hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sztankóczy: a konkurens lapoknak érdekük rossz színben feltüntetni az Indexet

A Media1 podcastjának vendége volt Sztankóczy András, az Index stratégiai igazgatója, ahol a hírportál jelenlegi helyzetéről beszélt, valamint Kárpáti Márton a távozó indexesek új lapjának, a Telexnek az ügyvezetője is, aki az indulás körüli eseményeket összegezte.

hirdetés

A komplett Index-szerkesztőség távozsa előtti hetekben behozott, ex-válaszos újságíró szerint a toborzás már könnyebben megy, mint augusztus vége felé, „de nem ez a világ legkönnyebb HR-feladata” – fogalmazott, majd hozzátette: több a jobboldali újságíró az Indexnél most, mint korábban, de ez szerinte jó, mert neki mindig az a problémája egy lappal, „ha annak minden munkatársa egy kérdésről ugyanazt gondolja. Eltűntek a sokszínű szerkesztőségek”. Szerinte ha van kihívás az Indexnél, akkor az az, hogy különböző világnézetű emberek vajon tudnak-e egymással dolgozni. (A beszélgetés részletes leiratát a Media1 közölte.)

Sztankóczy védelmébe vette Balogh Ákos Gergelyt, a szervezetfejlesztéssel megbízott főszerkesztő-helyettest, aki a Mandiner alapító tagja volt, és 2010-14 között Orbán Viktor hivatalos honlapját szerkesztette. Sztankóczy elismerte, hogy Balogh a Fidesz közeléből indult, de ma már nem tekinthető politikaközeli személynek, és bár nem egy baloldali, liberális újságíró, de a Mandiner sem volt propagandalap, Balogh nem keveri a szerepeket, „tudja, hogy ő most újságíró” – mondta az Index stratégiai igazgatója, majd azzal zárta a témát, hogy nem a politikai irány meghatározása miatt hívták, hanem a szervezési tapasztalatai miatt (megj.: azzal, hogy Balogh a felelős az Index újságírókkal való feltöltéséért, indirekt módon nyilvánvalóan képes hatni a lap politikai irányultságára – a szerk.)

Szerinte a konkurens híroldalaknak érdekük rossz színben feltüntetni az Indexet, mert ez több olvasót, hirdetőt, végsősoron pénzt hoz nekik. Szerinte nem jogosa a bírálatok a jobbra tolódásról, amit azzal érzékeltetett, hogy amíg az ellenzéki sajtó azért ütötte az Indexet, mert egy cikkben a kormány kedvenc „biztonságpolitikai szakértőjét”, Nógrádi Györgyöt megszólaltatták, addig jobbról azért kaptak hideget-meleget, mert a Matthias Corvinus Collegiumot a Fidesz elitegyetemének aposztrofálták.

Pazarolt az Index

Sztankóczy szerint az Index korábbi működése „elképesztően pazarló” volt, és nem volt hatékony. Viszont a struktúrához nem lehetett hozzányúlni, mert minden próbálkozást, a kiadó üzletileg racionális kéréseit a sajtószabadság elleni támadásként vett a szerkesztőség. Szavaiból úgy tűnik, ez a probléma megoldódik.

Beszélt arról is, hogy jelenleg 40 fő körül van az Index szerekesztősége, a végleges létszámot 60 főre tervezik, a stáb elvileg október végére áll fel teljes egészében.

Szerinte nagy a nyomás az érkező újságírókon, mert „útszéli stílusban támadják őket", hullarablónak titulálják, ami sokakat elriaszthat. Viszont „azért ne gondoljuk azt, hogy a másik oldalról olyan könnyű döntés oda igazolni az Indexhez” – fogalmazott.

Egy-két hét és elindulhat a Telex

A podcast második vendége Kárpáti Márton exindexes újságíró (a lap egyik volt főszerkesztő-helyettese) volt, akinek nevén van a Telex.hu domain tulajdonjogát birtokló cég, a Van Másik Kft.. Kárpáti szerint jelenleg már csak technikai akadálya van, de „egy-két héten belül” reményei szerint el tud indulni a telex.hu mintegy 50, korábban az Indexnél dolgozó újságíróval.

A lapot eddig több mint 30 ezren támogatták pénzbeli felajánlásokkal, de ennek mértékéről nem közölt adatokat. Annyit mondott: a beérkezett pénz elég arra, hogy „a következő pár hónapban egy konzervatív tervezéssel tudjunk működni és ne kelljen görcsölnünk”. Szóba került az előfizetés kérdése is: Kárpátiék a nagyobb anyagokat fizetőkapu mögé tennék, az „alaphírek" viszont ingyenesek maradnának. Szóba került az Index volt főszerkesztője, Dull Szabolcs is, aki épp versenytilalmi időszakát tölti (a Media1 cikke felmondási időt említ): Kárpáti szerint jelenleg nem tagja a Telexnek, de később, ha akar, csatlakozhat a szerkesztőséghez.

Kárpáti arról is beszélt, hogy bár jelenleg formailag az ő tulajdonában van a kiadó, később szeretnének átalakulni, valószínűleg zártkörű részvénytársasági formába (bár konkrétumokat Kárpáti nem tudott mondani), amelyben az újságírók is kaphatnak majd tulajdonrészt. Ezt így fogalmazta meg: „Van egy olyan tervünk, de ez odébb van, hogy ha a kft. elkezd átalakulni zrt.-vé, akkor a dolgozóknak bizonyos munka után, hűségidő után, akivel rég óta dolgozunk együtt, annak lesz lehetősége tulajdonrészt kapni a vállalatból.”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés