hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megakadt a karriered, vagy teljesen újat kezdenél? Ők segítenek!

Melyik a fontosabb álláskeresésnél: a tudásunk, a készségeink vagy a hozzáállásunk? Hogyan kombináljuk ezeket, hogy a maximumot tudjuk kihozni magunkból és az adott helyzetből? Hogyan lehetünk meggyőzőek videóinterjúban? Hogyan lehet gyorsan, gyakorlatban új dolgokat tanulni? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a legutóbbi, “Indítsd be vagy indítsd újra a karriered” Magenta Podcast epizódja Erdőssy Gellért karriertanácsadóval, Hinterstein Anikóval, a Telekom Talent Experience vezetőjével és Kovács Adéllel, aki pénzügyesből lett programozó.

hirdetés

Erdőssy Gellértet már csak CV Sharkként ismeri mindenki; göröngyös úton vált karriertanácsadóvá, call centeresként kezdte, de dolgozott vállalati bankárként is. Eleinte csak barátoknak, ismerősöknek segített, ekkor látta a kiemelkedő eredményeket, melyeket az általa összerakott pályázati anyagokkal értek el. Különböző iparágak, különböző szenioritási szintjein is működött a módszere, rájött, hogy az önéletrajzokban van olyan minta, amit szélesebb körben is hasznosítani tudna. Küldetése egy mondatban: segíteni az álláskeresőknek rekordidőn belül elhelyezkedni.

 

“Szeretnék mindenkit megtanítani arra, hogyan tudja magát olyan minőségben értékesíteni, mint amilyen minőséget ő maga képvisel, mint szakember.”

Módszertna szerint az álláskeresésnek két nagy konverziós pontja van: az állásinterjú és az ajánlattétel. Ahhoz, hogy egyáltalán az állásinterjúhoz eljussunk, elengedhetetlen egy  jól felépített pályázati anyag, jó közösségi médiás és linkedines jelenlét,  és olyan disztribúciós megközelítés, mellyel az álláskereső képes a szakmai anyagát eljuttatni a döntéshozókhoz vagy képes a döntéshozók látóterébe kerülni, hogy őt megtalálják ajánlatok. Ha ez sikerült, akkor jöhet a felkészülés az állásinterjúra: a cél az, hogy az interjúzási készségei olyan minőséget képviseljenek, mellyel képes kimagasló eredményeket elérni, és az átlagos 20%-os konverziós számot megütni.

Legyél fent a Linkedinen!

Nem csak azért kezdett el foglalkozni a Linkedinnel, mert most kifejezetten trendi dolog, hanem mert a statisztikák azt mutatják, hogy ha valakinek szimpatikus volt a pályázati anyaga, akkor 93% az esélye annak, hogy lecsekkolják a közösségi médiában, és ez első sorban a LinkedInes profilt jelenti. Magyarországon a platformnak jelenleg 1,1 millió felhasználója van, “ez egy elég komoly szám annak tükrében, hogy hányan dolgoznak az országban, úgyhogy aki ma nincs fent a platformon az egyértelmű versenyhátrányból indul” - tette hozzá.

A szakember az integrált álláskeresés híve, kialakított rendszere végrehajtási útmutatót, előre kidolgozott módszertant és lépéseket, előre megírt sablonleveleket és menetrendet, tartalmaz; egy roadmap, mellyel ügyfele bármelyik csatornát is választja, pontosan tudni fogja,  mit kell tennie. Tapasztalata szerint sok álláskereső döntésképtelenségének és cselekvés elódázásának legfőbb oka, hogy az egész procedúrát egy hatalmas fekete lyuknak éli meg, melyben csak elveszni lehet.

Szerinte a legtöbb magyar álláskereső kórosan szerény, nehezen vállalja fel eredményeit, képességeit, készségeit. “Ebben kell egy nagyot előrelépni, hogy magunkba nézzünk és felismerjük, hogy tök értékesek vagyunk, és hogy igazából úgy vagyunk jók, ahogy vagyunk.” Pedig a szakember szerint a magabiztosságunkat nem is olyan nehéz felturbózni, elég, ha valaki végiggondolja eddigi szakmai pályafutását és elért eredményeit és rögtön rájön, hogy valójában mennyire értékes munkaerő.

Csináld azt, ami igazán érdekel!

Hinterstein Anikó, a Telekom Talent Experience vezetője és a Kickstart karrierprogram megalkotója a munkaadó oldaláról próbál segíteni az álláskeresőknek. A Telekom szeptemberben indítja el új, végzősöknek szóló karrierprogramját, a Telekom Kickstart-ot, melynek célja, hogy a tehetséges, kiemelkedő képességű hallgatók számára egy év alatt adjon át olyan szakmai tudást, és agilis szemléletmódot, melynek segítségével a cég leendő utánpótlását jelenthetik. A programban 20 pozíció nyitott, melyek a teljes vállalatot lefedik, így IT, mérnöki, üzleti területekre várják a hallgatók jelentkezését május végéig. A programban részt vevő tehetségek saját tanulási terv és mentor segítségével fejlődhetnek 12 hónapon keresztül, melyet követően a vállalat munkatársaivá válhatnak. Hinterstein szerint a programnak kettős célja van: egyrészt jó munkaerőtoborzás, hiszen a munkaerőpiacon valóságos háború zajlik az ifjú tehetségekért, másrészt így lehetőséget kapnak a hallgatók, hogy kipróbálják magukat egy bizonyos munkakörben. A programba felvételt nyert végzősök mentor segítségével először egy két hónapos, intenzív tréningsorozaton vesznek részt, majd a harmadik hónaptól kis csapatokban, crossfunkcionális projekteken fognak dolgozni. Céljuk, hogy utánpótlást neveljenek, a programot elvégzők később junior pozíciókban el tudjanak helyezkedni a Telekomnál, mely nem is olyan rossz opció, főleg annak fényében, hogy a cég nemrég nyerte el a Randstand Award legvonzóbb munkahely a telco szektorban díjat.

És hogy miért jó ötlet gyakorlati feladatok mentén elsajátítani egy szakma alapjait? Erre a kérdésre Kovács Adél története a legjobb példa. Adél nővére javaslatára választotta annak idején a pénzügyes szakmát. A területet azonban sokszor nem érezte testhezállónak, egyedül az  Excel makrófüggvényeit élvezte. Minél többször nézett az órára munka közben, annál inkább érezte, hogy olyan szakma után kellene néznie, mely igazán leköti. Így talált rá a programozásra, melyhez a CodeCoolnál végzett el egy egyéves képzést. Ma már programozással tölti a mindennapjait, nem is érti, hogy repülhet el nyolc óra ilyen gyorsan anélkül, hogy egyszer is az órájára pillanata.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Fonay Gergely felügyeli majd az Auchan Korzók brand márkafrissítését is.

Progressive Reklámügynökség kutatást végzett a hirdetők marketingmunkatársai körében azzal kapcsolatban, hogy a járvány miként változtatta meg a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárásokat.

Például Cserhalmi György, Ascher Tamás, Udvaros Dorottya, Alföldi Róbert, Mácsai Pál és Péterfy Bori.

Az Instagram nagyot megy, miközben a nagy márkák összefognak Zuckerberg közösségimédia-óriása ellen. 

A június 29-i Design Világnap, mint oly sok minden más, szintén online valósult meg. Itthon az alkalomból három minivideó mutatja be, hogy a design mennyire beleivódott a hétköznapjainkba. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés