hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pistyur Veronika: Az értékekre alapuló üzleti kultúra egy szerethetőbb, élhetőbb munka világát hozza létre

Pistyur Veronika szemei avatottnak számítanak a hazai üzleti életben. Alapító ügyvezetője a Bridge Budapestnek, számtalan helyen mentorált, tanított az SZFE-n, saját befektetőcégével, az Oktogon Vetunresszel pedig a korai fázisú technológiai startupokat keresi több országban. Pont ezért örültünk nagyon, hogy elvállalta a zsűrielnöki feladatokat a Ready elnevezésű versenyünkön, ahol a karantén alatt született üzleti megoldásokat díjazzuk a Vodafone-nal közösen. 

hirdetés


Miért vállaltad el a verseny zsűrizését, mit gondolsz a mögöttünk (vagy éppen előttünk) álló időszakról? 

A Ready koncepciója nagyon szimpatikus. Főleg az, hogy céges és egyéni inspirációval is számol. Mert most tényleg ilyen helyzet van. Bárkitől, bármitől kipattanhat az a szikra, ami valakit kisegít, tovább lendít. Van néhány utálatos mondás, amit gyűlöltem az életemben, amikor kritikus pillanatokban elhangzott, "támogatásként, biztatásként", például, hogy teher alatt nő a pálma. Aztán mindig be kellett látnom, akkor fejlődtem a legnagyobbat, amikor kiverekedtem magamat egy krízisből. Ez a mostani is ilyen, ha belülről nyilván azt is érezzük, enélkül is meglettünk volna bőven. Tudjuk, hogy a válságból néha csodák születnek, de nem vagyok telhetetlen, pont elég lenne, ha azok, akiknek most vannak hasznos túlélési stratégiái, vagy akár csak ötletei, inspirálni tudnák azokat, akik elakadtak. Jó lenne, ha amikor visszatekintünk erre az időszakra, és van megint módunk a hétköznapok nehézségein túl a nagyobb képet is érzékelni, úgy éreznénk, ez a krízis a mi kis reneszánszunk előtt nyitotta meg a lehetőségeket. (Ami ugye egy komoly válság utáni korszaka az emberiségnek.)

 

 Pistyur Veronika

 

Milyen munkákat vársz? Milyen megoldásokra csapod össze a kezed igazán? 

Szeretem az egyszerű, szerethető megoldásokat, amik nem csak látványosak, és a win-win helyzetekkel le lehet venni a lábamról. Nem vagyunk erősek üzleti empátiában és szolidaritásban, ami az együttműködések alapja kellene, hogy legyen a kölcsönös profit lehetőségével. Van bőven hely a fejlődésre ezen a téren. Szóval, aki azt bizonyítja, hogy ilyen időkben is lehet értéket teremteni és az értékkel üzletet erősíteni, arra biztosan jó érzéssel lecsapok.

 Mi a kedvenc (külföldi) példád? (Ha van) 

Ezt nagyon szerettem, a légitársaságoktól leépített embereket a svédek egy 30 napos ingyenes egészségügyi gyorstalpaló átképzés után fel tudták venni a svéd kórházakba, ahol épp nagy szükség volt az extra ápolókra.

Illetve a német Aldi és Meki kooperációját, ahol a Meki megosztotta a munkaerejét az Aldival, hogy zavartalan legyen a kiszolgálás.

 

Szerinted mit tanulunk majd az egészből hosszú távon?  

Egyre nyilvánvalóbb, hogy tervezni szinte képtelenség. Az újra és újratervezésben a hosszú távú tervezés helyett hosszú távú elköteleződéssel tud kalkulálni az az üzleti szereplő, aki tényleg komolyan és hosszú távra gondolkodik. Számok helyett az értékek az igazodási pontok. Ha ezeket valaki lerakja, meghatározza, tudatosítja, minden üzleti döntést könnyebb meghozni. Még a legkegyetlenebbeket is. Az az üzleti kultúra, ami pedig értékekre alapszik, szerethetőbb, élhetőbb, értelmesebb munka világát hoz létre, amiben egyszerűen jobb létezni. Ahova esetleg van hova visszatérni fiataloknak, vagy ahonnan nem vágyódnak el. Én abban bízom, hogy ez az idealisztikusnak tűnő kép nincs olyan messze, és a krízis éppen ezt a változást is felgyorsítja. Van helye a vállalható üzleti életben az empátiának és a szolidaritásnak.

 

 

 A versenyre cégek és egyéni megoldások is nevezhetnek, a részleteket ide kattintva találod! 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

Maszkot le! helyett most Maszkot fel! a jelszó.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés