Minden mozdulatunkat lesi és beszól: itt az okos jógaszőnyeg

Az otthoni jógázás kényelmes, de kellő rutin nélkül még árthat is, ha nincs kéznél egy oktató, aki korrigálja a nem megfelelő testtartást. A YogiFi szenzorokkal ellátott, mobilalkalmazáshoz kapcsolódó matraca ugyan nem helyettesíti a jógatanárt, de hatékonyabbá teszi az otthoni gyakorlást, és még a szabadba is magunkkal vihetjük.

A youtube-jógik és az online gyakorlások korát éljük. Egy fárasztó nap után könnyebb a nappaliban kitekerni a jógaszőnyeget, mint elmenni egy jógastúdióba, a karantén idején pedig nem is volt választásunk. Az otthoni, magányos gyakorlás azonban árthat is, ha egy kezdő nem végzi jól az ászanákat, vagy nem veszi figyelembe a fizikai adottságait, és nem korrigálja a testtartást, amikor kellene. Ezen segít a YogiFi intelligens jógamatrac, ami a CES 2020 Innovációs Díját is elnyerte.

Az okosszőnyeget fejlesztő, indiai Wellnesys cég alapítója, Muralidhar Somisetty azért kezdett el jógázni, hogy megszabaduljon a szörnyű hátfájásától.  Miután ez megtörtént, megálmodta az érzékelőkkel ellátott, mobilalkalmazáshoz kapcsolódó matracot. A polifoam és gumi keverékéből készült szőnyeg úgy néz ki, mint közönséges társai, leszámítva, hogy beépített telefon- vagy táblagéptartóval rendelkezik, és Bluetooth-on keresztül kommunikál a YogiFi alkalmazással. Csatlakoztatható iPhone vagy Android készülékekhez, okosórákhoz, FitBithez, a Google Home és az Amazon Alexa asszisztensekhez is.

Először egy profilt kell létrehoznunk az alkalmazásban, aztán ki kell választanunk azt az oktatót, akinek a virtuális óráján részt vennénk, és már csak a matrac és az app összekapcsolása van hátra. És persze a kitartás, ami az egészben a legnehezebb. Az alkalmazás végigvezet a testtartásokon, akárcsak egy jógatanár egy igazi jógaórán, megismeri a képességeinket és a korlátainkat, és azt is tudja, mennyire vagyunk hajlékonyak, és az előbbieknek megfelelően ad valós idejű visszajelzést. Azonnal szól, ha az érzékelők szerint valamit nem csinálunk jól, és még azt is beállíthatjuk, milyen nyelven (magyar egyelőre nincs), és női vagy férfi hangon tegye ezt meg.

Többféle jógatradíció közül lehet választani (Hatha, Sivánanda, Iyengar, stb), és természetesen azt is eldönthetjük, hogy kezdő jógapózokat, napi rutint, egy konkrét egészségügyi problémára ajánlott, vagy gyerekbarát gyakorlatsort végeznénk. A „teljesítményünkről” részletes jelentés készül, az app értékeli az erőt, a kitartást, az egyensúlyt és a hajlékonyságot, és a korábbi gyakorláshoz viszonyított előrelépésről is ad információt. Ezt a jelentést megoszthatjuk a tanárunkkal és egymással is, és versenyezni is lehet az alkalmazás kihívásaiban – bár ez már eléggé messze van a jóga eredeti céljaitól.

Az újratölthető akkumulátornak köszönhetően az okosmatracot 4-5 órán át használhatjuk, nincs akadálya, hogy a szabadban vonjuk magunkra a figyelmet a beszélő jógaszőnyeggel. A néma üzemmód egyébként kikapcsolja a valós idejű utasításokat, de továbbra is nyomon követi a gyakorlást, így a jógamatrac egy jógastúdióban is bevethető. A fejlesztők zumba, pilates, crossfit és gyógytorna-programokat is ígérnek a továbbiakban.

A Kickstarter-kampány támogatói a szőnyeg mellett telefontartóra, egy jutavászon matractartóra és egy USB-töltőre neveznek be kért 219 dollárért (67 ezer forintért), és azonnal hozzáférnek 25 vezetett jógaórához. Az interaktív matrac praktikus megoldás, ha nem jutunk el vezetett órára, de már van annyi gyakorlatunk, hogy tudjuk, hogyan kell kivitelezni helyesen egy ászanát. Aki viszont még soha nem próbálta a jógát, ne így kezdje el.

A sorozat támogatója a Telenor.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!