Privát zenkert jár a stresszűző dizájnfotelhez

Ha nem opció egy séta a természetben, egy jó lounge szék sokat segíthet a relaxációban, amikor összecsapnak a hullámok az ember feje felett. A dizájndíjas Dhyan chaise lounge kimaxolja a lazulást: a víz csörgedezése vagy a növények zöldje segít meditációs, vagy legalábbis „szemlélődő” állapotba kerülni a stresszes munkahelyi napok után, vagy közben - legalábbis a koncepció alapján erre lehet számítani.

A munkával járó stressz levezetésére már sok ötlet született, a meditációs appoktól a különféle agyhullám- és légzésfigyelő kütyükig. Persze mindenkinek más a nyerő, de abban tényleg van valami, hogy az ember a nap végén néha csak azt akarja, hogy megnyugtató környezetben pihenjen és kiürítse a fejét. Sasank Gopinathan, a keralai székhelyű Karimeen Inc. termékdizájnnal foglalkozó cég alapítója egy olyan beltéri oázist tervezett, ahol a víz csörgedezése, vagy a növények zöldje segít elérni ezt az állapotot.

Az egyelőre koncepcióként létező bútorhoz többek között a japánkertek és a Bódhifa, az indiai szent fügefa adták az ihletet, írja a Designboom.com. A modern dizájn a belső békére való törekvés keleti filozófiájával találkozik, a cél pedig az, hogy az emberek összekapcsolódjanak a természettel. Erre utal a nyugifotel neve is, a Dhyan chaise lounge, szanszkrit nyelven a „dhyana” elmélkedést és meditációt jelent. „A természethez való közelség pihentetőbb gondolkodásmódot eredményez, és arra törekedtem, hogy ez a városi lakosok otthonában is elérhető legyen, akiknek nincs sok kapcsolatuk a természettel” – mondta a dizájner.

A nyugodt merengésre vágyók többféle atmoszféra közül választhatnak. A „normál” mód akkor ideális, ha csak egy kényelmes ülő, pontosabban félig fekvő alkalmatosságra van szükség. Ebben az esetben a fotel platformja polcként működik, ahol könyveket, italokat vagy bármilyen más személyes tárgyat lehet tárolni.

Water-pond üzemmódban a platformból tómeder lesz, a beépített szivattyú pedig vízesést hoz létre a szék háttámlájának hátulján. A folyó víz hangja ellazít, a széket körülvevő minitó pedig olyan érzést kelt, mintha egy vízben lebegnénk. Ennek visszafogottabb változata a Small pond, ahol a platform hátsó részében egy kis tó kap helyet, a vízesés is csobog, a pakoló felület és az oldalsó tároló rekeszek pedig szabadon használhatók. És ott van még a Garden mód, amivel tényleg ki lehet maxolni a zenkert fílinget – a fekvőszék mögötti rekeszekbe szobanövényeket vagy egy kisebb fát ültethetünk.

A lounge szék tartozéka lehet a táblagéptartó, az USB-csatlakozó és a LED-es olvasólámpa azok számára, akik a lelassulás idejére sem szakadnának el a kütyüiktől, vagy olvasáshoz használnák a pihenőszigetet.
A terv aranyérmes lett a 2019-2020-as A’Design Award & Competition-ön, a világ legnagyobb zsűrizett design versenyén a bútor, dekoratív termék és lakberendezés kategóriában. Egyelőre nincs hír arról, mikor lehet késztermék a koncepcióból, pedig valószínűleg lenne rá igény.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!