámügynökségek, az event ügynökségek és a designcégek számára.

 

Mindhárom új listát az előző évben hazai és nemzetközi versenyeken elért eredmények alapján állítjuk össze, és egységes, arányos, egymással is összehasonlítható módon számítjuk ki őket. Így nem területenként osztjuk ki az év megbízója díját, hanem a három lista összesített eredménye alapján közlünk egy negyedik, Brand rangsort is.

 

 

Az Apex ernyőnév alá kerülő listák és számítási módjuk a hét folyamán egyesével, részletesen is bemutatkoznak. A reklámügynökségi listánál a PR Toplista bevett módszerét vesszük alapul: a különböző versenyek elismertségük, népszerűségük szerint eltérő súllyal szerepelnek, emellett automatikusan plusz pontokkal is premizáljuk a minél több különböző kampánnyal szerzett pontokat.

 

Az Event lista indulása a szektor hibernált létét elnézve korainak tűnhet, de éppen a mielőbbi meghirdetéssel szeretnénk arra ösztökélni a megbízókat, hogy az online és hibrid eseményeken túl is tervezzenek az event ügynökségeikkel, és amint lehetővé válik, mielőbb kezdjenek újra közös, díjesélyes projektekbe az offline térben is.

 

A Design lista a szaporodó design és UX díjak közti különbségtételt lehetővé tevő eszköz lesz, míg a Brand lista újszerűségét a három rokon területről érkező pontok mellett az adja, hogy csupán kereskedelmi márkákat listázunk rajta (egy adott év kiemelkedő TCR-megbízóinak teljesítményét ettől a listától elválasztva ismerjük el).

 

A PR Toplista ügynökségi rangsora mellett megmarad a különálló kommunikációs megbízói lista is, a márkák esetében a reklámot, eseményt és designt számítjuk.
A PR Toplista ügynökségi rangsora mellett megmarad a különálló kommunikációs megbízói lista is, a márkák esetében a reklámot, eseményt és designt számítjuk.

 

Az Apex-listák indulásával egyidőben a Kreatív megszünteti részvételét a korábbi, MAKSZ-szal közös reklámügynökségi rangsorban, az M+ Listában, amely a pandémia miatt legutóbb 2020 elején jelent meg.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!