hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sok óriásmárka csatlakozott a Facebook-bojkotthoz

A The North Face-szel az élen az elmúlt héten nagy márkák jelentették be, hogy elkezdik kivonni a hirdetésekre szánt pénzüket a Facebookból és más közösségi média oldalakból a terjedő gyűlöletbeszéd miatt. A #StopHateForProfit kampányhoz csatlakozók között van már például a Coca-Cola, a Levi Strauss & Co. és az Unilever is.

hirdetés

Többeknél nem világos, mindez mennyi pénzt is jelent pontosan, vagy hogy például továbbra is használni fognak-e felhasználókat célzó Facebook-szolgáltatásokat. Az Unilever csak az USA-ra vonatkozó hirdetéseit vonta vissza, a Coca-Cola semmilyen közösségi média felületen nem fog hirdetni 30 napon keresztül, a Levis Strauss Co. legalább július végéig a Facebookon és Instagramon is felfüggeszti a költéseit, a Starbucks pedig ugyan szintén megszünteti a hirdetéseit az összes social media platformon, de a #StopHateForProfit kampányhoz hivatalosan nem csatlakozik – írja az Adweek.

Nyomás Zuckerbergen

A márkák beleállását több botrány előzte meg, aminek köze van az amerikai közéletet most erősen meghatározó, május végén kirobbant Black Lives Matter-tüntetésekhez és a közelgő választásokhoz. 

  • Donald Trump elnök május végén posztolt a levélszavazással kapcsolatban, azt állítva, hogy ez a gyakorlat csalásra adhat lehetőséget (a levélszavazás kiterjesztése pedig az ismert koronavírus helyzet miatt merült fel). A posztot Trump Twitteren is kitette, amit a közösségi média platform félrevezetőnek és ellenőrizendőnek jelölt. 

  • Trumpnak ez nem tetszett, nem sokkal később aláírt egy rendeletet, amivel a közösségi oldalak szabad működésének egyik fontos törvényi garanciáját szerette volna elvonni. 

  • Június elején Facebook-dolgozók virtuális sztrájkba kezdtek Mark Zuckerberg hozzáállása miatt, aki akkor azon az állásponton vot, hogy Trump bármit, köztük félrevezető vagy gyűlöletkeltő bejegyzéseket is posztolhat. Trump a George Floyd meggyilkolása után kirobbant tüntetések kapcsán is így tett, emiatt tagadták meg a munkát több százan. A dolgozók kiálltak a tüntetők mellett és azt követelték, hogy a közösségi média óriás határozottan lépjen fel a rasszizmus ellen. 

  • Azok a kutatók is aláírásgyűjtésbe kezdtek, akik Zuckerberg alapítványától kapnak ösztöndíjat, hogy felhívják az alapító figyelmét: tartsa féken a félrevezető és gyűlöletkeltő tartalmakat.

Zuckberg a hírre, hogy komoly pénzeket vonnak meg az oldaltól, múlt pénteken saját videóban reagált. a Twitterhez hasonlóan ők is jelölni fogják a szabályzatot sértő hírértékű tartalmakat, ha pedig szükséges, az elnökválasztáshoz kapcsolódó bejegyzések és politikai reklámok mellé is tesznek majd hiteles oldalakra mutató linkeket.

A Stop Hate For Profit kampány kitalálói civil és emberi jogi szervezetek: az Anti-Defamation League, a Color of Change, a Common Sense Media, a Free Press, a NAACP és a Sleeping Giants.

via Adweek

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés